المؤذي كان مجرد "مراية" كشفت لكِ نقطة ضعف محتاجة تتصلح فيكِ. خدي الدرس، واقفي على رجلكِ، وسيبي حسابهم لربنا..
مش فرض عليكي تسامحي☺️
اسمعي الحلقة الثالثة من سلسلة ..
وقوليلي في التعليقات: قدرتي تسامحي اللي آذاكِ، ولا لسه شايفة إن مش من حق حد يضغط عليكِ تسامحي؟ 👇
📩 لحجز جلسات الدعم والتعافي من العلاقات، تواصلوا عبر الرسائل الخاصة.
ِ_ليه_هترتاحي #وعي #تعافي #مسامحة
Engy Fathy - Coach التعافي
Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from Engy Fathy - Coach التعافي, Coach, Giza.
بـوصلـة التعافي النفسي 🧭 | مع الكوتش إنجي فتحي
"أنتي مش مجنونة.. أنتي بس كنتِ في علاقة مستنزفة."
🌪️ بساعدك تفكي شفرات التلاعب وترجعي "نفسك" اللي ضاعت.
🗺️ من التوهة والشك.. لليقين وراحة
👇 احجزي جلسة "استرداد البوصلة" من الرسائل
02/06/2026
"العبرة دائماً بالأثر، وليست بالمظهر الخارجي..لا تنبهروا بالبدايات والمظاهر، ابحثوا عن الجوهر والأثر الباقي"
تماماً كالقلم الطويل الذي يبهرك شكله، لكنه في الحقيقة فارغ من الداخل ولم يكتب حرفاً واحداً! ✏️✨
#حكمة #عبرة #وعي
#تنميةبشرية #مظاهر
#حكمةاليوم
31/05/2026
لما يقولولكِ: "أنتِ بقيتي غريبة ومبقاش حد فاهمكِ!" 🤔
في مرحلة التغيير والتعافي، طبيعي جداً تلاقي اللي حواليكِ بيقولوا : "أنتِ اتغيرتي كده ليه .. احنا مبقيناش فاهمينكِ!"
والحقيقة.. إنكِ مش مطالبة تدي إجابه و ولا تشرحي ليهم أنتِ بتمرّي بإيه ..بس الاهم انك تفهمي نفسك ..تتواصلي معاها صح
و تستكشفي النسخة الجديدة منكِ. 🧭🤍
ولو حاسة إنك في رحلة التغيير دي ومحتاجة دعم أو توجيه عشان تفهمي نفسك أكتر.. أنا معاكِ.
📩 لحجز جلستك الخاصة أو للاستفسار، ابعتي لي رسالة على الخاص.
ِ_ليه_هترتاحي
#وعي #تعافي #علاقات
#احمدسعد
لسه بتبرر وتشرح بالف كلمه ولا وفرت طاقتك؟!
سلسلة: ليه بقيت كده؟
ح_٢ ..ليه بطلت ابرر موقفي 👀
ده السؤال ولو عايز الاجابه اسمع الريل وشاركنا ف التعليقات ي تري لسه بتبرر ولا بطلت🤷♀️
#مشاعر #سؤال #اجابة #علاقات
30/05/2026
يسعد صباحكم بكل خير 🤍
#صباحيات
#فيروز #رواق
عايزه تعرفي بقيتي #ساكته ليه ؟🤔
اسمعي الحلقة الأولى من سلسلة .. وانتي هتعرفي ☺️
ويلا شاركينى في التعليقات: بقيتي بتفضلي السكوت في انهي مواقف ؟ 👇
#وعي #علاقات
#صحةنفسية #فهم
28/05/2026
"هو أنا ليه بقيت بتصرف كده؟"
"طب إيه اللي خلاني أعمل كده؟"
أسئلة كتير بتدور جوانا.. ساعات كتير بنحس إن ردود أفعالنا اختلفِت، أو إننا مبقيناش شبه زمان في حاجات كتير، وبنسأل نفسنا و بنقعد ندور على إجابة تريحنا ومش بنلاقي🥹.
الوعي هنا بيبدأ من فهمنا لسبب التغيير ده.. عشان كده، لو الأسئلة دي بتدور جواكم ومحتاجين إجابات حقيقية تريح بالكم..
استنوني بكرة في أول ريل من سلسلة جديدة.. هيكون فيه أول إجابة لواحد من الاسئله دي! 🤫🧭
ولو عندكم سؤال تحبو نجاوب عليه ف السلسله . اكتبوه ليا ف التعليقات 👇
#وعي #فهم #تغيير
ِ_ليه_هترتاحي
27/05/2026
عيد سعيد علينا جميعا ..كل سنه وانتو طيبين 🎊
#عيدالاضحي
#عيد #سعيد
#العيد #فرحه
24/05/2026
"عقدة #الفرنساوي.. إنت بتدي إيه بزيادة؟ 🎬🧠"
شايفين "خالد" (عمرو يوسف) ف مسلسل الفرنساوي..
اللي باين فوق للناس ..محامي شاطر ..انيق ..لامع بس بيعمل أي حاجة عشان يعوض نقص جواه ..
عدم وجود أبوه والسمعة السيئة اللي لاحقته، بعد ما أبوه ق*تل أمه وهرب، وعاش هو من غير سند.
بس كان نفسه يعوض ده .. لما س*جن تاجر الم*خ*درات
ومراته تخلت عن ابنها وسابته، خالد شاف نفسه ف الطفل ده وأخده ورباه وصرف عليه 👀
طب عارفين هو بيعمل كدة ليه ..عمل خير يعني 🤔؟
هو مش مجرد بيعمل خير.. هو عقله اللا واعي بيعوض النقص اللي جواه. بيوفر للطفل ده الأب والحماية اللي هو نفسه اِتحرم منها زمان!
المطب ده بنقع فيه كلنا في الحقيقة:
الحاجة اللي بندّيها بزيادة أويي في علاقاتنا النهاردة.. هي دايماً نفس الحاجة اللي اِتحرمنا منها زمان.
1️⃣بتدّي أمان وحماية بزيادة؟ عشان مكنتش محمي.
2️⃣ بتبذل مجهود جبار عشان ترضي اللي حواليك؟ عشان مكنتش متقبل.
علاقاتنا والناس اللي حوالينا مش مستشفى لترميم جروح الماضي.. محتاجين نداوي جروحنا بالوعي، ونبطل استنزاف وتفكير زيادة.
محتاجين نفُك التشابك ده.. علشان لو فهمت هترتاح! 🧭🤍
شاركوني في التعليقات.. هل قفشتوا نفسكم قبل كدة بتدوا بزيادة في علاقة علشان تعوض حاجه قديمه ؟ 👇
#مسلسلات
#وعي #علاقات
Click here to claim your Sponsored Listing.
Location
Category
Website
Address
Opening Hours
| Monday | 10am - 6pm |
| Tuesday | 10am - 6pm |
| Wednesday | 10am - 6pm |
| Thursday | 10am - 6pm |
| Saturday | 10am - 6pm |
| Sunday | 10am - 6pm |