26/02/2021
10 February 2021 πβ€οΈ Amina Birthday π
Coach Pengurusan Berat Badan sejak tahun 2010. Berpengalaman membantu LEBIH 3,000 orang TURUN BERAT BADAN 5 - 50kg SECARA SIHAT , SELAMAT & BERKESAN
26/02/2021
10 February 2021 πβ€οΈ Amina Birthday π
26/02/2021
Happy Birthday Amina 10 Februari 2021 turn 4 years old β€οΈ
Selamat Hari Lahir Amina yg ke 4 tahun β€οΈ 10 February 2021
24/02/2021
Uthman 1 year old π±π€©
24/02/2021
Uthman 2 tahun masa ni Masyaallah Cute sangat... depa ni very independent baby.. makan sendiri π€£π€£ aaumm bayangkan
09/07/2017
SNACKING BANTU TURUN BERAT BADAN? BETOI KA? BAYANGKAN
Yes BAYANGKAN snacking sangat mainkan peranan penting dalam penurunan LEMAK badan.
WHY SNACKING?
Bila kita dah sarapan dalam kul 8 pagi, perot kita akan mula rasa lapar pada pukul 10 - 11 pagi, jadi jika kita tahan lapar KESANNYA masa lunch mata kita dan nafsu makan kita tinggi terusssss capai pinggan buh NASI BANYAK hahahahaha betoi dak BAYANGKAN
Sebab tu SANGAT PENTING di antara breakfast dan lunch @ lunch ke dinner kita ambil SNACKING supaya bila sampai masa nak makan kita akan makan dengan portion yg seimbang iaitu 30:30:40
Dalam saya akan coaching sampai berhasil bagaimana kami sudah 8 tahun mengekalkan berat badan S size suami isteri ibu anak tiga. Masyaallah Tabarakallah.. Alhamdulillah
Aaaaaaaummmmm BAYANGKAN
Coach Ida 0129828526
07/07/2017
BIAR BETUL! MAKAN NASI HARI-HARI BOLEH KURUS?
Ramai di antara kita salahkan nasi. Kesian pada nasi, nasi tak bersalah BAYANGKAN yang salah adalah tangan kita yg terbiasa letak portion yang banyak
Betul ke betul? Jadi cara untuk turun berat badan sila makan nasi sebab kita orang Malaysia bukan orang Australia yang makan BREAD
BAYANGKAN sila buat penumbuk dan tunjuk pada diri sendiri dan kata ooooo ni lah portion nasi yg perlu aku makan.
Coach Ida +60129828526
Coach Iman +0179309921
02/07/2017
{ RAHSIA BADAN SHAPE UP BILA TURUN BERAT BADAN }
BAYANGKAN!!!!
Cuba lihat betul betul gambar yang Coach Ida share, jika kita ingin badan ada shape maka lemak yang menyelaputi otot harus dikeluarkan.
Sebagai contoh ramai nak buat 6 packs adalah disebabkan latihan senaman shj setiap hari. Ia adalah salah satu cara, tetapi ia sebenarnya otot kita keluar apabila tiada lagi lemak menyelaputi otot kita. Semua orang sudah pun ada 6 packs masing2 di bawah lapisan lemak yg menebal tu.
Jadi jika turun berat badan tetapi badan still out of shape itu bermaksud, kita masih tidak loose lemak tetapi hilang otot yang bagi badan shape.
Cara untuk turun lemak dan maintain serta bina otot bukan hanya dengan berlapar dan tak makan atau kawal kalori sahaja.Tetapi ia melibatkan cara pemakanan yang membekalkan komposisi zat yang seimbang fan mencukupi serta bers**an secara sihat dan tak boleh berlapar.
Fokus untuk kira berapa lemak yang mereka harus singkirkan. Bukan berat semata mata.
Fokus kepada proses melakukannya dengan cara yangbl betul.
Mari bina TABIAT gaya hidup yang sihat dan aktif utk mendapat 6 packs yang kekal sepanjang hayat π
* TAG DAN SHARE dengan rakan anda yg nak buat 6 packs
16/06/2017
Assalamualaikum & Salam Ramadan BAYANGKAN!
Hari ni jom Coach Ida nak share tentang GI
APA ITU GI? ππππ
[GLYCEMIX INDEX]
: Indeks glisemik (GI) adalah kedudukan relatif karbohidrat dalam makanan mengikut bagaimana mereka memberi kesan kepada tahap glukosa darah.
GI diberi nilai dalam skala 0β100 yang menunjukkan seberapa cepat suatu makanan/minuman menaikkan kadar gula darah seseorang..
Ia terbahagi kepada 3 kelas,
- rendah
- sederhana
- tinggi.
Sesuatu makanan dikatakan memiliki GI rendah (low GI), jika bernilai di bawah 55.
Sementara, makanan dengan GI 56-69 masuk kategori sederhana, dan di atas daripada itu adalah dalam kategori tinggi GI.
Makanan dengan low GI adalah yang terbaik untuk kesihatan badan kita. ini kerana makanan akan lebih lama dicerna oleh tubuh, dan gula yang dihasilkan dilepas secara perlahan ke dalam darah. Makanya, peningkatan kadar gula darah terjadi secara perlahan dan relatif lebih stabil. Plus, kita akan merasa kenyang lebih lama sehingga turut memungkinkan kita untuk mengawal nafsu makan yg berlebihan...
Jika kita mkn makanan yg tinggi GI terutama waktu perut sdg kosong ( gula dlm darah ditahap plg rendah ) hanya akan mmbuatkan pancreas kita terpaksa bekerja dgn keras utk mengeluarkan hormon insulin utk mengolah gula yg masuk .
Jika berlanjutan begini, suatu saat pankreas tidak mampu memenuhi keperluan hormon insulin yang terus bertambah, maka kelebihan gula tidak dapat terolah lagi dan akan masuk ke dalam darah serta urine (air kencing).
Dan ini juga akan meningkatkan risiko utk kena kencing manis..
So, elakkan makanan yg tinggi (GI) ketika memulakan hari anda.. Pilih sarapan yg sihat kerana PILIHAN SARAPAN MENENTUKAN KESIHATAN KITA AKAN DTG...
Ini kalilah.. Gogogo FIT, IDEAL, SLIM, SEXY, BEATY SADO
BAYANGKAN
12/06/2017
[PENGAMBILAN PESERTA MOH KURUS RAMADHAN DIBUKA. JOM RAYA PAKAI SAIZ BARU!]
===========================================================
Apa beza Diet sendiri VS Moh Kurus21 hari ini?
Diet sendiri :
X Tak ada bimbingan Coach
X Tak tahu makanan apa yg sesuai
X Tak Serius sebab tak ada orang monitor progress
X Tak tahu senaman yg sesuai
X Tak ada MOTIVASI
X Kebarangkalian naik berat badan semula lebih tinggi.
X Kalau turun banyak pun tak ada orang nak bagi Hadiah. ??
---------------------------------------------------
APA YANG KORANG AKAN DAPAT BILA JOIN PROGRAM MOH KURUS 21 HARI ?
---------------------------------------------------
+ Jadual pemakanan supaya tidak pening nak makan apa selama tempoh cabaran
+ TIPS turun berat badan dengan pantas walaupun BOLEH makan nasi jika s**a. Tak makan pun tak apa, kami share macam2 menu sihat dan menarik
+ Teknik2 exercise yang betul tak perlu bayar duit komitmen gym yang beratus ratus
+ Personal coach (boleh tanya secara personal jika ada masalah dalam turun berat badan)
+ Pemantauan dari coach selama 21 hari supaya anda lebih berdisiplin
+ Peluang menang hadiah WANG TUNAI LUMAYAN tajaan Persatuan & Jurulatih
+ Segalanya dapat direct coaching melalui whatsapp dan media sosial
--------------------------------------
NOTE PENTING!.??????
--------------------------------------
p/s : Korang boleh pilih untuk terus tunggu dan lihat perubahan orang lain selepas 21 hari ini, atau korang sendiri yang mengalami perubahan itu.
PENYERTAAN ADALAH TERHAD.
Daftar sekarang dengan WhatsApp
>>> CoachIdaMan 0129828526
>>> CoachIdaMan 0129828526
>>> CoachIdaMan 0129828526
*** SILAKAN TAG KAWAN YG NAK KURUS