21/05/2021
[ KEPADA TRADERS DILUAR SANA ]
t.me/Farhan_Trader
Assalammualaikum semua Traders... sekalung harapan kami agar anda sihat dan bersemangat.
Di sini kami lancarkan sesi live coaching khas untuk anda semua setiap hari.
📒 Isnin - Pengenalan & Setup platform MT4
📕 Selasa - Teknik ABC ( Buy & Sell ) & FIBO Retracement
📗 Rabu - Teknik Indicator ( MA Stoch DLL )
📘 Khamis - LIVE Trade by Tuan Mohah
📙 Jumaat - Market Review & Revision by Tuan TASMA
Belum ada acc trading, kami boleh daftarkan segera. Klik link dibawah...
http://wasap.my/60176542165/RTC
t.me/Farhan_Trader
13/05/2021
┈┈┈┈┈┈┈┈┈⌣ ┈̥-̶̯͡..̷̴✽̶⌣ ✽̶
┏┉⌣ ┈̥-̶̯͡..̷̴✽̶┄┈┈┈┈┈┈┈┈┈┈┉┓
┆ *
* 。 • ˚ ˚ ˛ ˚ ˛ •
• ˚★ *_Selamat Hari Raya_*
*.°☆○.°○.* *_AidilFitri_*°○☆○
•。★*""*★ 。* • ˚。○.°☆
° 。 ° ˛˚˛ * _Π_____*。*˚
˚ ˛ •˛•˚ */______/~\。˚ ˚ ˛
˚ ˛ •˛• ˚ | 田田 |門| ˚
*MAAF ZAHIR DAN BATIN* DARI KAMI SEKELUARGA
04/05/2021
https://t.me/FRtrader89
Assalamualaikum & monink guys..
semoga kita semua sentiasa sehat sejahtera bsama keluarga tersayang..
Setiap hari kita harus fokus kepada yang positif. Jangan mudah mengalah dan terus bersabar untuk mencapai kejayaan. Fokus kepada matlamat anda💪🏻
Trust the process. Have Patience. Your time will come.
Stay Calm & Relax
Together we step
Makes pip, keep pips & Repeat 🔥💪
LEPAS PROFIT BUAT APA? SHOPPING?
Haaa... ramai yang bila profit terus lupa matlamat dan terleka. Ada yang takut-takut p**a bila profit. Sebab tak tahu nak guna untuk apa. Nak simpan ke?
1) SELF REWARD
Self reward sangat penting supaya korang rasa diri berbaloi kerja keras dan self reward bagi korang sesuatu semangat baru untuk capai impian yang seterusnya. Nak beli barang branded, silakan. Lantak apa orang kata. Korang yang berusaha kan.
2) GROW ACCOUNT
Tak perlu withdraw semua daripada profit yang korang dapat tu. Tinggalkan beberapa percent dalan account trade supaya lama-kelamaan korang punya account grow dan boleh lah main lot size besar sikit kan.
3) SEDEKAH.
Yes.. ini saya percaya semua agama sangat menggalakkan amalan ini. Sedekah menunjukkan tanda syukur kita pada tuhan dan ingatlah apa yang kita terima bukan milik kita semuanya. Banyakkan memberi ya.
Nampak simple tapi sangat beri impak besar dengan apa yang saya berikan ni supaya korang jadi trader yang terbaik.
Tak susah pun utk anda bersama² dlm komuniti RTC ni..
Semua mampu kita capai andai usaha bermula dr skrg.
Jom kita belajar sama²,bertindak skrg.
Bagi maklumat ni siap²
👉 email :
👉 no fon :
👉 pekerjaan :
👉 gambar ic depan dan blkg
Pm https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89
22/02/2021
https://t.me/FRtrader89
Sedikit ulasan berkenaan Isu Halal Haram Trade Oil, Futures, Forex, Global oleh Tuan Jamil Baharom.
https://www.youtube.com/watch?v=yPExm19Aw1g
Tiada paksaan, berlapang dada, dan anda semua boleh membuat kajian sendiri berkenaan isu ini.
Semoga urusan trading kita dipermudahkan dan diberkati. Amin.
Mana Yang nak berlajar trading secara PERCUMA
Meh pm admin sekarang https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89
22/02/2021
https://t.me/FRtrader89
Assalamualaikum dan selamat pagi sobat hebat
🔥Tips Trading untuk Newbie Traders🔥
Newbie sepatutnya fokus kepada :
✅Sentiasa stick dengan pelan trading
✅Hindari market sewaktu tidak jumpa setup
✅Mencatat setiap hari apa yang dipelajari
Fokus pada progress, skill terlebih dahulu.. In syaa Allah profit senang sahaja lepas tu 👍🏻
Nak belajar trading dari basic sehingga advance?
PM admin https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89
20/02/2021
https://t.me/FRtrader89
mulakan langkah pertama anda dgn register akaun percuma
serta kan detail
email :
no phone :
gambar ic depan belakang(jelas)
lepas register akaun sy akan guide seterus nya
tuan nk sediakan sekejap lagi atau skrg?
sim
PEMBELAJARAN BASIC KE ADVANCED PERCUMA❗️❗️❗️❗️
pm admin sekarang
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89
20/02/2021
https://t.me/FRtrader89
7 Rules ASAS TRADE WTI OIL
Rule number 1 :
PO bila ada Confirmation Signal
Biar Lambat Asal Selamat
Rule number 2 :
After PO ( place order ) ialah letak SL dan TP Ikut Trading Plan
Rule number 3 :
After price tukar direction cepat2 Closed Order Manual
Rule number 4 :
Jangan chase harga jika telah tertinggal best PO
Rule number 5 :
Jaga Money Management ( MM ) Jangan Ovetrade letak banyak layer satu2 masa.
Rule number 6 :
Jangan masuk market 9.30 pm - 10.30 pm waktu market US bermula. Jika nak masuk juga letak unit kecil 0.01 dan SL wajib rapat.
Rule number 7 :
UPGRADE Knowledge , boleh belajar guna akaun demo dahulu untuk dapatkan skill sebelum nak bermula Trade ACC Real
Nak berlajar trading secara PERCUMA ❓❓❓
Pm sy sekarang
https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89
20/02/2021
https://t.me/FRtrader89
Alhamdullilah..
Kita mula hari ini dengan fahami apa itu indicator moving average. 😀
(SKILL) (TA) EXTRAORDINARY MOVING AVERAGE
MOVING AVERAGE (MA) adalah garisan yang dipermudahkan bedasarkan naik turun (Fluctuations) harga dan juga masa.
Di mana garisan ini telah membuang "noise" dan menunjukkan trend harga.
MA ini terbahagi kepada 2 jenis.
1 - Simple = Garisan mudah/simplest
2 - Exponential = Garisan pemberat (mengikut lekuk)
Mcm mana nak mula belajar?
Pm https://t.me/Farhan_Trader atau
whatsapp http://wasap.my/60176542165/RTC
Boleh juga ke channel telegram https://t.me/FRtrader89