08/06/2026
IK Scania Cirkelträning ☑️
Vi körde 6 olika stationer i två varv, där vi också sprang / promenade efter eget tempo efter varje station. Det var ett roligt pass!
Vi kör cirkelträning igen på måndag kl 18:30 vid samma plats: Sofieholmsparkens lekplats i Lindeborg.
Skriv till [email protected] om du vill vara med 💛❤️
06/06/2026
Då kör vi utomhus cirkelträning igen på måndag den 8 juni kl 18:30 💪🏼🏋🏼♂️
📍 Sofieholmsparkens Lekplats
Skicka mejl till [email protected] om du vill vara med.
Är du ej medlem, så får du prova på 3 gånger kostnadsfritt.
Ses vi? 👏🏼
20/05/2026
Bowling i Rättvik: Allt flöt på bra. 🎳
Individuellt:
* Anders Sundberg kom på 5:e plats.
* Ronny Carlsson kom på 11:e plats.
* Bosse Tufvesson kom på 12:e plats.
* Lennart Hilmersson kom på 19:e plats.
Tvåmannalag:
* Ronny och Anders kom på 4:e plats.
* Bosse och Lennart kom på 8:e plats.
Fyrmannalag:
* Vi kom på 3:e plats. 🥉
Oldboys:
* Anders kom på 2:a plats. 🥈
* Ronny kom på 4:e plats.
* Bosse kom på 5:e plats.
* Lennart kom på 13:e plats.
Damer:
* Britt-Marie Sundberg kom på 8:e plats i individuellt.
* Hon kom även på 5:e plats i oldgirls.
Stort grattis till andraplatsen och tredjeplatsen! 🎉
13/05/2026
IK Scania deltog i Boule-SM för Döva i Falkenberg den 2–3 maj 2026, där helgen bjöd på starka insatser, fin gemenskap och mycket spelglädje.
I singel tog sig Bo Tufvesson till kvartsfinal på herrsidan och Anna Magnusson kom till kvartsfinal på damsidan och slutade på en fin 4:e plats.
I dubbel mix gick Linda Schölin och Lars-Göran Björck också till kvartsfinal och slutade 4:a, medan Eva Carlsson och Bo Tufvesson tog sig till A-slutspel. Vi är stolta över hela laget och glada över att se att IK Scanias boulesektion fortsätter gå framåt.
Nu laddar vi om inför nästa Boule-SM för Döva i Borlänge den 28–30 augusti 2026, där det väntar spel i dubbel och trippel – och vi hoppas på ännu en fin helg med starka prestationer, gemenskap och spelglädje! 🙌🏼
06/05/2026
🏃♀️Vårruset 2026 - 4 maj
IK Scania deltog i Vårruset i samarbete med . Det blev en fin dag med toppenväder och två deltagare som gick den nya sträckan i Slottsparken/Slottstaden.
Även deltagare från var med, och efteråt satt alla tillsammans och åt och hade det mysigt. En härlig dag!