24/01/2016
Husk og kom i Torstedhallen og se noget håndbold :)
Et håndboldfælleskab mellem klubberne Horsens KFUM Håndbold og Dagnæs HK
Fællesskabet har til formål at skabe gode rammer for ungdomshåndbold i Horsens
24/01/2016
Husk og kom i Torstedhallen og se noget håndbold :)
09/01/2016
Vi har fået ny hjemmeside, så kig forbi.
Vi håber at vi med denne hjemmeside sammen med vores Facebook, kan holde dig rigtig godt opdateret i fremtiden omkring Team Horsens Håndbold.
God weekend derude.
http://www.teamhorsenshaandbold.dk/
Forside - Team Horsens Håndbold Velkommen til Team Horsens Håndbold Et håndboldfælleskab mellem klubberne Horsens KFUM Håndbold og Dagnæs HK.Fællesskabet har til formål at skabe gode rammer for ungdomshåndbold i Horsens. UdskrivE-mail
09/01/2016
Husk og kom i hallen Idag til Team Horsens håndbold U18 drenge første kamp i 1 div modstanderen er Team Tvis Holstebro kampstart 14.30
Netop hjemme igen, efter den vildeste oprykningskamp man kan forstille sig.
Vinder i 2. omkamp med 47-45 efter bla. at være nede med 5 mål i 2. ordinære halvleg, Mikkels skulder gik af led, Jacobs muskelskade brød op, og nåe ja, vi var også lidt hårdt ramt af udvisninger, med heraf 2 røde kort, begge for 3 gange 2 min.
Fandme klasse af drengene, med al den modgang, alligevel at sikre sig billetterne til 1.div.
Mere herfra senere, men vækkeuret bimler jo snart igen, så for nu 😃 godnat😴😴
13/12/2015
det officielle holdbillede fra fotografen er kommet
13/12/2015
Revanche og sejr mod Ikast.
Kampen mod Ikast var en direkte duel om puljens 2. plads, som giver ret til en oprykningskamp mod en toere fra anden pulje.
Det blev aldrig nogen køn forestilling, men til gengæld var der tempo og intensitet. Et hav af udvisninger til begge mandskaber, gjorde det yderst vanskeligt at spille organiseret og flot håndbold.
Det var tydeligt at begge hold havde haft fokus på at stå bedre defensivt i forhold til vores 1. kamp i Ikast. Pausestillingerne i henholdsvis 1. kamp (20-19) og 2. kamp (10-9) taler sit tydelige sprog.
Begge mandskaber havde store problemer i indledningen af kampen med at scorer. Gode målmandspræstationer i begge ende af banen, gjorde det ekstra svært at få bolden over stregen, når der endeligt var spillet forbi forsvaret.
Vi fik i starten af 2. halvleg, lidt gang i nogle kontra løb, hvor vi fik skabt lidt hul med en 16-11 føring. I denne periode var det tydeligt, at vi havde rigtig godt fat i vores forsvarspil når vi var 6 imod 6. Desværre var det småt med fuldtallige perioder resten af kampen, og vi havde helt åbenlyse problemer i undertal med at løse Ikasts fine 2 imod 2 i midten af banen.
Heldigvis havde Jeppe godt gang i skudarmen, og der var nogle meget vigtige scoringer fra ham i vores undertal.
Retfærdigvis skal nævnes, at det jo ikke kun var os der var ramt af mange udvisninger, og det leder mig jo i den retning, at vores overtal, godt kunne være bedre.
Der skal gives ros til hele holdet for flot fight, og for at holde hovedet koldt når der for alvor var pres på. Adam blev kampens spiller og selvfølgelig ros for mange fine redninger.
En god sejr for holdet, og 3. sejr på stribe har så sendt os på puljens 2. plads. Hvilket giver os retten til en oprykningskamp imod nr. 2 fra pulje 1.
Denne oprykningskamp glæder vi os til, selv om JHF folket, jo så valgt at placerer den på Nr. Nissum Efterskole kl. 20.15 mandag aften.
HB
Jeppe Nielsen som havde godt gang i målscoringen.
Her fra tidligere i sæsonen
Hvem var det der vandt Idag
10/12/2015
Der er spænding på!! Kom så Team Horsens
10/12/2015
En tæt kamp mellem Team Horsens Håndbold og Ikast pause stilling 10-9
Storsejr i sidste lørdags hjemmekamp mod Hogager og en knap så prangende indsats , denne søndag, mod puljens absolutte bundbund Vildbjerg har sendt os på puljens 3 plads.
Her ligger vi a point med Ikast, som jo er torsdagens modstander. Så en lille finale, hvor vi selv kan afgøre om vi skal spille om oprykning til 1. Div.
Vi leverede mod Hogager GF, en fin præstation med styr på spillet defensivt som offensivt, og god vilje/gejst på banen. Fint tempo over hele linien betød at Hogager forholdvis hurtigt blev nedkæmpet. Endnu en flot hjemmekamp, hvor mange bød ind med fine ting.
Mikkel Brodersen blev valgt til kampens spiller, blandt flere fine præstationer.
Hvor holdet viste fint niveau imod Hogager, gik vi da fuldstændig i den anden grøft i Vildbjergkampen.
Personligt må jeg jo påtage mig ansvaret for, åbenbart at have valgt de forkerte spillere i start 7 eren til Vildbjergkampen. Måske jeg heller ikke har været tydelig nok i min kommunikation til holdet inden kampen. Er dog overbevist om at vi netop talte om vigtigheden af at give den fuld gas fra start, så Vildbjerg ikke på nogen måde skulle føler sig inde i kampen.
Desværre var der flere på holdet der havde misset denne info, hvilket resulterede i en 7-2 føring til Vildbjerg efter et kvarters spil.
Og havde Adam ikke præsteret flere fine redninger, havde det set endnu værre ud.
Lidt veludført overtalsangreb, og Sorth som stemplede ind de sidste 10 min af halvlegen, gjorde at vi gik til pause foran med et mål.
Uden det på nogen måde var prangende vandt vi kampen med 7 mål.
Ros til Adam for at holde os inde i kampen, og selvfølgelig ros til Frederik Sorth som blev kampens spiller.
En bundskraber af en halvleg, gjorde at man på intet tidpunkt følte sig rigtig tryg denne søndag, og Simons uheld med et brækket kraveben til følge, gjorde jo absolut ikke situationen nemmere at overskue.
God bedring til Simon, som nok skal være heldig, hvis der skal spilles mere håndbold i denne sæson.
Hvad denne sæson videre bringer, for holdet, afgøres jo for det første nu på torsdag, hvor Ikast Håndbold kommer på besøg i Bankager. En sejr i denne kamp vil give os 2. pladsen i puljen, som giver os retten til en oprykningskamp mod Team Vesthimmerland mandag den 14. Dec.
Imens vi så glæder os til torsdag, kan vi jo så tænke lidt på, med ovenstående referat in mind, om vi har niveauet, træningsmiljøet, håndboldkulturen og ikke mindst om vi har viljen til at måle os blandt Jyllands 18 bedste U 18 hold 😜
HB
25/11/2015
Et point efter sejtrækker af en køretur.
Med en køretid på 2 timer og et lille kvarter nåede vi søndag eftermiddag frem til Østhallerne i Nr. Nissum.
Og selv om turen var super spændende med biler i krøfterne, laaaangsomt kørende, modkørende i forkert vognbane og ikke mindst tværgående trafik fra stikvejene, som ikke lige fik afpasset bremselængden med sommerdækkene, var vi vist alle lidt stive og ømme i vores kroppe.
Trods en 9 målssejr i vores 1. kamp med Team Vestjylland, havde vi forberedt os på en hård fight, da Vestjylland råder over nogle af de aller bedste skytter i vores pulje.
Højt tempo og aggressivt forsvar skulle holde disse skytter fra scoring, og det lykkes delvis også fint for os. Peter V stjal et par bolde, han løb i mål og vi fik en fin indledning på kampen. Søren Stamp leverede nogle gode mål fra stregen, og vi havde faktisk styr på kampen.
Desværre rammes vi, midtvejs i halvlegen af et par udvisning der gør at vores modstander kommer tilbage i kampen, og vi er bagud med 2 mål efter 1. halvleg.
I pausen aftaler vi, at vi lige skal et step op i forsvarstempo, og at vi skal lukke helt ned for deres venstre fløj, som scorer uanset hvor spidse vinkler han går fra.
Vi starter 2. halvleg fint med godt forsvar og højt tempo frem af banen, der bringer os nogle fine chancer. Jeppe og Peter V har fint gang i skudende og Mikkel laver et par fine gennembrudsmål. Med 7 minutter tilbage af kampen er vi igen foran med 2 mål, er i overtal, og har flere 100% chancer til at øge forspringet, men som det er set før, desværre, brænder vi disse muligheder, og lukker selv vores modstander tilbage i kampen. Faktisk så meget ind i kampen, at vi selv udligner 3 sek. før slutsignalet og er piv hamrende heldige med at få et point med hjem.
På en dag, hvor vi havde udfordringer med at nå banen, holdet havde mange udfordringer på banen, hvor jeg på bænken havde udfordringer med at holde min mund i forhold til et par dommerkendelser, hvor mange af spillerne havde udfording med at ramme niveau, ja der skal holdet fremhæves for at kæmpe og fighte til sidste sekund.
Peter V skal fremhæves for mange fine ting og blev også valgt som kampens spiller med suveræne 10 stemmer.
Oscar skal fremhæves for detaljen: piruette med deraf scoring i stærkt presset undertal.
Mikkel skal fremhæves for bibringe holdets forsvar lidt håndfasthed, og næsten altid kan dække halvanden mand.
Vi glæder os nu alle til hjemmekampen på lørdag i Bankagerhallen, hvor Hogager GF kommer på besøg. Holdet som udlignede mod os i sidste sekund, da vi spillede i Skavehallen.
Kampen fløjtes igang kl. 14.30 og håber vi ses😃
Peter Vitting fra tidligere i sæsonen
16/11/2015
Som nat og dag, i holdets to meget svære kampe mod Team Tvis Holstebro.
Efter vores sløje kamp imod Ikast, var jeg spændt på om vi kunne hæve vores niveau til kamp 1 i Tvis Centret. Og jo da, knageme om ikke vi lige fik hævet niveauet en hel del i forhold til Ikast kampen. Så længe kræfterne slog til.
I starten af kampen løste spillerne faktisk opgaven fint, og holdte sig til de aftaler der var lavet inden kampen. Mange fine redninger fra debuterede Thomas Wulsten i målet kompenserede for et lidt rusten forsvar, som flere gange blev spillet helt tynde af noget flot tempofyldt angrebsspil fra Team Tvis Holstebro. Fine løsninger i angrebet, sat op af en fightenden og godt spillende Oscar Borgquist, gjorde at vi var foran med 2 midtvejs i 1. halvleg.
Pga lørdags job, skader og misligeholdte aftaler i forhold til J dag, var vi i forvejen ramt på resurserne, så da Peter Emil desværre blevet skadet efter et lille kvarter, begyndte det for alvor at kunne mærkes.
Stille og roligt løb vi tør for kræfter i slutning af halvlegen. Tvis's offensive forsvar blev gradvist vanskeligere for spillerne at løse, og i 2. halvleg kunne man for alvor se at Tvis havde fået troen på tingende. Vi er hele tiden bagefter og 20 min inde i halvlegen er stillingen 20-15
At der så smides med 10 mål i de sidste 10 min af kampen, siger vel alt om, at de til dagen tilgængelige resurser var totalt udbrugte.
Fra kampen skal nævnes:
Ros til Jeppe Nielsen for at tage ansvar angrebsmæssigt da det kneb i 2 halvleg.
Ros til Peter Vitting for en drømme underhånd, trukket fra gulvet til langt hjørne👊🏻
Ros til Peter Emil for en god kamp, så længe den varede👍🏻
Respekt 👊🏻 Johan Frandsen. Sgu klasse at tage turen til Tvis for at bakke holdet op.
Stor ros til Thomas for en flot præstation i målet, og selvfølgelig også ros til kampens spiller, som blev Oscar.
Der var absolut også ting og personer der ikke fortjente ros for indsatsen denne lørdag, men det har vi jo så brugt den sidste uge på at klare internt.
Hvor godt vi lykkes med nogle generelle stramninger indført den sidste uge må tiden jo vise, men betragtet ud fra kamp 2 mod Team Tvis Holstebro så det ski fint ud.
I oplægget til kampen, havde jeg lagt den pædagogiske stil lidt på hylden, og fundet den gamle højt råbende håndværkertype frem igen. Godt hjulpet på vej af en fuld bænk, hvor alle var helt klar på at give den en skalle, fik spillerne klar besked om at levere varen, da man ellers røg på bænken. Og måske spillerne bare skal forstå at kan de ikke præsterer på dagen, er det okay at knokle røven ud af buksen og måske fra bænken glæde sig over at en holdkammerat kan.
Hele holdet bør fremhæves for at rejse sig efter 2 nederlag, og dejligt at alle spillere bød ind med noget til sejren.
Må dog lige nævne at Frederik Aabo var knivhammerende skarp fra højrekanten i starten af kampen, og at Thomas Wulsten igen leverede mange vigtige redninger.
Sgu klasse Thomas, og holdet valgte dig suverænt til kampens spiller.
Kan holdet fortsætte ud af samme tangent frem mod jul, er der flere sejre i vente. I øvrigt i en super spændende pulje, hvor 3 hold deler 1. pladsen med 8 point. Vi indtager pt. 4. pladsen med 7 point.
Afslutningsvis skal nævnes at Morten Lund blev valgt som månedens spiller i Okt. Tillykke og total go stil 👊🏻