24/12/2025
Vi ønsker alle God Jul 🎅 og
snart Godt Nytt Skiår ⛷️,
velkommen til Kvaløya Skimaraton 14.mars 2026. Hilsen dugnadsgjengen i Sør-Kvaløya IL og Kvaløysletta skilag,
Påmelding: Kvaløya Skimaraton 2026
Kvaløya Skimaraton 2026 - 3/14/2026
Find all the latest results for Kvaløya Skimaraton 2026 right here.
11/12/2025
PÅMELDING ÅPNET - til vinterens vakre Kvaløya Skimaraton lørdag 14. mars 2026. Obs! ny 12 km TRIM, start fra Håkøybotn, familie- og barnevennlig tur over Finnheia til mål i Straumsbukta.
Påmelding og info:
Forside - Kvaløya Skimaraton
Lørdag 9. mars 2024 blir det en ny runde med Kvaløya Skimaraton, den 11. utgaven. Velkommen tilbake!
06/10/2025
NESTE KVALØYA SKIMARATON:
LØRDAG 14. mars 2026 - sett av datoen. 😀
06/10/2025
NESTE KVALØYA SKIMARATON:
LØRDAG 14. mars 2026 - sett av datoen. 😀Er klarert i terminliste for Troms skikrets :-).
07/09/2025
Runde på runde 😀
Tusen takk til alle som stilte opp og var sammen med oss på årets Stafett for Livet. Spesielt artig at KSL yngre gruppe kunne legge ei treningsøkt til Charlottenlund.
Ei flott helg i et fantastisk høstvær🍁
Sprek innsats ga 1337 runder og kr 4011,- i donasjon til Kreftforeningen.
26/08/2025
Vi trenger flere deltakere til søndag fra kl 04-12.00😀
Bli med oss på Stafett for Livet 6.-7 september på Charlottenlund
Også i år stiller Kvaløya Skimaraton med lag under Kreftforeningens Stafett for Livet.
Stafett for livet er en hyllest til alle som er rammet av kreft. Sammen skal vi gå, løpe, rulle og trille i et helt døgn for vise at det alltid bør være noen på banen for den som er syk.
Hver økt er på ca en time og du bestemmer selv hvor mange økter du ønsker å ta. Arrangementet varer i 24 timer, så du kan omså ta flere økter spredt utover i døgnet.
Kvaløya Skimaraton har hatt samarbeid med Kreftforeningen i flere år. Vil du være med på laget vårt? Du kan gå, løpe, rulle, trille og det er ingen aldersgrense. Alle er velkommen.
Meld deg på her i kommentarfeltet eller på https://pamelding.stafettforlivet.no/stafett/tromso/
I fjor gikk vi 253 km for kreftsaken. Satse på at det blir flere km i år.
23/04/2025
Skjærvikrennet går (nesten) som planlagt nå på lørdag. Litt kortere løype (14 km) pga snøforholdene.
Påmelding er åpen!
27/03/2025
Om to dager på lørdag 29.mars heier vi på alle skiglade til mål på Rustahøgda. Enten 35 eller 50km. Lykke til 😎, for info og påmelding:
Nyheter – Reistadløpet
Nyhet Smøretips fra Swix på Reistadløpet – torsdag Se vedlagt link, smøretips fra Swix til Reistadløpet gitt ut torsdag 27. mars. Smøretips
20/03/2025
Oppdatering pr. 20.mars: Vi beklager igjen at vi måtte avlyse årets renn, det som skulle bli det 12. KSM om to dager nå lørdag 22.mars.
Etter stort snøfall siste helg har vi gjort nye vurderinger daglig, men med nytt kraftig mildvær med regn 💦 fra imorgen fredag har vi ikke ombestemt oss. Denne uvanlige vinteren uten tele i bakken også i myrterreng har vært ugunstig for oss, spesielt starten i Finnvika og siste del i Straumsbukta.
Men vi ønsker altså velkommen tilbake neste år til vår fantastiske løype på Kvaløya 😎⛷️, og ellers i våre løyper vi fixer, se skisporet.no.
Ellers ser vi at mange andre renn har utfordringer, som Marcialonga Bodø 22.mars, er på kort varsel flytta til Valnesfjord.
Så vil vi ønske mange aktuelle KSM'ere lykke til på KM i helga - som også ble utsatt og flytta til Setermoen.
Med skihilsen dugnadsgjengen på Kvaløya.
13/03/2025
Kvaløya Skimaraton 2025 er dessverre avlyst. Vi har hatt grundig gjennomgang av alternativer, men siste løyperapporter var ugunstige både i nord og sør i løypa + upasserbare myrholl mellom Håkøybotn og Eidkjosen. Litt positiv værprognose med kulde og nysnø første dager, men Ikke nok til å få etablert løype - med fare for å ødelegge maskinelt utstyr. OG fra mandag mildvær og trolig regn, konklusjon: Vi må dessverre avlyse årets KSM lørdag 22.mars, og håpe på bedre og "normal" vinter neste år. Allerede påmeldte vil få refusjon.
Med hilsen dugnadsgjengen i Sør-Kvaløya IL og Kvaløysletta skilag
Foto: Strevsom vinter, som her i Håkøybotn, snøbru over Nordelva er bygd opp på nytt 4 ganger i vinter.
06/03/2025
Obs! Vi KSM-arrangører bestemte i kveld torsdag 6.mars å midlertidig stenge påmeldingen til årets renn 22.mars. Dette står også på EQ-påmeldingsside. Endelig avgjørelse blir onsdag 12.mars på kvelden.
Årsaken er denne uvanlige vinteren, pr nå har vi flere partier av vår vakre løype som mangler snø, og uten tele i bakken er mange bekker og myrhull åpne. Vi håper fortsatt, men vi må ha både kulde + nærmere 1m nysnø for stedvis å bygge ny såle uten å ødelegge utstyr. Om det blir slike utsikter vil vi forlenge Early Bird lavpris til søndag 16.mars.
Med skihilsen dugnadsgjengen i Sør-Kvaløya IL og Kvaløysletta skilag.
Foto Finnheia forrige vinter, slike forhold drømmer vi om...