14/11/2024
Vrijdag 15 november maak ik met de Wandelgroep → Ons Gezonde Brunssum ← een wandeling van 6 km over landweggetjes aan de rand van Brunssum/Merkelbeek.
We starten om 19:15 uur op de parkeerplaats bij het Clemensdomein, Groeneweg 2 in Brunssum.
Een uitstekende manier om je hoofd van de werkweek leeg te maken. We lopen in een redelijk wandeltempo, circa 5 km per uur. Wandel je mee?
Je herkent ons aan de blauwe armlampjes die we dragen bij de parkeerplaats. Stuur even een berichtje als je mee wilt wandelen.
https://www.komoot.com/nl-nl/tour/1955609252?share_token=ansQP0bjOSrU5UdwnLi2hPIlDI2e817pkKHEfY0RII198tEvsE&ref=wtd
03/05/2024
Een week geleden is de Nationale Diabetes Challenge in Brunssum gestart. 20 weken lang wandelen als medicijn met als mogelijke bijwerkingen: meer energie, beter slapen, minder ziek, hogere weerstand, nieuwe vrienden, betere spijsvertering, beter kunnen ontspannen, sterker en fitter lichaam.
Wil je ook een start maken met wandelen voor meer gezondheid?
Meld je dan aan via www.wandelenmetdiabetes.nl/onsgezondebrunssum
Bas van de Goor Foundation
25/04/2024
In mijn privéleven heb ik een passie voor tuinieren. Samen met mijn man beheer ik onze De Grenstuin. Hierin komt voor mij alles samen: lekker intensief bewegen, gezond en biologisch eten, ontspannen in de natuur en dan val ik in de avond lekker vroeg in diepe slaap. 😀
Wil je ook een handje meehelpen in onze grenstuin? Werken aan biodiversiteit, diervriendelijk tuinieren, biologisch tuinieren, permacultuur?
Lekker werken in het groen, ontspanning en inspanning combineren, gezellig met andere natuurmensen.
Zaterdag werken we verder aan ons permacultuur ontwerp van de Grenstuin. Houtsnipperpaden aanleggen, verwijderen van planten zoals bramen, brandnetels, nagelkruid? Brandnetelgier maken, moestuinbakken van dakpannen aanleggen, voorbereiden stammen voor de paddenstoelenteelt, bouwen aan de takkenwallen, met de woelvork aan de slag. Kortom, er is genoeg te doen en je kunt kiezen uit de vele mogelijkheden.
Wat heb je nodig? Tuinhandschoenen en -schoenen. Wij zorgen voor kruiwagens, tuingereedschap en natuurlijk wat te eten en drinken.
Op zaterdag 27 april vanaf 10:00 uur kun je ons vinden in de Grenstuin, Brunssum/Heerlen. Interesse? Bel me of stuur me een berichtje.
01/03/2024
Kom jij samen met ons in beweging? Stap voor stap helpen we iedereen met diabetes of een grote kans daarop om te ervaren hoe fijn wandelen is. Dit doen we door 20 weken te wandelen in een groep met mij als leefstijlcoach/wandelbegeleider. Doe je mee? Wij wandelen op vrijdagavond vanaf 26 april om 19:15 uur in . Meer info en aanmelden via https://www.nationalediabeteschallenge.nl/onsgezondebrunssum/
en
07/01/2024
Vandaag spruitjes oogsten uit het voedselbos! 😋
En als extra: een lekker (vegan) recept met spruitjes:
Link: https://www.grenstuin.nl/blog/spruitjes-oogsten-in-de-sneeuw.php
29/10/2023
Een energieke start van de zondag met een heerlijk zonnetje erbij. Wandelgroep OnsGezondeBrunssum heeft 6 km gewandeld op de Brunssummerheide. Een goed begin van de dag. Gezellig samen in beweging in de natuur.
Wil je ook meewandelen met wandelgroep OnsGezondeBrunssum?
https://www.leefstijlcoach-anja.nl/bewegen/index.php
24/10/2023
In september hebben we de Nationale Diabetes Challenge met succes volbracht en afgesloten met een heerlijk etentje. 20 weken lang wandelen als medicijn voor je gezondheid en supergezellig!
Daar is het niet bij gebleven. We wandelen nu nog steeds elke dinsdagavond. Omdat het te donker is om in de natuur te lopen, verkennen we nu de verschillende wijken in Brunssum. Elke keer stippel ik weer een andere route uit. We hebben al flink wat stappen gezet in Brunssum Centrum, Zuid, Oost, West en Noord. Wandelen in de natuur vinden we leuker, maar wandelen door de wijken is wel stof tot praten.
Vanavond gaan we een wandeling maken van 4,6 kilometer. https://www.komoot.com/tour/1311893009?ref=wtd&share_token=aMpKQJM4HcKDuRcpHWi9v7t2BjZO4FsKcBEKCtZ89KGbOR8z2O
Wil je een keer meewandelen Met Wandelgroep Ons Gezonde Brunssum? Hartelijk welkom, stuur me maar een berichtje.
24/10/2023
In december 2023 start ik met een nieuwe groep van HealthyLIFE voor een tweejarig leefstijlgroepstraject in Brunssum. Dit is inclusief 14 weken bewegen onder begeleiding van een beweegcoach.
Dit groepstraject is bedoeld voor bewoners van die last hebben van overgewicht en een betere kwaliteit van leven willen door stappen te zetten naar een duurzame gezonde leefstijl.
HealthyLIFE is een programma van 24 maanden waarbij de combinatie tussen beweging, voeding, ontspanning en slaap centraal staat. Doel is het bevorderen van een actieve leefstijl en een gezond eetpatroon. Als je geïnteresseerd bent in deelname aan dit traject, neem dan contact op met je huisarts om te bespreken of dit traject geschikt voor je is. Deelname aan dit traject wordt vergoed door je zorgverzekering.
Geef je de voorkeur aan een individueel coachtraject om aan een duurzame gezonde leefstijl te werken? Dat kan ook maar dit wordt niet vergoed door de zorgverzekering. Dit is een duurzame investering in jezelf.
Ik ben aangesloten bij de beroepsvereniging voor Leefstijlcoaches () en heb een licentie voor CooL-trainer (COachen Op Leefstijl).
healthyLIFE
09/10/2023
Op 4 november beman ik de stand van de Beroepsvereniging van Leefstijlcoaches (BLCN) op de Parkstad Gezondheidsbeurs in Kerkrade. De toegang is gratis. Benieuwd wat een leefstijlcoach voor je gezondheid kan betekenen? Kom dan langs bij onze stand voor een vitaliteitscheck.