VV DVO A1

VV DVO A1

Delen

Welkom op de Facebookpagina van het vlaggenschap van de jeugdafdeling van VV DVO.

Photos 10/11/2017

DVO JO19-1 Supporters bijeenkomst

03/11/2017

De JO19-1 teams van DVO, RKVVL Polaris en Gemert zijn vrijgeloot voor de 3e bekerronde. Na de winter gaan deze teams verder in de laatste 16 overgebleven teams.

Nog een paar van die uitlotingen en we gaan Europa in.

Photos from VV DVO A1's post 29/10/2017

Zuur om geen punten mee naar huis te kunnen nemen
De reguliere competitiewedstrijd uit naar Volharding in Vierlingsbeek een deelgemeente van Boxmeer net over de grens in Noord-Brabant om de geografische kennis bij de leden en supporters te actualiseren.

Het was deze keer passen en meten, Rory en Rick waren nog een beetje onder voorbehoud. Een paar andere geblesseerd, geschort of werken en dus een beroep gedaan op Sjoerd en Job, twee oude bekende uit een kort verleden. Tijdens de warming-up bleek Rick toch nog veel last te hebben en uit voorzorg werd besloten Sjoerd te laten starten in de verdediging. Job maakt de gezelligheid op de bank.

We beginnen al in de 2e minuut met een kopbal van Sjeer die net naast gaat om vervolgens alle zeilen bij te zetten in de verdediging, Sjoerd wordt 2 keer getest en volstaat met g***s en zou dit de hele wedstrijd volhouden zou later blijken. Een onderschepping op het middenveld levert een voorzet op Pim op die echter werd afgefloten vanwege een iets te hoog been. De scheidsrechter is consequent en houd het heel kort, later zou de goede man (ruim boven de 70 jaar) een wisselend fluitbeeld geven en meer als een korfbalscheidsrechter de regels toepassen volgens de supporters van Volharding.

Volharding is een stugge ploeg, geen echte opvallende spelers maar wel consequent achterin de bal rond spelen en soms het middenveld inschakelen, de voorhoede heeft geen opvallende indruk achtergelaten.

Osema zet de bal van linksvoor hoog voor op Sjeer die vanuit een vrij positie over kopt, jammer. Loet krijgt even later een vrije trap die via Jesse een pass naar Rory die een schot afvuurt op de keeper die goed blokt. Ralph ruilt met Rory van positie en de aanval loopt door een voorzet van Sjeer op Ralph die met weinig kracht de bal kopt.

Volharding in de aanval via de rechterflank maar Jordy pakt vol overtuiging en zou dat de hele wedstrijd blijven doen. Met Jasper, Loet, Sjoerd en Mauro staat er een goede en solide verdediging die goed de rust bewaard en soms mee oprukt naar voren.

Beide teams zijn aan elkaar gewaagd, Volharding achterin solide en voorzichtig in de opbouw, DVO iets meer tempo en meer drive naar voren. Ondertussen gaat de scheidsrechter na 30 minuten korter fluiten (korfbal regels, aanraken is fluiten en de dobbelsteen bep**ld wie de vrije trap krijgt). Een balletje terug of wegtrappen net hoe je het bekijkt levert Jesse een gele kaart op en dat is niet handig want dat belemmerd zijn speelstijl voor de rest van de wedstrijd, duels vermijden dus.

Een inworp van Volharding op RV levert een voorzet op die hard wordt ingeschoten en geblokt door Loet (maar goed want ook die was erin gegaan). Uit de hoekschop van Volharding kopt Loet weg in de voeten van een Volharding speler die een voorzet achter de achterlijn aflevert, gevaar geweken. Pim loopt een tik op van een volharding speler (de 2e keer volgens een ouder niet bij naam genoemd maar daarna veelvuldig door Volharding supporters herhaald). Ondertussen werkt Mauro de bal goed weg, die is lekker op dreef samen met zijn mede verdedigers.

De 2e helft begint DVO met Vernon voor Rory (last van de blessure) en Jesse wordt aanvoerder (heeft wat meer krediet en inspraak bij de Scheidrechter uit hoofde van zijn rol). Sjeer is zoekende naar zijn spel en positie, links, rechtsvoor en achter. Ondertussen krijgt Osema een flinke tik en loopt mank en onze keeper schopt een bal tegen een volharding speler aan die terug ketst en net door Jordy gepakt kan worden. Een vrije trap van Volharding wordt goed onderschept door Jordy. En dan kunnen we Osema wisselen voor Job als gevolg van de blessure.

We hebben last van een lastige 10 minuten opleving van Volharding, Jordy, Sjoerd en Mauro grijpen meerdere malen goed in, Loet blokt een speler goed en krijgt vrije trap mee en Jasper maakt op het middenveld een nuttige grijp-de-speler-vast overtreding.

We krijgen weer grip en Pim passt op Ralph die net naast tikt via de keeper, ai ai dat had de 0-1 kunnen zijn. In de tegenaanval grijpt Sjoerd in wat een kaart oplevert. Door het hoge tempo waarop de gehele wedstrijd wel gespeeld is begint tegen het einde de concentratie wat af te nemen met als gevolg dat het spel nog sneller heen en weer gaat door keer-op-keer balverlies. Volharding is echter wel in staat om ons verder naar achter te drukken. In een vrije trap van Jesse wordt Job aangespeeld en volgens de linesman buiten spel (Job kwam toch vanachter man vandaan) en afgefloten. We naderen de laatste minuut en dan valt die uit het niets over rechts vanuit rand strafschop gebied in de verre hoek: 1-0 Volharding. Heel zuur, een gelijkspel had meer de verhoudingen weergegeven.

De scheidsrechter fluit niet lang daarna af, en verliezen net in de laatste minuut, jammer maar wel een leuke wedstrijd gezien met nog een bekerwedstrijd in de benen mogen we niet klagen. De teams uit de bovenste regionen hebben we nu gehad en ons team groeit met de week. De transfer besprekingen tussen de trainer en Sjoerd werden in de kantine al geopend, wie weet wat dat gaat brengen we wachten af.

D4M

26/10/2017

Camping voetbal in Margraten

Dit was als vanouds een ingeplande bekerwedstrijd op een doordeweekse dag uit naar Margraten bij RKVVM/Gulpen Sibbe, een fusieclub in het Mergelland onder een lekkere temperatuur en zo nu en dan een spatje regen.
We begonnen uiteraard met onze vaste linesman Marcel en de vaste langs de lijn kliek. Het team was ook redelijk stabiel met een volledige bezetting van J19-1 spelers. De coach had er vertrouwen in zeker na de beste prestatie tegen Bekkerveld en dus 4-4-2.
En toen begon het, RKVVM ging als een pijl uit de boog richting doel van Jordy voorzet van rechtsvoor kon ternauwernood achter gewerkt worden tot hoekschop, uit de hoekschop werd net over gekopt. En nauwelijks later weer RKVVM in de aanval en weer tot hoekschop gewerkt die gelukkig niets opleverde, maar een ding leek zeker dit wordt een zware wedstrijd, we zaten nog op het Oktoberfeest concludeerde enkele supporters.
In de 8 minuut speelde Ralf zich goed vrij en speelde perfect op Pim die in de sprint naar voren denderde, nr. 7 van RKVVM kon nog net wegtikken en daarna torpedeerde hij Pim van achteren. De vlam was ontstoken en zou die avond niet meer doven.
De controle kwam op het middenveld maar moeilijk mede door het fysieke spel van RKVVM maar in de 12 minuut werd een voorzet van Pim door de RKVVM slecht weggewerkt maar weer onderschept door Ralf die naar Jesse speelde die op de punt van het strafschopgebied kan aanleggen en in de verre hoek raak schoot 0-1. Lang konden we niet genieten van de voorsprong een overtreding tegen RKVVM leverde een vrije trap op die mooi bij de 2e p**l werd terug gekopt en door een andere speler van RKVVM perfect werd ingekopt 1-1.
Dit was de aanzet tot werk of worstel voetbal en DVO deed aardig mee ondanks de aanwijzingen van onze coach niet te laten verleiden tot het fysieke spel. D eerste gele kaart was dan ook voor RKVVM, daarna volgden er meerdere en eerlijk gezegd zijn we aan de kant de tel kwijtgeraakt en gelukkig de scheidsrechter ook want het was soms onduidelijk voor wie de gele kaarten waren.
Nu weer voetbal, Mauro komt als een tank op schiet loeihard. De keeper kon de bal wegstompen en de bal gaat vervolgens hard via de lat over. Daarna Jesse een rush tikt over de keeper en wordt nog gekeerd door een in de haast meegelopen verdediger. Ondertussen krijgt Loet het moeilijk te verduren en pakt Rory ook een kaart.
Rick blijft spelen en een diepe bal wordt door de keeper buiten het strafschopgebied gepakt, hands (geen kaart) maar wel een vrije trap met een muur op 7,45 meter ging de trap net naast.
Onze verdedigers Mauro, Sjeer en Loet krijgen het nu toch wel zwaar, maar onze mannen zijn fysieke inzet gewend en keren de aanvallen van RKVVM. Het middenveld met Jasper als werkpaard verricht wederom een nuttige onderschepping via een mooie combinatie tussen Jesse en Rory komt de bal bij Pim die net naast tikt. Even later geeft Rory het op een blessure 5 minuten voor de rust brengt hem aan de kant en Osema in het veld die op rechtsvoor de positie overneemt. Nr. 7 van RKVVM krijgt nu de lang verdiende gele kaart voor hard inkomen. Even later na nog een voorzet van Pim op Sjeer gaat de bal naast en gaan we aan de thee.

De tweede helft begint met veel druk en hard voetbal van beide kanten, terwijl we dat toch niet echt gewoon zijn. Rick krijgt een kaart voor kletsen en Ralf voor praten (zoek de verschillen) en de eerste 15 minuten zijn daarmee voorbij en meer vertel ik er niet over maar de supporters stonden met dicht geknepen billen aan de reling.
Ondertussen voetbal een rush van Jesse met pass naar RV op Pim die legt voor en Jasper mist net, helaas. RKVVM in de opbouw bij de middellijn een harde ingreep van DVO en dus vrije trap, Kay trapt de bal met een hakje naar de vrije trap plek wat niet werd gewaardeerd door de SR en staat dus ook in het boekje van de scheidrechter met naam en toenaam (nummers deden we niet aan weet u nog).
Maar na 20 minuten in de 2e helft zakt RKVVM langzaam weg, het wordt onnauwkeurig. Rick krijgt last van kramp en voor hem komt Michael in het veld. Hij gaat achterin in de punt naar voren spelen. Met achterin nog wat kleine veranderingen en Jesse iets meer naar voren staat het weer.
25 minuten in de 2e helft, Jesse pikt bal op en in een rush naar voren wordt vervolgens onreglementair gestopt op de rand van het strafschopgebied, vrije trap met deze keer een muur op 8,45. De lage snelle bal gaat in de rechthoek achter de keeper: 1-2, verdient.
Voetballend worden we beter maar de irritatie blijft en camping voetbal is in deze fase een betere benaming. Gelukkig blijft Osema koel, hij dolt de tegenstander met schitterende passeerbewegingen waar je in de Eredivisie een heel seizoen op moet wachten. Ook de anderen komen op dreef en bij een onderschepping door Mauro belandt de bal bij Jesse op links voor die strak en laag voorzet en Osema schiet de bal hard tegen de netten 1-3.
Bij een volgend gedenkwaardig moment onderschept Jasper de bal en geeft een pass aan Jesse die dan al op snelheid wegloopt recht op de keeper en maakt eenvoudig (zo lijkt het) de 1-4 en dus een Hattrick (Krat bier volgens Sjeer door Jesse aan te leveren).
We zijn er bijna en de supporters ontspannen de bilspieren, de supporters van de tegenstanders vinden de stand niet in verhouding staan en toch durft RKVVM nog aan te vallen op rechts maar Jordy pikt alle lange ballen er mooi uit.
De Scheidrechter fluit af, spelers geven elkaar allemaal netjes en sportief een hand en DVO gaat door in de Beker. Samengevat door een goede inzet, hard werken, een goede opstelling en doeltreffende positieverplaatsingen heeft het team op de grasmat gelegd.

D4M

24/10/2017

Morgen de uitgestelde bekerwedstrijd naar Sibbe.Laten we hopen dat het droog blijft.

Programma - DVO Sommige widgets kunnen meerdere malen worden toegevoegd. Bij meermaals toevoegen wordt achter de widgetknop aangegeven hoeveel keer de widget is toegevoegd.

JO19-1 wedstrijdverslag 15/10/2017

TOP wedstrijd tegen SJO Weltana Bekkerveld

Met een door blessures en vakantie 'gehavend' DVO, met invallende spelers van zowel JO19-2 als JO17-1 vertrokken we naar Heerlemn. De opvoorhand verwachte zware wedstrijd tegen de nummer 1 pakte heel anders uit.

Ondanks het dominante spel in de eerste helft hield DVO het redelijk goed dicht. De keuze van de trainer voor 442 pakt goed uit!
Een aantal counterachtige uitbraken van DVO leiden tot prachtige doelpunten. De 0-1 voorsprong bijvoorbeeld (assist Mauro op Pim). SJO Weltania Bekkerveld maakt nog wel snel de, maar daarna had DVO wel de overhand. Na weer een mooie uitbraak de 1-2 (fraai schot van Sjeer) en een eigen doelpunt zorgt voor de 1-3. Tot slot nog een prachtig doelpunt vlak voor ruststand van Rory.

In de tweede helft bleef DVO goed positiespel spelen. Er waren nog 2 dijken van kansen voor DVO. SJO Weltania Bekkerveld was niet in staat om door de verdeding heen te komen, echter koste het Loet wel een keer geel (en daarmee meteen een record: 4 wedstrijden achter elkaar met minstens 1 kaart).
Eind stand van 1-4

Mooie derde helft op het terras nog trouwens!

4M

Voor wedstrijd details zie:

JO19-1 wedstrijdverslag Met een door blessures en vakantie 'gehavend' DVO, met invallende spelers van zowel JO19-2 als JO17-1 vertrokken we naar Heerlemn. De opvoorhand verwachte zware wedstrijd tegen de nummer 1 pakte heel

Photos from VV DVO A1's post 07/10/2017

Tijdens een winderige en regenachtige wedstrijd heeft JO19-1 de eerste 3 punten binnen gehaald. Een sollide verdediging, een hard werkend middenveld en voorste linie die steeds op de loer lag heeft de rust weten te bewaren en kansen afgewacht.

Na de wedstrijd met het team gezellig na 'tafelen' in de kantine.
Op naar de volgende punten.

24/09/2017

Verslag Voetbalwedstrijd DVO J19-1 – SV Laar 19-1; Hoofdklasse J, 23 september 2017
Een heerlijke zonnige zaterdag met een aangename temperatuur van 20 graden en twee f***e teams met een mix van 1e en 2e jaars spelers. Een senior scheidsrechter die nog even de benen strekt en het veld controleert.
De aftrap en meteen neemt SV Laar (SVL) het initiatief, sterk gecontroleerd rondspelen van de bal en kort op de man bij balverlies. Na een aftastende eerste 5 minuten een corner voor SVL en Jordi heeft de bal klemvast, al snel blijkt de nr 7 van SVL de snelle en technische vaardigste speler te zijn die onze verdediging onder druk zet met acties een voorzet aflevert die maar net door de aanvaller van SVL wordt naast getikt.
Tegenaanval van DVO wordt d.m.v. een overtreding gestopt, vrije trap Jesse tegen een speler van SVL, doorzetten van DVO met een voorzet op Rory die wederom tegen een speler van SVL op schiet. Nu Loet sterk aan de bal en botst tegen SVL nr. 7 op, korte blessurebehandeling voor nr. 7.
SVL blijft controleren maar nu is het Pim die onderschept en via de achterlijn de bal voorzet de verdediging van SVL rost de bal uit. Wederom onderschepping en Pim zet de bal hoog voor op Vernon die net de bal geschampt naast kopt. Ondertussen blijft SVL rustig en secuurder combineren maar daar is Pim wederom met een onderschepping echter SVL begaat een overtreding met tot gevolg een vrije trap voor DVO die in de handen van de SVL keeper beland.
Ondertussen mag Mauro aan de bak en met een mooie sliding wordt de bal uitgetikt voordat er gevaar ontstaat. Bij een volgende actie onderschept Loet de bal, echter met behulp van zijn arm. De daarop te neme vrije trap van SVL komt in de handen van de Jordy die de lange bal naar Rory speelt die vervolgens aan de schouder onderuit getrokken wordt, de scheidsrechter laat echter doorspelen. In de volgende fase duikt nr 7 van SVL op langs Mauro en scoort de 0 – 1. In de speel momenten kort erna is het speler nr 10 van SVL die op snelheid langs de verdediging dribbelt en op Jordi schiet, niet klemvast en Rick kan wegwerken.
SVL heeft weer het heft in handen en onze verdedigers hebben de handen vol, Kai kan nr 7 stoppen met een overtredin, waarvoor hij wel (terecht) de gele kaart krijgt.
DVO begint nu met minder lange ballen en meer combinaties het spel meer in handen te krijgen met gevolg dat een voorzet van Jesse op Ralph net in de handen van de SVL keeper beland. Aan de overzijde is even later paniek, Jordy is uit de goal gekomen, maar Mauro kopt de bal van de lijn weg, oef. Maar de druk blijft en daar is hij weer de nr 7 van SVL die ondanks de dekking van Loet kans ziet om hard in te schieten 0-2. Dit is ook de ruststand.
DVO komt beter uit de kleedkamer en neemt het heft in handen, een terugspeelbal van SVL wordt door de keeper opgepakt de scheidsrechte geeft een indirecte vrije trap, op zo’n 10 meter van de doellijn. Bijna alle 11 de spelers van SVL staan voor de goal. Jesse trapt de bal hard in, komt voorbij heel wat spelers maar de bal wordt op de lijn door een verdediger gestopt.
Het volgende moment Mauro onderschept de bal, tikt deze door naar Ralph die zet voor op Rory die blijft rustig en passeert met een handige beweging de keeper van SVL 1-2. DVO blijft druk zetten en met name Osema in het voortouw. Vernon is sterk aan de bal en wordt gestopt door SVL met een overtreding en dus geel voor SVL.
Het spel gaat weer een beetje op en neer en de druk van SVL neemt toe, Osema mee in de verdediging en Jesse onderschept helaas Rory verwachte dit niet. DVO weer naar voren in het strafschopgebied een scrimmage spelers botsen en blijven liggen, blessurebehandeling. Een voorzet van Ralph gaat voorlangs aan Rory en Osema, jammer dat had de gelijkmaker kunnen zijn. In het volgende moment assist Rory op Sjeer die de bal niet goed raakt. Daarna is het bij DVO achterin iets meer risico, met tot gevolg dat Jesse moet ingrijpen het volgende moment typeert dit nog meer Mauro en Rick botsen tegen elkaar, de organisatie is een beetje zoek. Rick nog niet helemaal bekomen wordt van de bal gelopen waarop Kai aan de noodrem trekt, 2e geel en dus met 10 man verder de laatste 10 minuten in. Coach DVO brengt Michael en Jasper in, Jesse gaat iets meer naar achteren spelen. DVO verdedigt achterin op lijn en dat werkt in het voordeel van de snelle nr 7, die daar makkelijk gebruik van maakt en regelmatig doorloopt. Voorin komt toch wat roering ! Rory geel, even niet duidelijk waarom. En de volgende gele kaart is voor Mauro voor hard inkomen.
DVO speelt meer op de lange bal en SVL op de counter en daar valt de 1-3 door nr 7 van SVL die op de lijn verdedigende DVO ers doorstoomt, Jesse probeert komt nog met een sprint op gelijke hoogte maar nr 7 schiet hard in voordat Jesse kan ingrijpen. De aftrap is nog maar een formaliteit en de scheidsrechter fluit voor einde wedstrijd.
De kop is eraf we zien twee speel stijlen te weten de lange bal en de combinaties het team moet nog groeien en heeft een goede wedstrijd op de mat gelegd tegen een technisch goede gedisciplineerde tegenstander. Volgende week SHH uit.

D4M

Photos from VV DVO A1's post 06/05/2017

DVO A1 sluit gedenkwaardig seizoen met trots gevoel af.

Met een klinkende overwinning op de sterkste ploeg en kampioen van de competitie (Susteren) hebben onze mannen een mooi, leerzaam en vooral sfeervol seizoen afgesloten.
Dankzij een eigen doelpunt van Susteren en twee treffers van Sjoerd (ruststand 2-0) werd de kersverse en terechte kampioen met 3-0 geklopt, een puike prestatie.

Susteren nogmaals namens ons allen van harte gefeliciteerd met het behaalde kampioenschap.

Helaas werd de fel begeerde periodetitel vandaag niet door DVO behaald, IVO versloeg met ruimte cijfers Bekkerveld en pakte hierdoor op de valreep met een neuslengte de laatste periodetitel.

Kort na het eindsignaal maakten we samen een kenmerkende teamfoto, beelden liegen nooit, lachende trotse gezichten van een goed stel.
Petro sprak volkomen terecht uit het hart de volgende woorden: " man, wat zijn we trots op jullie, we hebben vele hoogtepunten en enkele dipjes gehad met zijn allen maar samengevat hebben we er SAMEN een geweldig seizoen van gemaakt, BEDANKT hiervoor".

En zo was....als buitenstaander en bescheiden fotograaf maak je de ontwikkelingen van een team een periode van enkele jaren mee en dan is het gepast de ontwikkeling van het team en staf in enkele treffende woorden samen te vatten.

Veerkracht, voetbalhumor, sfeer, teamgeest, discipline, spelvreugde, derde helft, vierde helft, muziek, sterke staf, robuust, trots, mentaliteit, lachen, mooie herinneringen, visitekaartje en progressie.

Mannen, namens alle supporters wil ik jullie van harte bedanken voor het leuke seizoen, we hebben er van genoten en kijken met veel voldoening en trots terug.

Danny, Petro, Melvin en Rob, van harte bedankt voor de hartverwarmende begeleiding van de jongens. Jullie waren er altijd en jullie teamgeest zag je terug in, naast en buiten het veld, in 1 woord klasse en respect.

Rest me jullie allemaal veel plezier te wensen tijdens de resterende weken en vooral heel veel succes met jullie toetsen en ten-examens.

Aan um.

Photos 29/04/2017

Veel succes tegen UOW💪
Aan um.

Wilt u dat uw bedrijf hét hoogst genoteerde Sportschool in Sittard wordt?

Klik hier om uitgelicht te worden.

Plaats

Website

Adres


Markt 20
Sittard
6131EK