Liv cycling Sverige

Liv cycling Sverige

Dela

Välkommen till Liv! Liv är ett systervarumärke till Giant och är tillägnat alla kvinnliga cyklister.

Oavsett om du tränar för en Triathlon eller bara är ute efter kvinnospecifika cyklar och tillbehör så finns Liv där för dig.

Vårda din Elcykel 04/01/2023

Några tips om hur du sköter din elcykel i vinter.
https://www.hojportalen.se/sv/varda-din-elcykel?fbclid=IwAR0GtFqnsdIQnw7t5HVzDW13hzodq0qgG86vXz1ceBxM4pTo1TgW57F3Pi0

Vårda din Elcykel Att köpa en Elcykel kan många gånger vara en stor investering. Elcyklar kan kosta allt från några tusenlappar upp till en bra bit över hundra tusen. Oavsett om du använder din cykel till och från arbetet eller om du kör hårt i skogen så behöver den underhållas och servas regelbundet. De...

Photos from Liv cycling Sverige's post 17/10/2022

Alltså, Embolden ❤️

En perfekt hoj när lederna varierar från maskingrävda till knixiga xco-leder. Från platt till hopp. Så rolig och lätt cykel! 🤩

Och du, den finns till salu! Hör av dig till din lokala cykelhandlare!

07/10/2022

Sedvanligt fredagsrull med LIV & sällis - bra inledning på helgen eller hur? 🍁🪨🚴🏼

/ Frida

08/09/2022

Liv Intrigue och jag har varit på äventyr. Jag måste säga att det är en perfekt hoj att åka på äventyr med. Speciellt som man inte riktigt vet innan var det blir för typ av åkning. Blir det bikepark, stökiga stigar, långa flowtrails? Det spelar ingen roll. Så nöjd med mitt val av cykel. 😍

Bilden är från leden Hallingespranget i Nasbyen i Norge. En 16 km lång flowtrail som går från toppen av fjället till dalen. Det väntar några uppförsbackar, men sen är resten utför, ca 1000 hm. /Katarina

29/05/2022

Liv Intrigue advanced take you places…

Eller något sånt. 😂Nya däck på min prinsessa och hon rullar lättare än någonsin. Dock inte just här, i stiglöst land. Men annars…

Men utan stigletarturer hittar man inte nya rundor. Och efter över 20 år i dessa skogar fick jag ikväll åka flera nya fina stigar. Även om den sista slutade så här. Men hojen letar sig fram nästan över allt. Makalöst allround. Men så har den ju ett enduro och ett xco-läge på baksvingen också. Bara en sån sak. 🤩

📷

/Katarina

Photos from Liv cycling Sverige's post 19/04/2022

The second edition of Paris-Roubaix Femmes avec Zwift is wrapped and the conditions were dry and dusty, living up again to its nickname - Hell of the North.

Liv Racing Xstra and GreenEdge Cycling fought hard and Alison Jackson of LRX brought home 13th. Huge congrats to both teams, we can’t wait for next year!

📸: CorVos / Getty Images

Photos from Liv cycling Sverige's post 08/12/2021

Hej. Ylva här igen! 😀Hur funkar det att träna med barn för dig?

Efter Nora MTB-weekend, ett läger för 50 cykelsugna tjejer som gick av stapeln i september, har jag varit oerhört peppad på att cykla och träna på allt jag har lärt mig. Men sambon jobbar kvällar och jag är ensam hemma med vår ettåring. Dessutom är min cykel ledsen då den behöver nya komponenter som inte finns att få tag på just nu. Jag är därför oerhört tacksam över att jag kan träna tillsammans med min dotter på vardagshojen (med cykelvagn). Dessutom har jag fått låna en spinningcykel av en vän och tänker testa Intelligent Cykling (Är det bra?).
Hur gör du för att få till träningen när livspusslet inte riktigt går ihop?

Jag passar på att tacka för mig. Det har varit kul att få dela tankar och bilder om min cykling med Liv’s följare. En sista sak bara. Trekvartsärm, det är ju grejen. Vare sig för kallt eller varmt. Ja, när det är sommar alltså. 😉 Livs trekvartströja var även den ett bra plagg.

Tack Liv Cykling och alla följare för den här tiden. Väljer ni att fortsätta att följa mig så lovar jag att lägga upp mer cykling på mitt konto framöver.

/Ylva

Livs produkter hittar du till exempel på hojportalen.se
Där kan du till exempel beställa en cykel och få den levererad till din lokala handlare.


och

Photos from Liv cycling Sverige's post 28/11/2021

Sommarcykling i all ära, men att få rasta benen och fröken Intrigue på frusna stigar i strålande solsken är ju bara galet bra på alla sätt. Vilken magisk natur frostiga stigar bjuder på. Och man kan ta sig fram överallt, även där det inte går att cykla om det inte är fruset. Som över en myr (där skidspåret vanligtvis går).

Vintercykling när den är som bäst! 😍 Hoppas att din första advent var lika krispigt härlig som min. /Katarina

Photos from Liv cycling Sverige's post 23/11/2021

Är cykling världens osexigaste sport? 😉
Jag brukar hävda det. För hur snygg är man egentligen i traditionella cykelkläder? Därför har det varit självklart för mig från att jag började cykla i skogen att det är baggyshorts som gäller – som de här shortsen från Liv. De är snyggare, coolare och dessutom har de en massa bra fickor som man kan stoppa viktiga saker i. Som telefonen och en massa kantareller. 😀

Vad cyklar du i? Baggyshorts eller enbart tighta cykelbyxor som tex bibs?

/Ylva

Photos from Liv cycling Sverige's post 15/11/2021

Ylva Lundin heter jag. Vid Nora MTB-weekend utsågs jag och en tjej till, till Liv ambassadör för en vecka.

Det är en ära för mig att få representera världens enda tillverkare av stigcyklar för kvinnor av kvinnor!

Jag är en mycket glad motionär från Bollnäs som har cyklat i skogen sedan 2015, har kört en del långlopp och den lokala träningstävlingen i XCO. Jag har även utsetts till ambassadör för She Rides, då jag har engagerat mig i att hjälpa kvinnor att börja cykla i skogen och utvecklas som stigcyklister.

Du kommer få hänga med mig och mina tankar om cykling och cykelgrejer i ett antal inlägg.

Vill du placera din affär längst upp i Gym-listan i Sundsvall?

Klicka här för att få din sponsrade notering.

Plats

Adress

Enhörningsvägen 101
Sundsvall
85460

Öppettider

Måndag 09:00 - 17:00
Tisdag 09:00 - 17:00
Onsdag 09:00 - 17:00
Torsdag 09:00 - 17:00
Fredag 09:00 - 17:00