02/02/2018
Op vrijdagavond lekker naar Groot-Ammers om het op te nemen tegen de koploper! 💪🏻
Spirit Rosmalen Dames 1 gaat dit jaar knallen in de 1e klasse. Volg onze pagina om op te hoogte te b
02/02/2018
Op vrijdagavond lekker naar Groot-Ammers om het op te nemen tegen de koploper! 💪🏻
06/01/2018
Oliebollentoernooi Spirit 2018! 🥂happy new year!
De laatste wedstrijd van 2017 stond afgelopen zaterdag op het programma; en wel tegen AVVA D1.
Er was afgelopen week weer flink getraind om ons zo goed en scherp mogelijk op deze wedstrijd voor te bereiden. Met wat kleine aanpassingen in de basisopstelling gingen we van start.
In de eerste set duurde het even voordat we op gang kwamen; dit zag je met name terug in de communicatie en concentratie. Maar gedurende de set knokte we terug, hadden we een aantal mooie rally's die door slim spelen perfect afgemaakt werden. Hierdoor kwamen we op setpoint, helaas lukte het ons niet om als eerste 2 punten verschil te maken en eindigde de set in 24-26.
Hierdoor starten we de 2de set wat rommelig en voordat we er erg in hadden stonden we met 1-6 achter. We vonden weer de rust en knokte ons terug, helaas was onze vechtlust net niet genoeg om de 2de set te winnen; en eindigde de set in 23-25.
De 3de set! We keken dus tegen een 0-2 achterstand aan, maar doordat we de 2de set zo sterk zijn geëindigd moest er wel meer in zitten. En ja, dat was zo! We zaten er namelijk helemaal in! De vechtlust was er! De concentratie was er! Er werd volop aangemoedigd aan de kant! BAM! Door hard werken, veel met elkaar communiceren en concentratie tijdens de services winnen we de 3de set met 25-18.
We gaan de 4de set vol zelfvertrouwen in! "als we spelen zoals net dan pakken we deze set en winnen we ook de 5de" werd er geroepen. Bij een 3-2 stand komt een van hun speelsters ten val en bezeerd haar enkel. Ze is niet meer instaat om verder te spelen. Helaas voor AVVA komen zij maar met 7 speelsters inclusief libero. Er ontstaat een discussie of je wel of niet verder mag spelen met de libero als speelster. Het calamiteitennummer van de NEVOBO word meerdere malen geraadpleegd en uiteindelijk word besloten om de wedstrijd verder te spelen. Na een onderbreking van zo'n 20 minuten gaan we dus weer verder met set 4.
En wat pakken we dit goed op! Het was wat rommelig en de concentratie was iets minder in het begin, maar dit ging al vrij snel over in een goed lopend volleybalspel. Isabel serveerde ballen waar je u tegen zegt. Milu sloeg een aantal heerlijke ballen en dit allemaal omdat de pass super goed bij Laura kwam en als dat niet zo was, dan tikte Laura hem goed door. Met een ijzersterk gevoel winnen we deze set met 25-19.
2-2 is de stand; er werd dus een 5de set gespeeld. En alle lof is voor Isabel. Want het was haar laatste wedstrijd bij ons en ze ligt ons even zien dat wij haar zeker gaan missen. Ze had namelijk een prima services en scoorde daar 3 punten mee, hierdoor waren wij als eerste bij de 8. Wisselen van kant en doorpakken! Dat deden we. Isabel sloeg namelijk nog een aantal keer een perfecte snoeiharde maar toch heel goed geplaatste 3 meter bal. En BAM! 15-12 stond er op het scorebord!
Met een heerlijk gevoel en vooral een ijzersterk teamgevoel sluiten we 2017 af! En gaan we in 2018 dit spel voortzetten!
Namens ons allemaal wensen wij jullie; fijne feestdagen en een heel gezond en sportief 2018!
16/12/2017
Na meest bizarre wedstrijd ooit toch 3-2 winst naar binnen gesleept! Hard voor geknokt meiden!✌🏻Isabel bedankt en heel veel succes met je nieuwe job! We gaan je missen!
11/12/2017
https://www.volleybal.nl/nieuws/wereldtop-beachvolleybal-komt-naar-den-haag-voor-dela-beach-open
Geen zaaltrainingen, en toch willen genieten.
Wereldtop beachvolleybal komt naar Den Haag voor DELA Beach Open Van 3 t/m 7 januari komt de wereldtop uit het beachvolleybal naar Den Haag voor het DELA Beach Open.
02/12/2017
Plekje gestegen in de ranking! Hard voor gewerkt dames, we zitten weer op de juiste koers! 🙌🏻😄💪🏻
Na wederom een rustperiode van 2 weken, de 2e op rij met een derde in het verschiet (de volgende wedstrijd is weer over 2 weken), kwam hands-up uit het nagelegen Berlicum op bezoek. Terwijl half Den Bosch in het rood-wit-geel aan het genieten was uhm ..... niet de meest ideale omstandigheden.
Zonder de vaste diagonaal lijn (Evi en Zoe) was het flink improviseren.
Geen wedstrijdritme en de aanpassingen op de diagonaal lijn werkte niet bevordellijk voor ons spel. Hands-up wist hier ideaal van te profiteren.
Terwijl wij aan rood-wit-geel dachten kwamen zij in het zwart met een klein geel streepje het veld in. Het werd dan ook een zwart-wit wedstrijd. Veel servicefouten aan beide kanten en een enorm laag tempo zorgde ervoor dat het voor de toeschouwers een lange zit ging worden. Wisselende hoge en lage drukgebieden zorgde ervoor dat de vele netservices van onze dames net aan onze kant weer op de grond viel en die van de tegenstander ook aan onze kant omlaag kwam.
Pas op het einde van de 4e set keerde het geluk en konden wij meer druk zetten op de tegenstander.
Meer is er eigenlijk niet over te zeggen en schrijven.
Nu weer eerst 2 weken trainen en werken aan onze verbeterpunten en hiervandaan wedstrijdritme opdoen om dit jaar succesvol af te gaan sluiten. De afsluiting van dit jaar en het volgende jaar zal plaatsvinden zonder onze "belletje". Een mooie omstandigheid van een vaste baan zorgt ervoor dat zij moet stoppen bij Spirit dames 1.
Over 2 weken mogen wij weer aantreden in het rustieke Hoornaar tussen de Waal en de Lek.
De eerstvolgende thuiswedstrijd is weer op 2 december.
Den bosch, 28-10-2017
Lief dagboek,
Ken je van die dagen dat je vol goede moed je eerste been buiten bed zwiert en je grote teen de grond raakt en je het gevoel hebt dat alles gaat lukken? Dat je vol energie je broodje smeert terwijl je heupen op de muziek mee wiegen die je in alle vrolijkheid had opgezet?
Zo'n gevoel had ik vandaag. gisteravond keek ik in mijn agenda en ik zag geen huiswerk, geen afspraken maar getekende sterretjes en vuurwerk, met daar in het middel punt pronkend 'wedstrijd nuvo; knalluh, whoop whoop'. Dat was vandaag!
Zelfs mijn broodje pindakaas smaakte beter dan andere dagen! Maar man, man, man wat ging die tijd langzaam. Met mijn hoofd in mijn handen leunend en starend naar de klok wanneer ik kon verrekken naar de sporthal. Tik, tak, tik, tak.... trrrr boing! Juist, klokslag 11;30!
Ik pakte mijn tas en trok een kort sprintje naar de auto; whooooo teamgenootje ophalen. Zij sprong al even enthousiast op de bijrijdersstoel, al hossend van vertier reden wij verder. Parkeren en snel onze spullen pakken om door te rennen naar de kantine. Ben ik niks vergeten?
Aangekomen in de kantine zaten daar de andere stralende spelers van ons team vol smart te wachten tot wij onze inval coach met een erehaag konden ontvangen! Alsof de hemel een beetje extra ging stralen liep hij daar binnen. Met vonkelende ogen keek ik naar hem op; superman was er niks bij. Toch het gevoel dat ik iets vergeten was... nog een keer controleren?! Nee ik heb alles!
Hop door naar het veld, dat eerste moment dat ik die geel blauwe bal weer in mijn handen had: onbeschrijfbaar! Genieten! Oh eerst even op mijn schema kijken hoe het ook alweer zat met alle tips over spelen! Oh No!!!!!!! Juist dat ben ik vergeten mijn schema!! Oké niet in paniek raken; oh No ik raak in paniek! Nee, nee je kan dit! Misschien iemand anders aantekeningen? Oh No iedereen was ze vergeten... Oké, niet zeuren en door.
Na een eerste inspirerende peptalk van onze tijdelijk volleybal meesterbrein liepen wij strijdlustig het veld in. Het eerste snerpende fluitsignaal schalde door de zaal; we waren gestart.
Set 1; Het onoverwinnelijke gevoel was in het hele team terug te zien in stralend spel. Emma vloog door het veld om heerlijk de pass te brengen in de handen van onze sterk verdelende Laura. Wat een heerlijke setjes! Er werden bijna deuken in de vloer geslagen door onze aanvallers waarbij ons brietje zelfs een beetje angst bij de tegenstander te weeg leek te brengen door enkelen snoeiharde ballen te slaan. Evi leek wel een stofzuiger zo goed raapte zij alle ballen van de vloer. Wat een fantastisch spel. Toch nog eens kijken of ik echt die aantekeningen niet had... daar stond iets over energie verdeling maar wat was dat nou?! Ach laat maar, dikke winst dus door naar set 2!
De euforie hield aan. Zou dat de reden zijn geweest dat we een beetje rommelig begonnen? En Huh wat gebeurde daar? Opeens meer druk van de tegenstander? En een sterk aanvallende speler die in set 1 eigenlijk nog niet was opgevallen? Oh no waar zijn die aantekeningen als je ze nodig hebt.. oké laten we elkaar coachen en ons meesterbrein zijn werk laten doen. We bleven achter de feiten aanlopen... jammer dik verlies deze set maar He! Wij kunnen dit.
Set 3 hervonden we onze kracht weer Tessa maakte een aantal legendarische reddingen, Lau speelde het blok weg en Milu vloog er weer een aantal onhaalbare ballen in. Juist daar waren weer... Lets go spirit, Lets go! Wiehoe!
En doooooooooor! Set 4; weer op achterstand begonnen, hoe kan dat toch? Humz bij komen dan maar weer. Vechten voor elke bal maar er was nog iets waar we tegen vochten; het leek wel onszelf (en natuurlijk die alles scorende speler van de tegen partij, die leek wel uit een hoge hoed getoverd). Alles ging net niet. Jammer! Nouja oké dan alles uit onze contributie halen en 5 sets spelen, is ook wat waard.... (je moet het toch een beetje voor jezelf goed praten, lief dagboek).
Set 5: we knalde erin, lichte voorsprong en toch konden we dat niet doortrekken naar het einde. Jammer een verloren 5e set. Waar het aan ligt? Geen idee! Of het beter gaat in de toekomst? Ik weet het zelfs wel zeker want wat een talent in ons team!
Toch nog eens die aantekeningen doornemen; Crap aantekeningen; heb ik ze nu weer voor me liggen staat er:
- 'piek niet te vroeg' '
- Je gaat het pas zien als je het doorhebt.'
- 'Als je voor de 25 twee punten meer maakt dan de ander, dan win je.'
- 'spelen tegen lagere teams is soms moeilijker dan tegen hogere'
- 'een wedstrijd is pas besloten als hij daad werkelijk gespeeld is'
- 'Je kan ook goed spelen zonder een bal te raken.'
Overwinning!! Wedstrijd verslag 14/10
Vol met energie en adrenaline begonnen we ook deze week luid zingend aan de wedstrijd. Veel service druk en goed passen waren de taken waarop we veel getraind hadden. Dat was deze wedstrijd erg te merken. De services waren strak en er zijn dit seizoen nog nooit zo weinig fouten in de service pass gemaakt. Met de overwinning van de eerste set met 23-25 gingen we positief de tweede in. Proberen deze niet zo spannend te maken, dat was het doel, maarja wij houden de spanning erin en winnen de tweede set weer met 23-25.
De derde set begon heel sterk met een sterke service van onze spellie. Dit bracht ons naar de 8-0 en zetten ons op een goede voorsprong. Die sterke voorsprong behielden we tot we rond de 15 punten kwamen. Toen zagen we een herhaling van de vorige sets waarbij ze toch weer aardig in de buurt kwamen. Wij lieten ons niet kennen een sleepten toch mooi de set binnen met een overtuigende 20-25. Die set winnen betekende al veel, we hadden al gewonnen. Zonder al te veel zorgen en met nog veel enthousiasme begonnen we aan de laatste set. Alles haalden we eruit om de volle 5 punten te halen (een verdubbeling op de punten die we van de vorige drie wedstrijden hadden). Met weer mooie servicen en slim spel hebben wij ook die laatste set vol trots binnen gehaald. En wat waren we daar toch blij mee.
Na de wedstrijd nog een mooie afsluiter met pepernoten en bitterballen. Zaterdag geen wedstrijd wat betekend dat we nog mooi 4 trainingen hebben om ons op de volgende voor te bereiden. Laatste paar foutjes er uit halen en veel oefenen op aanval en verdediging. 28/10 om 13:00 thuis tegen Nuvo’68.
14/10/2017
4-0 van HLB van Daal gewonnen! Daar mag op geproost worden! 🍻
07/10/2017
Dames 1 viert eerste winst!
Met een compleet team van 12 man, gingen we zelfverzekerd de wedstrijd in. Luid en duidelijk hebben we laten weten dat wij aanwezig waren. Na afgelopen wedstrijd hebben we goed getraind op de fouten en in de eerste set hebben we laten zien dat die fouten veel minder aan bod kwamen.
De eerste set overtuigend gewonnen met 25-19. De tweede set kregen we een flinke tegenslag, deze hebben we helaas met 18-25 verloren.
Hierna werd de mindset omgezet en juichten wij onszelf omhoog, na wat spanning deze set uitgespeeld met 25-23. Hier zaten wat mooie rally-ballen bij.
Tilburg liet het hier niet bij zitten en kwam terug in de vierde set, 17-25 voor het Tilburgse team.
Dat betekende dus een vijfsetter, maar dat werkte onze moed niet tegen, dit moest lukken! We stonden voor met 12-8, maar Tilburg kwam terug en ineens stond het 14-13. Uiteindelijk sloeg Tilburg de laatste bal uit, waardoor wij met 15-13 de wedstrijd als winnaar eindigden.
Dit werd gevierd met een welverdiende traktatie tijdens de wedstrijdbespreking. Gepaard met radlertjes.
Op naar volgende week! De volgende wedstrijd is 14 oktober, dit keer tegen HLB Van Daal/DS DS 5. We spelen om 12:45 en alle support is welkom.