Kære alle følgere
I ønskes en rigtig glædelig jul samt et godt og lykkebringende nytår.
Vi håber at vi kan melde glædelig nyheder ud i det nye år.
Pas godt på hinanden der ude
Mange julehilsner
Ballerup fitness forening
Foreningsfitness Ballerup
Foreningsfitness Ballerup
Budgetvenlig træning drevet af fællesskab.
Nyhedsbrev november 2025
Foreningsfitness Ballerup
Kære alle
Bestyrelsen v/Foreningsfitness Ballerup har valgt aflyse Den ekstraordinære Generalforsamling d. 11. november 2025.
Bestyrelsen vil ikke indkalde jer til en defensiv dagsorden, hvor vi kun kan præsentere usikkerheder og ikke konkrete facts.
Baggrunden til den dramatiske beslutning er, at bestyrelsen d. 22.oktober 2025 modtog en mail fra administrationen v/ Ballerup Kommune.
Her forklares det, at projektet med let hallerne har været sendt i udbud. Her fremgår det, at Ballerup Kommune kun har modtaget et tilbud.
Og et bud som langtfra indeholder det, som er skitseret i tegningerne over let hallerne. Desuden ligger buddet væsentligt over de forventede omkostninger ved etableringen af let hallerne.
Det betyder, at Ballerup Kommune i dialog med mulige tilbudsgivere vil afklare forudsætninger, drøfte mulige besparelser, alternative løsningsmuligheder samt tidsmæssige justeringer, der i forhold til et ny udbudsrunde kan betyde, at projektet med let hallerne vil kunne realiseres.
Annulleringen af udbudsprocessen og endnu en udbudsrunde vil medføre at projektet med let hallerne vil blive yderligere forsinket. Forventningen er, at disse vil stå klar i slutningen af 2026.
Ovenstående har naturligvis medført nogle væsentlige drøftelser i bestyrelsen. Vi er enige om, at bestyrelsen forsat agter at forfølge de muligheder, der er til stede.
Vi ønsker forsat, at borgere i Ballerup Kommune kan deltage i et fitnesscenter, der er båret af frivillighed og fællesskab og som fremmer sundhed.
Naturligvis har vi orienteret vores tætte samarbejdspartnere om den aktuelle situation. Vi ønsker forsat at bevare den gode dialog med alle.
Det bør nævnes, at Ballerup Kommune har inviteret bestyrelsen v/. Foreningsfitness til at se på alternative lokaler.
Hensigten er, at Foreningsfitness Ballerup kan åbne op for aktiviteter i foråret 2026. Dette vil foregå i et midlertidigt lokale indtil let hallerne, står færdige senere i 2026
Afsluttende vil bestyrelsen gerne appellere til, at I forsat har lyst til at blive medlemmer af foreningen.
Bestyrelsen vil via et Nyhedsbrev orientere jer om, hvad der sker i den kommende periode frem til jul.
På vegne af bestyrelsen
Erik Hansen
Formand v/ Foreningsfitness Ballerup
Aflyst aflyst
Kære alle.
Hermed indkaldes til ekstraordinær generalforsamling for Foreningsfitness Ballerup.
Note: Bestyrelsen har valgt at kalde generalforsamlingen ekstraordinær, idet jf. foreningens vedtægter så skulle den ordinære generalforsamling være afholdt inden 1. marts 2025
Den ekstraordinære generalforsamling afholdes tirsdag d. 11. november 2025 kl. 19.00-21.00.
Sted: Auditoriet på Aktiv Center
Rolighedsvej 12, 2750 Ballerup
Dagsorden ifølge foreningens vedtægter:
1. Valg af dirigent
1.a referent
2. Formandens beretning
3. Forelæggelse af regnskab til godkendelse
4. Forelæggelse af bestyrelsens budget til godkendelse
5. Behandling af indkomne forslag
6. Valg af revisorer og revisorsuppleant
Birgit Hupfeld –revisor
Benny Lyng Nielsen -revisor
Bente Godtfredsen- revisorsuppleant
7. Valg til bestyrelse
Erik Hansen – på valg – modtager genvalg
Peter Hertz - på valg – modtager genvalg
Susanne Vinter – ikke på valg
Michael Nielsen – ikke på valg
Marianne Petersen – ikke på valg
Bestyrelsen ønsker en udvidelse af bestyrelsen med to medlemmer
Bestyrelsessuppleanter vælges for 1år
1. suppleant Johnny Telling
2. suppleant Bjarne Jensen
8 Fremtidige visioner og håb for Foreningsfitness Ballerup
9.Eventuelt
Nyhedsbrev/ oktober 2025
Foreningsfitness Ballerup
Kære alle
Vi er nu nået frem til efterår 2025. Vi er vel alle optaget af, hvor befinder Foreningsfitness Ballerup sig: ”Hvor står vi? Hvad sker der? Hvorfor hører vi ikke noget? Hvornår åbner vi? Og så videre…
Dette Nyhedsbrev vil forsøge at belyse ”Hvor står vi aktuelt og hvad kan vi forvente, der sker frem til åbningen af Foreningsfitness Ballerup.
For det første har bestyrelsen i samarbejde med organisationerne DGI og Gym Danmark defineret og udarbejdet en række af dokumenter. Dette materiale skal ligge til grund for, at foreningen kan låne og søge fondsmidler fra førnævnte organisationer. Arbejdet med dokumentationen mangler kun gennemlæsning og redigering.
Sideløbende er bestyrelsen påbegyndt at søge andre fonde.
For det andet har bestyrelsen siden begyndelsen af juni afholdt diverse møder med udbydere af fitnessredskaber. Og vi er ved at lægge sidste hånd på denne opgave. Bestyrelsen glæder sig til at præsentere maskinparken og ikke mindst at I kan benytte fitnessredskaberne.
Den tredje store opgave er opbygningen af casen om frivillige. Bestyrelsen har udarbejdet en frivillig strategi og skulle netop til at indkalde til møde om frivillighed. Herunder iværksættelse af uddannelse for frivillige instruktører via DGI og Gym Danmark.
Midt i denne opløftende, iderige og aktive indsats fik vi desværre en besked fra Ballerup Kommune om etableringen af projekt Lethaller ville blive forsinket frem til marts måned 2026.
Bestyrelsen håber, at vi kan flytte ind i maj måned og holde åbningsdag.
Endnu en stor udfordring har vi modtaget fra DGI og Gym Danmark. Vi kan ikke søge lån og fonde hos dem medmindre foreningen har over 50 medlemmer, der er registeret og betalt et indskud. Her har vi brug for jeres hjælp.
Indmeldelsen er afgørende for, at Foreningsfitness Ballerup kan bestå og åbne i maj 2026.
Indmeldelsen skal senest været klaret 15. januar 2026.
Bestyrelsen har planlagt, at drøftelsen om førnævnte tema vil finde sted på den kommende generalforsamling. Se nedenfor
Nu til noget helt andet……
Bestyrelsen indkalder til Ekstraordinært Generalforsamling d. 11.november 2025 kl. 19.00 – 21.00.
Arrangementet foregår i Auditoriet v/Aktiv Center på Rolighedsvej 12, 2750 Ballerup.
Indkaldelsen til Den ekstraordinære Generalforsamling fremsendes særskilt.
På vegne af bestyrelsen
Erik Hansen
Formand v/ Foreningsfitness Ballerup
Nyhedsbrev/ juni 2025
Foreningsfitness Ballerup
Kære alle
Herved tærsklen til en forhåbentlig dejlig sommer har vi den store glæde at kunne fortælle jer, at Kommunalbestyrelsen, på dets junimøde, endelig cementeret beslutningen om etablering at to let haller.
VI gjorde det og holdt ud i 4 år
Tak for jeres store støtte gennem perioden.
Af den politiske sag fremgår det, at Foreningsfitness Ballerup har fået tildelt ca. 400 kvadratmeter i den ene af let hallerne.
Forventninger er, at let hallerne vil stå indflytningsklare omkring årsskiftet
Vi som bestyrelsen har i samarbejde med arkitektfirma og Ballerup Kommune nået i hus med en inden- og udendørs indretning for vores lokale område. Det glæder vi os til at vise frem for jer.
I forlængelse af førnævnte politiske beslutning har vi en række opgaver, der skal løses inden åbningen af Foreningsfitness Ballerup, her kan nævnes:
- Klarhed over hvad en Let hal er for en bygning
- Definerer og indkøb af en fitnessmaskinpark som opfylder og tilfredsstiller jeres ønsker om en stærk og en robust fitnessforening
- Fonde ansøgninger og opsøge lokale sponsorer
- Frivillige medlemmer til varetagelse af forskellige opgaver i foreninger
Bestyrelsen vil fortsat søge viden og erfaringer fra samarbejdspartnere for at sikre en tryg og robust åbning af Foreningsfitness Ballerup.
Ligeledes vil vi gerne invitere jer ind til et frivillighedsmøde med henblik på at få defineret opgaver, som skal varetages af frivillige. Specifikt ved vi, at der behov for frivillige instruktører. som skal igennem et uddannelsesforløb under ledelse af DGI. Dette forløb skal være afsluttet i løbet af efteråret.
På baggrund af ovenstående opgaver har bestyrelsen vurderet at afholdelse af Generalforsamlingen for 2025 vil blive udskudt til omkring 1. oktober 2025.
I ønskes en forsat god sommer.
På vegne af bestyrelsen
Erik Hansen Formand v/ Foreningsfitness Ballerup.
Nyhedsbrev/ april 2025
Foreningsfitness Ballerup
Kære alle
Gæk, gæk … En afslutning på en forhåbentlig god påskeferie kalder på en fortælling om, hvor foreningen FFB står i dag.
Kommunalbestyrelsen har godkendt, at vores forening kan få lokaler i en af de kommende let-haller. Disse skulle blive etableret sidst på efteråret 2025.
Let-hallerne bliver opstillet på P-pladsen v/ Ballerup Idrætspark ud mod Ballerup Boulevard.
Let-hallerne skal rumme flere foreninger bl.a. de foreninger, som i dag har til huse på Tapeten.
For nærværende kender bestyrelsen ikke de konkrete detaljer om, hvordan Let-hallerne vil komme til at se ud, hverken ude som inde.
Vi er dog vidende om, at, der udover vores tildelte fitnessområde, vil være fælles lokaler til omklædning, badefaciliteter, Loungeområde m.m. Disse vil være til fælles brug for de foreninger, der er tilknyttet Let-hallerne.
I løbet af maj måned mødes bestyrelsen med Ballerup Kommune. Her vil vi blive præsenteret for de nærmere detaljer i projekt Let-haller, herunder tegninger, projektplan m.m.
På den baggrund har bestyrelsen besluttet, at indkaldelsen til årets Generalforsamling bliver udskudt. Bestyrelsen vil gerne kunne give en grundig og givende orientering om ovenstående.
I ønskes et forsat godt forår.
Erik Hansen Formand v/ Foreningsfitness Ballerup.
Klik her for at gøre krav på din sponsorerede post.
Sted
Kontakt virksomheden
Internet side
Adresse
Ballerup
2750