29/07/2022
*PENDAFTARAN CABARAN KURUS 10HARI (CK10) SUDAH DIBUKA!* 🔥
Program baru!
Kalini saya guide 8 orang sahaja yang dalam 5 kategori ni :
1. *Geng mak-mak yang terlebih berat 5kg ke atas.*
“Alaa i tengok you tak gemok pun, tak payah diet la”.. jangan dengar bisikan syaitonn tu. Kita je tau betapa tak selesanya walau ternaik 2-3kg kan.
2. *Dah pernah diet tapi asyik tak jadi je*
Tips dah save banyak, tapi nape masih tak jadi? Maybe tips yang kita follow tu terlalu general. Badan kita lain-lain. Dalam CK10 kita akan lebih personalize your needs. You akan lebih faham ‘your way’ nanti 🙂
3. *Baju seluar habis sendat tak muat dah*
Hilang confident! Jangan main-main, sebab ni je pun bole buat murung kan. Dalam CK10 kita bukan fokus turun berat sahaja, tapi reshape, inchloss tu yang paling best. Lepas ni nak pakai baju effortless je sebab dah tukar 1-2 size baju dari sekarang 🙂 bestnyaaa
4. *Suami dah bagi hint suruh kurus sikit*
Bukan suami tak sayang, sebab sayang la dia tegur. InsyaAllah dalam group coaching kita saling sapot each other. Ramai je kes suami tegur ni hehe u are not alone ♥️
5. *Nak belajar jadi consistent *💪🏻
Ilmu ni paling mahal. Ramai orang bole bermula, tapi tak ramai yang kekal consistent. Jom learn sungguh-sungguh dalam CK10 dan apply with guidance from me (yours truly lovely coach) hehe
CABARAN KURUS 10HARI intake Ogos 2022 sudah dibuka! Kita akan bermula 1/8-15/8 ini.
Saya hanya guide 8 orang sahaja dalam 1 group. Dont worry, kalau you tak turun walau sekilo, ada *30days money back guarantee.*
Klik link di https://ck10.wasap.my/ untuk pertanyaan.
Fast action, Fast result! 🔥🔥🔥
Coach sheda
0123234808
24/05/2022
GAME ON! 🔥
Raya dah ke penghujung, lets get back on track. Nak tanya ni..
✔️ baju raya pertama dah tak muat
✔️ manjang rasa ‘kembang’ je
✔️ cepat letih dan mengantuk
You ada rasa tak 3 signs kat atas ni?Kalau ada.. haa petanda you dah bole la kembali ke daratan. Kesian badan dah bagi signal tu, cukup-cukupla makan raya :)
Intake 10days Slim Marathon edisi bakar lemak raya dah ditutup. Tahniah semua yang decide untuk all out. Kita buat sampai jadi!
Kalau saya buka early bird pendaftaran Slim Marathon intake Jun ada yang nak daftar tak?
10 orang pertama yang DM saya layak untuk dapat freegift. Klik link di bio sekarang 📲
0123234808
coach sheshe
14/05/2022
Environment is stronger than your will power
31/03/2022
Selamat menyambut Ramadhan.
Sheda just nak bagitahu Sheda ada print 100 planner ramadhan ni, yang akan bantu kita plan, track & pastikan kita dapat yang terbaik dalam bulan puasa ni. Sheda design memang of course fokus pada pemakanan, senaman dan gaya hidup sihat semasa bulan ramadhan, dan sebagai bonus tambahan ada juga part untuk kita plan & track ibadah kita yang lain.
Bila Sheda share tentang planner special ni haritu, ramai sangat yang tanya dan ramai sangat yang nak beli planner ni, tapi tula memang kita tak jual Planner ni. Kita memang buat planner ni khas untuk peserta coaching Let's Kurus Online edisi Ramadhan untuk tahun ni.
Memang bulan puasa ni, is the best time kalau kita serius nak transform diri kita, nak turunkan berat badan, nak tukar gaya hidup lebih sihat, dan sayang sangat kalau kita tak ambil peluang ni, especially sebab bila kita berpuasa ni, akan terjadi satu proses yang dipanggil autolisis tu.
So apa lagi yang special untuk program bulan puasa ni :
1.Kita bagi menu sahur & iftar untuk peserta ikut
2.Kita akan bantu check apa yang peserta makan semasa berbuka tu
3.Kita akan rate apa yang peserta makan
4.Kita akan encourage peserta untuk bersenam sebelum berbuka
5.Kita akan ingatkan peserta untuk minum air yang cukup
6.Ada kelas-kelas online tentang pemakanan & kesihatan
7.BONUS ada kelas online tadabbur quran
8.Join sama-sama komuniti yang nak sihat badan & sihat dari segi minda / sprititual
9.Kita akan bantu nanti untuk persediaan raya untuk lock berat
Memang kadang-kadang kita tahu apa perlu buat untuk turun berat, jadi lebih sihat tapi kalau tiada orang yang nak ingatkan memang senang sangat terbabas. Tu kelebihan dalam program ni, memang kita akan saling ingat-mengingati, saling encourage each other, support each other sampai berjaya capai target yang kita nak.
Jom sertai our circle bulan ramadhan ni dan rasakan kelainannya.
Kalau berminat boleh daftar kat sini tau : https://rayaakukurus.wasap.my/
P.s : Planner tu LIMITED EDITION tau, so 1st come 1st serve. Siapa cepat dia dapat dulu.
p/s : Untuk sebarang pertanyaan boleh whatsapp Sheda di 0123234808
Yang ikhlas,
🌹Coach Sheda
25/03/2022
SUBMIT RESIGN LETTER 24JAM SEBAB NAK JAGA ANAK
Ini kisah saya, 11 tahun yang lalu.
Masatu lepas lahirkan anak pertama, masa dalam pantang hati ni dok berbolak balik rasa nak berenti kerja sangat.
Banyak kes anak meninggal masatu tersedak susu. Ya Allah hati mak mane tak risau kan.
Last-last saya nekad tanya suami “sayang, orang nak berenti kerja bole? Nak jaga iris”. Alhamdulillah suami terus green light. (tq sayang)
Cut story, dah 11 tahun la saya menjadi suri rumah, suri hati mr suami :)
Kenapa nak cerita ni hehe. Intro punya panjang 🙊
Sebab bila hari jumaat teringat waktu kerja dulu, Jumaat ni memang la hari dinanti-nanti. Sebab esok cuti!
Pakai cantik-cantik, mood pun happy je.
Tapi now walaupun berstatus suri rumah saya rasa syukur sangat, sebab nak happy ni tak perlu tunggu jumaat je, atau hari cuti je.
Hari-hari pun ada kat rumah, hantar dan ambil anak dari sekolah tanpa nak minta cuti dari sesiapa :)
Suri rumah ke bekerja ke bukan point saya. Tapi kita choose our happiness.
Dan setiap decision kita tu pasti ada pahit manis dia. Yang penting are u satisfied with your decision? Are u happy now? 🌹
24/03/2022
Saya tak rasa langsung you tak turun berat masa bulan puasa ni.
Ikut logik kalau tak makan mestilah turun berat betul tak?
Tapikan… tak mustahil juga sebab biasa bulan ramadhan ni la you nak try skill masak macam-macam resepi.
Kalini bazaar ramadhan dah buka, haa mesti you nak lepas dendam PKP 2tahun takde bazar, takkan tak nak beli murtabak, roti john, ayam golek, kambing golek kann
Adoii belum masuk you berbuka buffet, rumah family lagi. So rasanya logik la kan puasa ni you bole naik berat 😭
Ok ok,
Nak tak kalau saya guide bulan Ramadhan ni you bole enjoy makan sedap-sedap tapi masih bole turun berat? Dapat turun 5-10KG why not?
Cuba komen berapa KG you nak turun berat bulan puasa ni kat bawah 👇🏻 Saya akan DM 10 orang terpilih untuk FREE CONSULTATION :)
1) 3 KG?
2) 5 KG?
3) 10 KG?
19/03/2022
TURUN 3KG BULAN PUASA,
NAIK 5KG MASA RAYA 😱
You pernah tak lalui sebelum ni? Mesti you frust, exhausted, sedih, rasa give up pun ya kan.
Ada banyak sebab bole jadi macamni.
You hanya perlu tahu teknik2 yang betul je untuk LOCK BERAT masa raya tu.
Siapa nak saya offer 7 hari kelas untuk saya ajar *7 TEKNIK TURUN & LOCK BERAT MASA PUASA & RAYA NI?* Online sahaja.
Cabaran Kurus 7hari ni sangat murah RM99 sahaja sebab you akan dapat juga:
✔️ 7 hari pelan pemakanan lengkap
✔️ 5 Kelas memasak & exercise
✔️ 3 e-Book Lock Berat
Good news!
Untuk yang daftar sebelum 21/3, you akan dapat promo 50%. *Fees RM49 SAHAJA!!*
Klik link di bio sekarang. Limited 30 terawal sahaja.
18/03/2022
SELALU GAGAL? DAH USAHA TAPI MASIH TAK TURUN BERAT JUGA.
Baru-baru ni saya ada tengok 1 video dari author terkenal Marie Forleo. Beliau share 3 rahsia macamane nak DOUBLE UP CHANCES untuk you berjaya.
1. Write it down & Write it down daily.
“Sheda capai berat 50kg, fat 25% raya 2022”.
Be specific, dan tulis sebanyak 15x setiap hari.
2. Schedule a time & place you’ll take action.
Kata la you nak exercise. So decide pukul berapa dan di mana. Setiap rabu, 5.30ptg di gym. And commit!
3. Send updates to a friend.
Kajian mengatakan 65% lebih berpeluang untuk berjaya if you commit to someone!
Wow! Saya paling s**a no.3 ni.
Kadang you masih tak berjaya turun berat sebab takde kawan yang bole you share your journey betul tak? Biasa yang kuat perli ada la. huhu
Dalam program LetsKurusOnline, semua peserta umpama kawan pada saya. They will submit report progress daily. Nak curhat pun anytime je they will direct message.
Sometimes we just need someone to just listen 💕
Antara 3 tips di atas ni, mane yang you rasa nak try laa? Type 1, 2 or 3 in comment 👇🏻
18/03/2022
Dah ada idea tak you nak sahur apa masa bulan puasa nanti?
Overnight oats!
Kenapa overnight oats ni sesuai untuk orang yang nak diet?
1. Kaya dengan protien dan fiber. Buat you kenyang lebih lama
2. Rendah kandungan gula. So siang hari takde la ngantuk je.
3. Mudah nak sediakan. Buat sebelum tidur, pagi-pagi tinggal baca doa dan sahur 🙂
Bulan puasa ni you dah bole fokus bangun awal untuk beribadah. Tak payah dah susah-susah nak renyah sahur untuk masak keluar buku resepi bagai hehe
Jom kali ni you tukar mindset, readykan badan yang fit untuk Ramadhan 🌙
Siapa nak saya share resepi overnight oats ni? Komen kat bawah : SAYA NAK RESEPI 🙋🏻♀️