22/11/2022
Salam sejahtera. kami kembali setelah 2tahun, 3bulan 17hari 20jam 56saat usai perlawanan terakhir lekiu ketika pandemic yg bermaharajalela yg menganggu kelab yg ketika itu lucu mcm biasa dgn misi menjengah liga2 amatur haram. lelucu lelucu masih utuh dgn motto kelab 'menang itu luar biasa kalah itu biasa seri itu bu****it'
team kami lucu sgt. angkara semangat berkobar2 setelah 2tahun lebih x sepak bolo, amat mudah di tipu reff yg mengatur perlawanan. mengikut perbincangan didalam group whatsapp permintaan utk bermula dgn opponent lucu seperti kami pada mula nya dipersetujui. tetapi mengapa dgn tiba2 engkau membenciku~~ eh pada ptg hari perlawanan di ubah akibat opponent asal menarik diri mgkin akibat cuak melihat lambang kebanggaan kelab kami.
kami xmembantah. kami sahut walaupun dikenceng dgn reff team biasa2. rupanya team liga yg sekadar mencari aksi pemanas badan setelah asyik dibantai dlm liga amatur barangkali. semangat menyerang langsung xpadam dr minit awal hingga lah masa tambahan half ke 4. bingai. melepaskan geram terpendam barangkali. ditoron berkali2 tanpa belas.
tapi xmengapa. kami berjaya menghasilkan gol juga. mengikut peraturan kelab, bahawasanya 1 gol umpama 10gol wlupun lawan mempunyai 100gol pun.
jd kami bangga. sebangga ph dan pn yg b*k memenangi kerusi parlimen tapi sehingga saat admin menulis karangan ni, masih xterbentuk kerajaan. boddoo.
kami akan terus mencari minit permainan itu janji kami. pemain muda kami makin ramai. cuma keserasian merupakan tembok yg menangguh permainan cantik kami. sekian. padang nasi ayam bak kata ben.
22/07/2021
Dimaklumkan
manager lekiu fc, saudara fizie mohd (abg panjang) antara pengasas team kami telah dijemput illahi. Takziah kepada keluarga arwah. Alfatihah
05/11/2019
Assalamualaikum kepada ahli lekiu dan pengetik like page. Kepada sesiapa yg berminat utk join boleh pm dm whatsapp. Menyawa kan kembali team yg dah hampir dua bulan berehat panjang.. Jgn malu jgn segan. Main gelak2 keutamaan kami. Janji semangat menyepak wlaupun ikut arah telur tu ada. Jersi provide. Bayaran padang tong2. Dtg bawak boot sua sahaja. Sekian dari admin sangap menyepak bolo.
16/10/2019
Wuhuuu. Pahlawan lekiu lama cutey ni. Ade yg nak on balik game ke. Ayuh semuaa
15/07/2019
Sekitar 7.30 mlm semalam deruman enjin myvi putih kereta pahlawan lekiu terhenti di lampu isyarat ss/35 kelana jaya..mematuhi lampu merah adalah satu bentuk disiplin yg mereka anuti..
Suasana dlm kereta sungguh riang mcm sambutan hari raya lagaknya..topik perbualan masih berkisar tentang kemenangan meraka tadi..ade yg bertepuk tangan,bergelak ketawa,ludah ke tingkap dan pelbagai lagi..botol minuman ketum masih kelihatan tertidur di lantai kereta..isinya tinggal suku..sama seperti otak mereka..
“Bang menang ke tadi?” Sepasang mat rempit menegur di tepi kereta..mgkin mereka sgt ramah smp berenti di trafik light pun masih nak bertegur sapa..
“Haah,mana korang tau?”..jawap pahlawan lekiu di corong tingkap yg dibuka luas..
“Kami minggu lepas bang,minggu lepas kami bawak moto sambil bogel..org ckp kalau kalau lama x mng kan,lepas tu tetiba menang kita kene balik rumah sambil bogel..tu yg perasan tu”
“Ooo betul dah tu,kami pun menang tadi..2-0..ehh lampu dah hijau tu.gerak dulu bro.”
Izi selaku driver mengahiri perbualan memegang tombol gear utk meneruskan perjalanan..
“Ehh bang,tu bukan gear..tu kemaluan member abg tu”..tegur mat rempit tadi..
“Ni peler aku siyei..babi btl.” Jerkah bo
Dari jauh kelihatan bo masih memegang kelangkang,mgkin pedih setelah kemaluannya ditolak ke atas seperti org masuk gear 1..
16/06/2019
Lekiu kembali bermain bola..lepas2 raya ni kitaorang main rilek je..kami x guna sebarang formasi asas bola sepak pun..
Nak tau kami guna formasi ape?
Kami hanya guna formasi semburit..yer tuan tuan semburit..lucu kan..
06/04/2019
Ape guna kalau ade staff maybank dlm pasukan kalau x mampu gunakan dia?siap dia bawak negro lagi main..terasa hitam 1 padang..”pass me the ball”, “dont pass back”..mcm siyei internationalnye
Tapi kalah tetap kalah..cuma ok la,deme 22 org..lekiu tetap lucu..3 org je kat luar siap isap rokok sambil menerap dekat tempat org lumba lari tu..babi betei
5-3 ok dah...
24/03/2019
Lawannnnn jgn x lawannnn
club match no 14
COFC VS LEKIU FC
venue: Tanamera football field paya jaras, Sg buloh
date: 24/3/19 sunday
time: 5pm
lekiu jersy : blue dark gold
03/03/2019
dengar cerita hampir kalah td? nasib skrip bukit lancong terjadi td.draw kalini.semua defend yg score. kita main dipadang kalah dgn team chegu 3set team haritu. padang luas bapak dy turqoise. maaf admin muda bzy jaga anak. xmampu karangan pnjg2.ni pun tgh timang2 anak sambil menaip.hihu
~admin muda08~