17/06/2022
https://zelfhulp-fobiegroep-samen-sterk-limburg.jimdosite.com/
Zelfhulpgroep voor mensen met angst, paniek, dwang en/of depressieve klachten te Sittard.
23/03/2022
https://www.koffietijd.nl/artikelen/54833/gezondheid/dag-van-de-dwang-25maart-leven-met-dwang
Dag van de Dwang: leven met een dwangstoornis - Koffietijd Op 25 maart is het de Dag van de Dwang. Op deze dag is er meer aandacht voor mensen met een dwangstoornis. Wist jij dat 1 tot 3 procent van de Nederlandse bevolking een dwangstoornis heeft? Gerdien de Jong en psychiater Menno Oosterhof vertelden over het leven met een dwangstoornis.
20/02/2022
Goedemorgen Nederland,
Ik zie op Insta zoveel inspirerende verhalen voorbij komen van mensen die hun (herstel)proces, hun angsten, hun ervaringen en hun strijd met 'vallen en opstaan' in kaart brengen. Eigenlijk hoef ik daar niets aan toe te voegen.
Het gaat mij persoonlijk aan het hart, dat de hulpverlening vaak veel te lang op zich laat wachten, maar ook dat veel instellingen nog steeds niet precies lijken te begrijpen 'wat ocd en/of angsten/fobieen' precies betekenen en naar wie ze moeten verwijzen. Contra indicaties voor bepaalde behandelingen in crisissituaties. Crisissituaties die voorkomen hadden kunnen worden door tijdig ingrijpen!
Het baart me zorgen, maar tegelijk wil ik positief zijn. Onze groep met ervaringsmensen komt iedere 2 weken op donderdagavond bij elkaar. We hebben een fantastische groepsleidster Lisette van Oppen: duidelijk, realistisch, consequent en ook buiten de groep bereikbaar indien je het bed 's ochtends niet uit durft. Ze draait reeds meer dan 30 jaar groepen en ondersteunde velen. Je kunt ons bezoeken naast een hulpverleningstraject, als je wacht op hulp, als je lotgenotencontact fijn vindt etc.
Nou, ik ben heel blij dat ik er na enkele opnames op PAAZ en in angst-en dwangcentra terecht ben gekomen bij o.a. Lisette en deze groep!
Voorheen was ik werkzaam in de zorg. Ik studeerde social work. Helaas wisselde mijn rol binnen 8 maanden van 'hulpverlenen', naar 'hulp vragen'! Ik ken dus beide zijdes van de hulpverlening!
Nu ben ik angstenvrij, maar ondervind ik wel vaak onrust in mijn hoofd. Door grenzen te stellen en afspraken in de groep te maken, kan ik mezelf beter sturen. Inmiddels werk ik weer (ook die ervaringen kan ik delen) een jaar of 10.
Schroom dus niet om voor steun bij ons aan te kloppen!
(Ow, een beetje over mezelf nog. Ik ben dol op dieren, vandaar mijn trotse trui 😉)
😘Monique
30/01/2022
Beter kunnen we het niet uitleggen!
Vandaag!
Aanrader!
" Als je ergens aan lijdt is het goed te weten, waaraan je lijdt. Dit biedt perspectief voor verbetering" (citaat Psychiater en patient dhr. Menno Oosterhof)
Contact: 046- 443 10 27
Live bijeenkomsten!