RKHBS Heren 3

RKHBS Heren 3

Delen

RKHBS H3

14/04/2024

RKHBS 3 - Fc Landgraaf 3. Eindstand 4-3
Roy ⚽️
Koen ⚽️
Kenny ⚽️
Joey O ⚽️

~De Nabeschouwing van Roufs~

De comeback kids doen het weer

Na de verdiende maar geflatteerde nederlaag in Eys bij Simpelveld kon er vandaag snl revance genomen worden tegen de gasten uit Landgraaf; op voorhand te doen.

Uit was er tenslotte al met 1-5 gewonnen en deze ploeg stond niet voor niks slechts 9e op de ranglijst; een eitje toch…..

De selectie moest het vandaag doen zonder Youri, El Koek en net als vorige week Max, daar tegenover stond de aanwezigheid van Nick, Marc, Joey S en Roy.


Zo begonnen de roodhemden olv schiri Erwin fel en geconcentreerd aan het duel, en na amper 9 minuten schoot Roy al raak, een mooie snelle voorsprong. Hierna bleef met name Roy het doel bestoken met afstandsschoten, maar deze inzetten waren minder zuiver.

FC Landgraaf had vandaag de tactiek om de bal zo snel als mogelijk vanuit de achterhoede naar voren te schieten en het middenveld volledig over te slaan.

Deze tactiek zorgde ervoor dat de defensie van HBS telkens in een 1 tegen 1 situatie belandde en dat leverde keer op keer gevaar op; soms liep dit goed op maar hierdoor werden er wel veel corners weggegeven; eerst nog zonder veel erg maar na 33 minuten belandde de bal na een kluts voor de voeten van een Landgraaf aanvaller en van dichtbij kon hij hoog inschieten.

RKHBS kon weer opnieuw beginnen, maar kwam maar niet in de wedstrijd; slecht werd er zeker niet gevoetbald maar de tactiek van Landgraaf – 9 man achter de bal en de bal blind naar voren jassen – lag de ploeg totaal niet.

Gescoord werd er niet meer tot de rust, en na wat wissels zou het toch beter moeten gaan in de 2e helft, toch……

Helaas ging het alleen maar van kwaad naar erger, want als de verdediging de verre uitrappen van de keeper volledig gaat missen, krijgen aanvallers natuurlijk een vrijgeleide om zonder tegenstand naar het doel van Julian te lopen.

Na 60 minuten werd het na zo’n uittrap 1-2 en amper 10 minuten later, na wederom een fout in de verdediging zelfs 1-3.

Een onverwachte en onnodige nederlaag tekende zich af en dit zou de eerste nederlaag tegen een ploeg uit het rechterrijtje zijn; dat kon en mocht toch niet gebeuren.

FC Landgraaf had vandaag slechts een bank van 3 invalkers, waarvan een in de 2e helft helemaal niet meer in actie kwam en begon op de laatste tenen te lopen; RKHBS daarentegen kon naar hartenlust steeds weer frisse spelers in brengen en nam het initiatief nu volledig in handen.

Koen Kroon loopt over van adrenaline ivm de geboorte van zijn aanstaande kindje en dat is te merken aan deze jongeman; elke keer gooit hij zijn oersterke lichaam in de strijd om tot een beter resultaat te komen en hij blijft met zijn positieve instelling telkens een gevaar voor de tegenstander.

Tot aan het duel bij KVC Oranje had Koen al sinds 1796 niet meer gescoord maar de ketchup theorie is op niemand meer van toepassing dan op Koen; sindsdien lukt het veel beter en ook vandaag zorgde hij met zijn goaltje weer voor hoop en geloof bij de boys van de Baan.

RKHBS ging nu met man en macht aanvallen en na mislukte pogingen van Delano, Tom S en met name Yannick (een bal niet erin krijgen van een meter voor de doellijn) , was het in de 80e minuut Kenny die een leep balletje van Delano op waarde wist te schatten en knap binnen wist te werken met zijn hoofd.

FC Landgraaf kwam er nu niet meer uit en begon op de meest vreemde momenten tijd te rekken waar Schiri Erwin al direct het oog goed in had; mijns inziens iets dat een ploeg die amper nog vooruit komt niet echt ten goede komt; want al dit getreuzel zorgde ervoor dat Erwin na 90 minuten speeltijd aangaf dat er liefst 11 minuten extra tijd bij zou komen.

RKHBS rook bloed en bleef kans op kans creëren maar de bal wilde er maar niet in, maar er kwam hulp uit onverwachte hoek.

De rechtsback van FC Landgraaf was al enkele keren gewaarschuwd door Erwin maar bleek redelijk hardleers; zijn verdedigende actie na 91 minuten was veel te wild (of hij de man niet raakte of niet is in deze niet relevant) en mocht gaan douchen (aangezien er nog maar 10 minuten te spelen was).

Nog een kracht minder bij de bezoekers en dat bleek teveel van het goede, toch zou het tot exact 3 seconden voor tijd duren (de 101e minuut dus) eer de muur eindelijk omviel; na een vloeiende aanval over rechts kwam de bal voor de voeten bij Joey O en zonder na te denken ramde hij de bal in het dak van het doel.

FC Landgraaf mocht nog aftrappen maar daarna was het ook meteen afgelopen.

Zo won de ploeg alsnog een zware pot; net als bij FCKW enkele weken geleden met 4-3, nu zelfs na een 1-3 achterstand.

En net als toen was het Joey die de ploeg in extremis de zege bezorgde.

Het voetbal was niet echt geweldig maar de spirit, inzet en het niet opgeven spreekt toch enorm voor deze boys.

In mijn ogen een dik en dik verdiende zege, hoe moeilijk ook.



Boys op naar de dubbel tegen Rimburg

28/01/2024

Nabeschouwing van Roufs
Flitsende herstart voor de boys van de baan

Na een gedwongen inactiviteit van 7 weken mochten de boys vandaag dan eindelijk aan het 2e deel van de competitie beginnen;
Dit gebeurde bij de fusieclub FC Landgraaf; een team laag op de ranglijst maar met zeker geen slechte resultaten; dus van onderschatting mocht geen sprake zijn; temeer het team verre van compleet was;
Joey O was ziek, Djon-Pieter en El Cook moesten zich op het laatste moment afmelden waardoor Youri en Roy na maandenlange absentie hun rentree konden maken.
Roy blesseerde zich echter alweer in de warming en werd uit voorzorgsmaatregelen maar even buiten de basis gelaten.

De 11 boys in het veld waren op papier echter goed genoeg om dit paars-blauwe varkentje te wassen, maar daar was in de beginfase niks van te zien.
FC Landgraaf overrompelde HBS en het was een groot wonder dat er na 8 minuten geen 2-0 of misschien wel 3-0 op het scorebord stond, met kunst en vliegwerk (van onder andere Max op de doellijn) werd het doel leeg gehouden en hoe je wel effectief met kansen omgaat bewees Karper Kenny na 8 minuten; de diepe van Delano werd op waarde geschat end e afronding was zoals het een spits van een 5e klasse onderafdeling betaamd.
Hierdoor nam de immense druk van de thuisclub wat af en kreeg HBS meer grip het duel. Op het half uur was er het grootste wonder sinds Bernadette in Lourdes verscheen; het schot van Yannick Rabiot werd nog gekraakt maar in de rebound was daar plotseling Koen Kroon die niet nadacht en de rebound feilloos in de kruising schoot; een enorme opluchting voor The Crown want toen hij zijn laatste doelpunt scoorde speelde men nog met bruine veterballen, lange broeken en hoorde Nederland nog tot Spanje….
Nu dan eindelijk zijn meer dan verdiende doelpunt.
5 Minuten later was er echter een moment die je alleen op dit niveau ziet; een prachtige aanval van de thuisclub spleet de hele defensie open en de spits had de bal voor het inschieten; maar hij besloot de bal nog een keer af tegen; helaas had hij niet gezien dat de spits inmiddels een meter of 5 achter Jules stond en dus overduidelijk buitenspel, een geval van gebrek aan inzicht zullen we maar zeggen.
Zo leek het team met een comfortabele 0-2 voorsprong de pauze in te gaan maar op slag van rust was er een misverstand bij een vrije trap waardoor de thuisclub toch kon terugkomen tot 1-2.

Een tegenvaller maar meer ook niet, want de 2e helft was amper 4 minuten oud of het volgende onwaarschijnlijke misverstand in de thuisdefensie was er: regel 1 als je met voetballen begint, is dat je nooit een bal door het midden moet proberen uit te verdedigen, en zeker niet als je niet echt geweldig kunt voetballen.
Delano hoefde deze koddige situatie alleen maar op juiste waarde te schatten en schoot de bal vanaf een meter of 4 hard tegen de touwen.
De marge van twee was weer hersteld en het was in feite wachten op meer doelpunten was als de boys dit jaar winnen, doen ze dit telkens met 4 doelpunten.
Delano begrijpt dat gewoon en probeerde dan ook alles om de 4e binnen te schieten, maar zijn vrije trap belandde nog op de lat;
Dit was echter uitstel en geen afstel want op deze wonderlijke ochtend gebeurde veel dingen voor het eerst;

Kenny heeft waarschijnlijk door veel handarbeid een enorme kracht in zijn armen en slingerde een inworp maar weer eens voor de goal; hier gebeurd eigenlijk nooit iets mee omdat hijzelf nu eenmaal de beste kopper is; maar de defensie van FC Landgraaf liet de bal lekker stuiteren waarna het voor Delano een koud kunstje was om de 1-4 binnen te tikken.
De 4e zege van het seizoen en de 4e keer met 4 gescoorde doelpunten, een leuke statistiek maar daar dacht Youri toch anders over.
In de laatste minuut werd Delano gehaakt in de 16 en de uitstekende scheids gaf volledig terecht een strafschop.
Youri nam zijn verantwoordelijkheid en schoot de bal onberispelijk in de kruising; 1-5 en meteen daarna was het ook klaar voor de scheids.

Wederom een knappe zege van de boys die gewoon in de middenmoot meedraaien en week in week bewijzen dat 2e en 3e teams hun beter liggen als de onderste teams.

14 uit 14 met een positief doelsaldo van 23-18 is gewoon prima in deze afdeling,

Boys een knappe zege van jullie; keep up the good work

11/12/2023

💪🏼💪🏼

Update deelnemers

De volgende teams hebben zich in kleine dan wel grote vorm aangemeld

Hiermee zit de kantine ook wel vol en is de inschrijving in feite gesloten

Heren 1
Heren 2
Heren 3
Dames 1
Dames 2
Team ouwe leem
Team Ankie
Team Sven en familie
Team hbs familie
Team ut viefde
Team Mariëlle
Team Boshuizen
Team Diederen
Team Erwin/Uschi en cs

Nog maar 5 nachtjes slapen en dan gaan we lekker van start

10/12/2023
10/12/2023

Nabeschouwing van Roufs

Na de soft van vorige week stond er nog een duel voor de winterstop op het programma, en wel bij het slotlicht in de poule: kvc oranje.

Op voorhand te doen, maar dan moet je wel zelf in vorm zijn en dat waren de boys bepaald niet de laatste weken; 3 nederlagen in de laatste 3 duels.

Maar op voorhand waren de boys van de baan toch wel favoriet.

In de beginopstelling een verrassing want El Koek was weer eens uit de mottenballen gekropen en Nick - komt die trein - had ook weer een weekend vrij.

Zo begonnen de boys best goed aan de wedstrijd maar na amper 7 minuten lag de bal wel achter Sjuul, na matig verdedigen.

Voor de zoveelste keer een vroege achterstand , maar er waren wel nog meer dan 80 minuten te spelen.

RKHBS nam hierna het heft in handen, gedragen door de wind en dat resulteerde in mogelijkheden voor Koen en Kenny maar het duo, ook bekend onder de naam K en K had het vizier niet scherp staan.

Tommie G en d'r Dellie schoten beide een corner in een tijd op de lat, maar gescoord werd er vooralsnog niet.

Uitermate matig uitverdedigen van Pim the Crown leidde tot een overtreding die door de thuis scheids niet als zodanig zo werd beoordeeld: een gelukje na alle ongelukkige beslissingen van de laatste weken.

Na 35 viel dan toch de gelijkmaker, Koen the Crown kreeg de bal plompverloren voor zijn voeten en schoot hard en snel in maar niet zuiver genoeg waardoor de keeper redding kon brengen, Delano was echter goed meegelopen en schoot de rebound met heel veel overtuiging hard in de linkerbovenhoek: de achterstand was in ieder geval al weg

Echter het onvermijdelijke moest nog gebeuren: een gele kaart, want wat er ook gebeurd en tegen wie er ook gespeeld wordt: er zal een hbs'er een kaart krijgen.
Nu was Yannick de pineut: na ongelukkig balverlies probeerde hij de bal te heroveren maar raakte hij de kvc speler hard op zijn dijbeen: gelukkig was de scheids niet al te streng en kreeg Yannick slechts de gele kaart, er zijn schiris die een ander kleurtje te voor schijn toveren.

Het team is echter zo gewend geraakt aan het spelen met een man minder dat kvc kon doen wat het wilde maar in de 10 minuten overtal vielen er geen kansen te noteren.

Na de rentree van Yannick nam het team het heft weer in handen: achterin stond het duo Pim en Pietertje als een huis en op het middenveld stond ene Tom S de wedstrijd van zijn leven te spelen, overal zat hij met zijn lange benen, hoofd, in feite alles tussen. Hierdoor kon kvc geen druk zetten en was het wachten op de kansen voor de boys van de baan.

Na een uur was het zover: Rutger Haaland brak door op rechts en speelde de bal hard op Delano: eerst raakte de verdediger nog de bal met de arm maar de bal bleef bij Delano die hard en zuiver inschoot.

Een kwartiertje later was het voor de derde keer bingo voor Sniper Delly: op links struikelde een kvc verdediger over zijn eigen benen, waarna hij zijn hattrick kon voltooien.

Daarmee leek de zege wel binnen maar plots kreeg kvc de geest:
Eerst was er een klutsbal die tweemaal uitstekend gered werd door Sjuul, daarna volgde een zwabberbal die door de wind op de land belandde en de derde kans was een kopbal die net naast ging.

Maar de stand van 1-3 bleef voorlopig nog staan.

De laatste 5 minuten was het weer hbs dat de klok sloeg: Kenny miste voor de afwisseling een open kans, maar twee minuten was het toch raak na een mooie aanval voor Kenny de Koikarper.
Het slotakkoord was voor de pechvogel van het seizoen: Koen.

Zijn inzet was niet erg hard maar werd door de keeper matig verwekt en hobbelde richting de doellijn maar de bal passeerde de doellijn niet, het doelpunt dat iedereen Koen zo enorm gunt kwam er niet, maar ja, Koen heeft thuis al raak geschoten en dat is van veel groter belang.

Zo eindigde het duel in een 1-4 uitzege en dat betekent Mackie Drekkie.

Het team gaat zo de winterstop in met een mooie 6e plaats en 11 punten uit 9 duels.

Een knappe prestatie in deze zware poule,

Nu nog ff de hersenen pijnigen bij de jaarlijkse kerst inn en dan genieten van een korte winterstop,

Boys, dit was een knappe maar hoog verdiende zege die jullie toekomt

09/12/2023

- De visie van Roufs -

Na de slechtste wedstrijd van het jaar vorige week, tenminste na minuut 35, staat er voor de boys nog een duel op het programma: bij de rode lantaarn drager KVC Oranje.
Het team is nog zonder zege en dat willen de boys uiteraard ook zo houden, maar de stand is vertekend want KVC heeft nagenoeg dezelfde resultaten behaald tegen gelijke tegenstanders als de roodhemden, dus van onderschatting mag geen sprake zijn.
De uitpuilende ziekenboeg is deze week weer verder uitgebreid met Jeroen van de B, daar staat de return van “the man made out of glass” en Nick “treintje komt zo” tegenover,

Na de soft duels van de laatste weken is het gewoon zaak om morgen drie punten te gaan ophalen om niet met een sikkeneurig gezicht onder de kerstboom te moeten gaan zitten, dit kan de groep ook, maar dan moeten wel alle neuzen naar dezelfde richting staan.

Lukt dit niet dan is het zwaar kersen eten en is het bezoekje aan het exact 5 km verderop gelegen McDonald’s een utopie,

Come on boys, gooi nog een keer alles eruit en ga voor de driepunter ⚽️💪🏼

02/12/2023

- De visie van Roufs -

Na de soft wedstrijd van twee weken terug tegen RKTSV met alle nare bijgevallen kregen de boys even tijd om het hoofd fris en vrij te maken.

Veel deden dit in het Parkstad Limburg Stadion waar ene Daneels voor een orgastisch juichen zorgde; het zou fijn om dit juichen morgen ook weer eens te horen in het Arctische Park Imstenrade,
Zou de wedstrijd in Vaals gespeeld worden wisten we nu al dat deze afgelast zou worden, maar het kunstgras kan alles aan.

Kijken we naar de ranglijst dan zeg ik bij voorbaat; dit is te doen en de kans op een driepunter is zeker aanwezig, maar hoe is het met de hormonen van de haantjes gesteld, kunnen ze hun emoties onder controle houden en proberen een duel over de gehele 90 minuten met 11 te spelen?

Een voordeel is er wel; het duel staat onder leiding van schiri Marco Janssen en laat dit nu net de enige schiri zijn dit seizoen, die geen gele kaart uit zijn brede borst toverde, laat dit een mooi voorteken zijn.
Gaan de boys goed om met hun hormoontjes en spelen hun eigen spelletje dan zijn de heren van Vaals gewoon minder en blijven de punten op de Heerlerbaan.

Ivm de koude temperaturen zijn de buitentribunes morgen gesloten en mogen alle toeschouwers plaats nemen in de warme kantine om zo de verrichtingen van de boys op veld 1 te mogen aanschouwen.

De kantine kan wel slechts zo’n 100 toeschouwers herbergen, dus kom op tijd en verzeker jullie van een mooi plekje.

Boys op naar de volgende driepunter!! ⚽️

18/11/2023

- De visie van Roufs -

Ondanks de vele liters regen zal er morgen gewoon op het onchristelijke tijdstip van 09.30 olv schiri Erwin worden afgetrapt tegen de bijna buren van Rktsv,

Voordeeltje van kunstgras,

Deze ploeg staat verrassend hoog, zijn nog ongeslagen in de competitie, maar dat zal na morgen hopelijk anders zijn

De overture voor de boys van Terwinselen verliep niet echt geweldig want het bekerduel met Brunssum ging vier dagen goed de regenbak in: 0-5.

Toch is voorzichtigheid geboden want ze zullen niet voor niks 12 uit 6 hebben gescoord

Bij de rood witte boys van de baan maakt Yannick na weken van afwezigheid zijn rentree, hopelijk heeft hij zijn verblijf in Dubai enigszins goed doorstaan

Tegenover deze rentree staat de afwezigheid van Joshua - hij moet de heer A van Buuren goed door Las Vegas loodsen , Roy - mogelijk zwaar geblesseerd geraakt in zijn invalb***t vorige week en Joey Stuart - hij verliet het veld in tranen nadat zijn rug volledig klem kwam te zitten, mogelijk dat zijn lief Silke dit eruit heeft kunnen masseren,

Kortom veel sterkhouders afwezig, maar ik ben ervan overtuigd dat de boys dit goed gaan oppakken en de zeer goede wedstrijd van vorige week een vervolg gaan geven.

Komt allen kijken, er zijn nog kaartjes beschikbaar - neem wel een paraplu mee want de dug out is stijf uitverkocht.

14/11/2023

De nabeschouwing van Roufs!

Intens gevecht eindigt met nipte nederlaag voor de Boys van de Baan

Na de laatste twee zeges met klinkende zege stond vandaag het duel tegen de gedoodverfde kampioenskandidaat nummer 1 op het programma; het team van “ouwe knarren” met 100 jaar ervaring op 1e elftallen; de jungs von Zumpeldorf.

Op voorhand een pittige klus, maar kansloos ben je nooit.

Dit is gezegd; als je met bravoure het veld oploopt en niet met “strjont in de bochs” , zo leek het namelijk wel bij de boys;
Na welgeteld 212 seconden lag de bal al in het netje na 4 corners en een balbezit van -20%, Simpelveld had de bal, deed hiermee wat ze wilden en HBS stond erbij en keek erna.
Bij de vierde corner viel de bal in de rebound voor een gasten speler en zijn droge knal hoog in het dak van het doel was “d’r Juul” te machtig.
De aftrap die volgde was ongeveer het eerste balcontact voor Kenny.
Na dit stormachtig begin liet Simpelveld gek genoeg de teugels wat vieren waardoor de thuisclub beter in het spel kwam, zonder tot kansen te komen, maar de inzet was hartverwarmend om te zien, overal werd het technische surplus van de tegenstander aangevallen met heel veel inzet.
Het geloof in een goede afloop sloop zo weer langzaam in het team, zeker nadat Delano vanuit het niets een prachtige goal wist te maken.
De aanname was perfect, de kapbeweging van grote schoonheid en de afronding zeer verrassend, en zeer doeltreffend; vanuit het niets stond er plotseling 1-1 op het scorebord.
Hierna was het weer de b***t aan Simpelveld om het heft in handen te nemen, maar ondanks enkele opgelegde kansen hield Jules de goal wonderbaarlijk schoon tot minuut 44.
Een uithaal van een meter of 22 vloog hard in de kruising en was ook de sterk keepende Jules te machtig.
Zo brak de rust aan met een ruststand die gezien het spelbeeld volledig in orde ging, maar toch pijnlijk ivm de enorme inzet de het team aan de mat legde.
In de pauze bleek de ziekenboeg vandaag weer wat meer mensen aan boord krijgen: Roy had zijn invalb***t met 10 minuten en een pijnlijke knie moeten bekopen terwijl Joey Stuart met tranen in de ogen alleen nog rechtop kon staan; bewegen ging met geen mogelijk meer.
Maar ja de selectie is tegenwoordig groot genoeg om ook dit malheur op te vangen.
De tweede helft verliep in het begin gelijk aan de eerste maar nu toch met meer spelaandeel van de boys,
Het team bleef ook in de race door twee wereldsafes van “D’r Juul”, een uithaal pareerde hij prachtig met een zweefduik en een keer wist hij geweldig te redden met zijn voeten.
Zo bleef het spannend tot de 70e minuut, vanaf deze minuut gebeurde werkelijk van alles dat voetbal mooi en opwindend maakt.
Eerst kreeg Koen een gele kaart (wellicht wat zwaar bestraft) van de schiri; een soort ontmaagding van deze buitengewoon sportieve speler, want het betrof zijn eerste in zijn voetbalcarrière.
Voor het team maakt dit niks uit want ze zijn inmiddels gewend om 10 minuten met een man minder te spelen.
In het 6e duel van het seizoen was het inmiddels de 5e !!!! gele kaart; compliment voor Koen; het was de eerste voor een overtreding: zijn voorgangers kregen deze voor praten of een bal wegtrappen.
De boys gingen nog wat harder voor elkaar rennen en zo ontstonden plotseling kansen voor Kenny (net voorlangs) en na twee maal een goede blocktackle van Delano een redding van de keeper.
Een doelpunt kon niet uitblijven en zo geschiedde ook; in de 77e minuut was er weer een corner voor RKHBS en nu was er na veel gekluts een bal die voor de voeten van Delano viel; zijn droge en harde uithaal zorgde voor een nieuwe gelijkmaker.
Simpelveld was nu aangeslagen en de thuisclub rook bloed en zette nog eens aan met volle kracht; een prachtige aanval over rechts kwam uiteindelijk terecht bij Koen die hard en goed inschoot maar nu een keeper op zijn weg zag die met veel kunst en vliegwerk zijn doel schoon hield.
Dit was de kans op een voorsprong en een mega stunt; de tegenaanval beroofde het team echter van alle illusies.
Een diepe bal viel precies tussen “Captain Pim” en “D’r Juul” in, de spits met nummer 52 ging alleen door op goal maar een verwoede poging van Pim leidde na 10 meter aan het truitje hangen tot de onvermijdelijke strafschop; een kaart bleef Pim bespaart maar de strafschop bleef wel staan.
De spits schoof de bal hard in de hoek waar Jules zijn hand nog bijna tegen aan kreeg, 2-3 met nog maar een paar minuten te spelen.
Het slotoffensief mocht niet meer baten; en zo ging deze uitermate boeiende pot verloren.
Is dit een schande; zeker niet, als je met zoveel passie en inzet speelt als dit team en je verliest ongelukkig van een veel beter team dan mag je met opgeheven hoofd het veld verlaten.

Boys, ik had jullie zeker een punt gegund, maar ik ben trots op wat jullie vandaag hebben laten zien.

29/10/2023

Wedstrijdverslag van Gijzen
RKHBS 3 - FC Kerkrade-West 3

Onder toeziend oog van de afscheid nemende Frenk, wilde de mannen van de baan de eerste 3 punten pakken. Echter waren de meeste spelers van de baan hun vizier vergeten, de vraag was alleen waar ze hem vergeten waren.

Eerste kwartier was overduidelijk voor de boys van de baan met de nodige kansen, echter hield de keeper de ballen met al zijn lichaamsdelen de bal uit de goal. Vervolgens werd de wedstrijd wel erg gezapig en moest er ingegrepen worden met vers bloed. Scheijen en Koen Corona kwamen erin voor de moegestreden epo Joey en Kenny onze NASA medewerker van de dag. De speeltijd voor Koen was echter van korte duur nadat die voor de zoveelste keer het haasje was na een aanslag op zijn lichaam in de 16, helaas niet gezien door de scheids die een verder een goede pot floot. Maar hierdoor geen penalty voor HBS en gingen we rusten met de wel bekende brilstand.

In de rust werden er wat tactische zetjes gedaan met vooral op rechts ons ijzersterke tendem, de man van glas met achter hem robinho. De tweede helft waren de mannen van de baan dan ook heer en meester, lieten de boys van west alle hoeken van het veld zien met regisseur Roy op het middenveld. De ene kans na de andere kans volgde zich op, maar telkens leken de dozen nog om de schoenen te zitten. Totdat Roy de defensie van west te slim af was en de trekker overhaalde en hiermee de 1-0 op het bord zetten. Niet veel later was het Nick met een splijtende pas van rechts op EPO Joey die de verdediger van west letterlijk en figuurlijk het bos in stuurde en heel beheerst afronden. Hiermee leek er geen vuiltje aan de lucht te zijn en werd het een waardig afscheid voor d’r Frenk. Echter was daar onze vliegenvanger die met zijn gedachten ergens anderswas, deze man sprong langs de bal en gaf de spits vrij doortocht naar de goal, 2-1. Echter herpakte deze topper zich weer door een afstandsschot zeer netjes te pakken en hield HBS op de been. Tijd voor vers bloed, scheve schaatsrijder Dylano kwam erin en verhoogde beheerst de score naar 3-1. Tot slot was onze regisseur van de dag die de 4-1 nog op het scorebord zetten als beloning hiervoor mocht die direct inrukken en op de bank plaats nemen. De boys van de baan speelde onder leiding van capitano Pim de wedstrijd rustig uit.

Hierna kon er geproost worden op de eerste 3 punter en afscheid genomen worden van onze topper!

Op naar volgende week!

27/10/2023

⚽️

Wedstrijden van onze senioren
Aankomend weekend

Afgelast:
RKHBS VR2

Wilt u dat uw bedrijf hét hoogst genoteerde Sportschool in Heerlen wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Type

Adres


Zandweg 193
Heerlen
6419PK