08/08/2019
Hallo alle fans!
Det har vært litt dårlig kommunikasjon gjennom sommeren og sluttpartiet av forrige sesong. Dette skyldes at hele gjengen har trent utrolig hardt for å være klare for den kommende sesongen.
Som mange kanskje ikke vet rykket ITFU opp til førstedivisjon, etter å ha kommet på andreplass i divisjonen bak SALT. Dette resulterte i play-off mot Nutrix, som ble en heseblesende kamp. Her byttet både Håvard og Jens lag, som noen j***a slanger, og Håvard feiret til og med da han scoret kampens første mål(shame). Jens er kanskje unnskyldt med tanke på at han er lagleder i Nutrix. Slangingen var uansett ikke nok, og fadesen endte med 3-2 seier til ITFU, etter 0-2 til pause. For en kamp!
Laget kommer til å endre seg litt, siden noen forsvinner til jobb og utveksling(akk, studentlivet: så uforutsigbart!). ITFU ønsker lykke til!
Følg også med på siden her, hvor vi satser på fortsatt gode resultater også i førstedivisjon i 7dentligaen. Det kommer vi til å prøve på i all slags vær og humør, som den siste fra forrige sesong mot NTNUi Exchange II(bildet under).
17/03/2019
Forrige lørdag vant et utvalg av stjernene fra ITFU innecupen til 7dentligaen!
Det ble spilt sylskarp 5-erfotball i Flatåshallen, som resulterte i seier i gruppespillet etter fire harde kamper. Laget vant videre kvartfinalen og semifinalen i ordinær tid, hvor det hele kulminerte i en 4-2 seier i finalen. Dette inkluderte blant annet en perle av et mål på direkte frispark fra Anders.
Dette er lagets første offisielle sølvtøy, og legger perfekt opp til en sterk avslutning av debutsesongen i April.
Heia ITFU!
28/10/2018
ITFU - Datakameratene FK
1330
Eberg kunstgress
Idag er det tid for et ordentlig toppoppgjør i 7dentligaen. ITFU vs Datakameratene FK. Begge lagene har like mange poeng, men ITFU ligger over pga bedre målforskjell. Dette er siste kampen for høstsemesteret, og vinneren i denne matchen kan ta imot vinterpausen med god samvittighet.
Som dere også kan se har sola tatt turen innover Trondheim. Det er en frisk temperatur ute, og sola varmer. Hva er da bedre enn å ta søndagsturen til Eberg kunstgress for å se toppoppgjøret ITFU-Datakameratene FK? Fotballutviklerne oser av selvtillit etter 3 strake seiere med målforskjell på 18-4. Datakameratene derimot har kun 2 seiere og røk på et ydmykende 2-6 tap for DMMHI.
«Det er en vakker dag for fotball dere!» et et kjent sitat fra legenden Arne Scheie. Selvom det er en vakker dag hver gang ITFU spiller, er det spesielt vakkert i dag på denne flotte høstdagen. Ta turen til Eberg idag for å se sesongens viktigste kamp!
Heia ITFU! Go ITFU! Forza ITFU!
23/10/2018
ITFU - NTNUI Exhange 2
Eberg kunstgress
18:30
Manchester United - Juventus. ITFU - NTNUI Exchange 2. Fotballgudene har velsignet folket. To kamper av ytterste kvalitet på samme kveld. En festaften med andre ord.
Etter søndagens storseier (7-2), oser det selvtillit blant fotballutviklerne. Internasjonal fotball finner sted på Old Trafford, aka drømmens teater, med Manchester United mot Juventus. Internasjonal fotball finner også sted på Eberg kunstgress, aka heksegryta, med ITFU mot NTNUI Exhange 2. Kan det bli bedre?
UEFA har lagt opp dagens toppkamper slik at man får med seg begge uten problem. Ta turen til Eberg kunstgress i kveld klokka 1830 for å se live høykvalitets internasjonal fotball!
Heia ITFU! Go ITFU! Forza ITFU!
19/10/2018
Referat DMMHI – 18/10 – 18
Første kamp som ikke spilles på en søndag. Med et tett opplegg de siste ukene av sesongen spilles det derfor to kamper i uka, i tillegg til kampen mot Exchange 2 som ble utsatt (spilles på tirsdag). Nå var det på tide å spille mot det eneste laget ITFU hadde holdt nullen mot hittil, i den tunge 3-0 seieren i andre kamp. Selvsagt regna det, for hva er vel vitsen med å gå ut hvis man ikke kan bli søkk våt?
Laget starter med en standard 2-3-1, med et tog i mål. Eller var det et fly, eller Supermann? Nei, det var vikar Oscar Villa, som planla å bringe lynraske fotferdigheter tilbake til målplassen. Fotballutviklerne visste fra forrige kamp at det kom til å bli en fysisk kamp med tøffe dueller. Det ble det fra avblås. Simen hadde ikke spilt lenge, før han kom av og indikerte at det var noe som ikke stemte med den ene fingern. Benken var enig. Det medisinske teamet fikk teipa ham opp, noe mer enn det er det vanskelig å få til på en våt kunstgressbane. Det første målet kom til dronningene etter et skudd fra litt avstand, litt uflaks må man ha. Forsvarskjempen Martin kom også sluntrende bort til benken med en rennende nese etter en albue eller noe sånt. Det er generelt en jevn kamp hele veien med Dronningene som tempostyrer i midtpartiet, uten at ITFU har hatt noen store sjanser. 0-1 til pause.
Etter litt fornuftig taktikkprat i pausen ser de burgunderkledte mye bedre ut andre omgang. Det er likevel fortsatt jevnt, og kampen forblir åpen. Lavrans har et godt skudd på en volley som blir blokkert. På påfølgende corner header Håvard så vidt over. Mauds Utvalgte får likevel inn en 0-2 scoring etter veldig solid angrepsspill. Etter dette får Martin ballen rett i den skada nesa, og den eneste med papir på hele banen er Oscar i mål som ikke får det med seg. Det er rett og slett ikke ITFUs dag. Mot slutten av kampen synker tempoet, og stort sett alle er ganske kjørt. Tempoet er nok høyere enn formen for mange på begge lag. Jørgen blåser en sjanse over mål, før Erlend pådrar seg et ørlite rødt kort. Han var ikke bakerste mann, men det ble likevel en forholdsmessig lite diskutert avgjørelse. Gjennom god, dog sliten, organisering klarer ITFU å begrense skaden med 6 mann. Kampen ender 0-2. Savnet av Andersene ble for stort. Ironisk nok er den første kampen heltene ikke scorer mot, også mot det eneste laget de har bevart nullen mot.
Banens beste går til Martin, etter eksepsjonelt forsvarsarbeid, og etter å ha bokstavelig talt ha blødd for drakta. Mye blod. Ryktene sier brukket nese. Neste kamp spilles mot Delta FK på søndag 21/10, klokka 13:40. Startsjuer var: Keeper; Oscar, Forsvar; Håvard, Martin, Midtbane; Lavrans, Simen, Vemund, Angrep; Thobias, Benk; Øistein(ikke med på lagbildet), Aleks, Jørgen, Erlend, Lodin, Jens.
15/10/2018
Referat Smørekoppen 14/10 – 18
Etter to ukers pause var heltene i ITFU ivrige på kamp igjen. Motstanderen denne gangen var Smørekoppen. På papiret skulle dette være en grei kamp for fotballutviklerne; de hadde bare vunnet en kamp før søndag. Det var imidlertid ryktet at Smørerne var på en oppadgående formkurve og stilte med tre kompiser, et skummelt tegn i studentfotball.
Håvard som nettopp var kommet tilbake fra skaden fra forrige kamp, var tilbake og stilte i mål hele kampen. Han begynner å bli ganske rutinert foran nettet. Laget starter i en standard 2-3-1. Johannes måtte stå over med en skade og Jørgen var blitt syk, men Christoffer var heldigvis tilbake. Fra starten av kampen var det tydelig at det hadde vært en lang pause for ITFU, og laget klarte ikke å styre tempoet i kampen som de så ofte pleier. Smørekoppen scorer tidlig på en sterk heading på corner, og det er lite Håvard kan gjøre. Ulykka blir forverret etter en ørliten keepertabbe. 0-2 etter kort tid. Hvordan skal gutta ta dette tilbake? Løsningen sitter og lurer på benken. En spiller som etter hvert har gjort seg mer og mer gjeldende i kamper: kraftputten Anders Udland. Kort tid etter å ha kommet på putter han et mål, og like etter utligner han like godt med et hælskudd. Det er Paco Alcacer-vibber i den mannen! 2-2 til pause.
Andreomgang starter også jevnt, og begge lag har gode sjanser, selv om ingen riktig klarer å sprekke byllen. Dette er også i stor grad grunnet særs solid keeperarbeid på begge sider, og utallige stolpeskudd. Håvard ser virkelig komfortabel ut i flere situasjoner, og håndterer rollen sin med g***s. Kampen fortsetter i høyt tempo, og det blir etter hvert klart at smørekoppen i større og større grad vil redde poenget. Dette skjer i takt med at ITFU som har seks innbyttere fortsetter å presse høyt, støttet av solid forsvarsarbeid og herlige kombineringer av Andersene på midtbanen. Her ser vi nok starten på et fruktbart samarbeid. Mot tampen av kampen kommer endelig et avgjørende mål mot Smørekoppen på corner. Det er et selvmål, men det er definitivt forårsaket av godt trøkk fra boisa i burgunder. Nå må plutselig et utslitt Smøre-lag presse høyt og ITFU kapitaliserer. Med solid forarbeid av Udland setter Ole inn 4-2 målet, og kampen ser sikret ut. Thobias gjentar suksessen med assist fra Simen like etterpå, med en elegant og lur finte på keeper i sluttminuttene. Dette vil vi se mer av. Feiringen med dab har kanskje ikke den samme gjensynsapellen.. Kampen ender 5-2, en stilling som ikke helt representerer kampbildet, men som like fullt er fortjent for ITFUs vedkommende.
Etter strålende vær hele helga var det selvsagt regn hele kampen. ITFU tok likevel viktige poeng og er fortsatt med i toppkampen etter at SALT slo Datakameratene 3-0. Neste kamp er returkamp mot DMHHI, og spilles torsdag 18/10 klokka 20:30. Anders Udland er verdig vinner av matchballen denne gangen. Startsjuer var: Keeper; Håvard, Forsvar; Jens, Øistein, Midtbane; Simen, Anders, Martin, Spiss; Thobias. Benk: Ole, Lavrans, Lodin, Erlend, Jakob, Christoffer, Anders.
14/10/2018
SMØREKOPPEN - ITFU
18:20
Eberg kunstgress
Dagens temperatur har vært oppe å snust på høstvær som vi kun finner på den sørlige siden av ekvator. Dette er neppe uten tilfeldighet, for idag spiller ITFU mot Smørekoppen. Det blir meldt samba-fotball på Eberg denne ettermiddagen, så det bare å ta turen!
Lagets store forsvarskjempe Johannes Bergvoll er dessverre ute med skade, men unggutten vår Martin Sönmez er tilbake i lagoppstillingen og er klar for å gi alt. Samtidig kan vi og melde at Christoffer Natås er så og si skadefri igjen, og er tørst etter scoringer.
Ta turen til Eberg i kveld folkens. Kampen starter 1820. ITFU er klar, er du klar?
03/10/2018
Kampreferat SALT 30/9 – 18
Kamp på dagen igjen! Selv om ITFU er stappa med hardbarka profesjonelle, er det deilig å spille i dagslys en gang i blant. Denne gangen var det serieleder SALT, et nyoppstarta lag som ITFU, som utfordret. Ifølge ryktene hadde de nettopp fått seg nye drakter, og langet derfor prangende inn mot banen. Vi vet jo alle at et lag med uniform er et lag med selvtillit. Hadde fotballutviklerne endelig møtt sin åpenbare overmann? Konsensus blant publikum var at gutta i burgunder fortsatt hadde de kuleste draktene, så det var lite som tydet på det. ITFU regnet med å bryte seiersrekken til SALT, og bli saltkvernen divisjonen så sårt trengte!
Formasjonen i dag var igjen den standard 2-3-1. Udland hadde førsteomgang mellom stengene, der han som regel ser meget komfortabel ut. Siden dette var et solid lag ble ringrevene Håvard og Johannes plassert i forsvar. Kampen startet med et høyt tempo, det ble tidlig klart at dette skulle bli en utfordring. Etter at SALT scoret kampens første mål, så ting mørkt ut. Dette skulle likevel ikke avskrekke Fotballutviklerne. Etter et lavt langskudd fra Anders var det 1-1, og etter glimrende kombinering av Ole og Anders, puttet sistnevnte inn målet som plasserte ITFU i rettmessig lederposisjon. 2-1 til pause.
Keeperbytte i pausen, Udland går ut for Ole, etter et par veldig gode refleksredninger i første omgang. Andreomgang starter bra, helt til Håvard får krampe etter fem minutter. Benken er i villrede, og organiseringen i laget får gjennomgå. Etter et hardt fall må også Johannes ut, og laget har plutselig mistet begge midtstopperne. I et forsøk på å gjenvinne balansen i laget, går ITFU over til en 3-2-1, men sliter med høyt press. SALT utligner. Like etterpå klarer likevel Simen å putte på en volley etter klarering fra corner. Våre helter i burgunder er jo som kjent veldig gode på å tilpasse seg. SALT har likevel mest kontroll i deler av andre omgang, selv om Johannes er tilbake på banen igjen. De utligner etter hvert, på tross av en utrolig heltemodig innsats av Ole i mål. Han fyller målet med ballene og det som er, og holder laget i kampen. Blant annet har han på et tidspunkt sikkert fire redninger på rad. En mesterlig oppstilling av spissen fra første omgang. Kampen ender 3-3, og ITFU har brutt seiersrekken til SALT, som fortsatt leder ligaen på målforskjell over Datakameratene. ITFU ligger på en sterk tredjeplass.
Med denne innsatsen for Ole banens beste, selv om Anders hadde to mål, og var tilstede overalt på hele banen hele kampen. Startsjuer: Keeper; Anders, Forsvar; Håvard, Johannes, Midtbane; Øistein, Simen, Anders, Angrep; Ole.
Neste kamp er mot NTNUI Exchange 2 på søndag klokka 18:20. ITFU hadde litt publikum denne kampen, men spillerne har alltid lyst på flere ivrige tilskuere
24/09/2018
Referat Datakameratene FK 23/9-18
Ny søndag, ny kampdag. I dag var været enda verre enn forrige uke. Solid kjøleskapstemperatur, med veldig mye regn og vind. Også innslag av hagl. Dette satte selvsagt ingen demper på engasjementet til ITFU-gutta, som var klare som egg, hele gjengen. Denne kampen var det mange som ville vinne, en såkalt sekspoenger. Derfor startet oppvarming minst femten minutter før kampstart. Sterkt! Med to ivrige tilskuere på sidelinja, var det mye som stemte.
Laget startet i dag med en standard 2-3-1. Håvard fikk æren av keeperrollen igjen i første omgang, og er nå oppe i to hele kamper som stand-in-keeper, av totalt 4. Kreds til Håvard! I starten av kampen ble det fort klart at dette kom til å bli en seiglivet affære. Datakameratene var en verdig motstander, og hadde stilt opp med en gjeng solide fotballspillere. ITFU hadde flest sjanser, men en veldig god keeper på DKFK hindret noen uttelling i første omgang. Ulykken stoppet ikke der, og på et ikke perfekt tilbakespill til keeper trillet ballen rolig inn i eget må hos Fotballutviklerne. Skrekk og gru. 0-1 til pause.
I andre omgang fortsetter ITFU presset sterkt, og har mange gode sjanser. Udland har fått på seg keeperhanskene, og Håvard er tilbake som utespiller. I en av mange cornere bryster en av Datakameratene ballen inn i eget mål. 1-1, game on! ITFU holder presset oppe, og motstanderen sliter med å holde skuddene tilbake. Utallige cornere etter redning til ITFU uten uttelling. Det skulle likevel vise seg at dette ikke var ITFUs dag, og på en kontring scorer DKFK 1-2 målet.
1-2 til slutt, og ITFUs første tap. Det føltes ikke bra, og alle var jævlig kalde i tillegg. Kjipt, kjipt. Hjem til varm dusj. Banens beste er keeperen til Datakameratene. Det var mange gode prestasjoner hos ITFU som dessverre ikke ledet til seier. Blant dem er Johannes som var en ekte klippe i forsvar. Udland hadde også en fantastisk refleksredning som er verdt å nevne.
ITFU håper på bedre lykke neste gang mot tabelledere SALT, på søndag klokka 1340. Hyggelig med publikum hvis folk vil se litt deilig studentfotball, og støtte laget sitt.
Startsjuer: Topp: Ole. Midt: Lavrans, Vemund, Christoffer. Forsvar: Johannes, Øistein. Keeper: Håvard. Benk: Thobias, Aleks, Lodin, Jørgen, Anders, Udland, Emil.
23/09/2018
Da er det tid for ny match på Eberg!
I kveld er det Datakameratene FK som står for tur. Dette ligger an til å bli årets viktigste match!
I skrivende stund ligger vi på en solid førsteplass, med 3/3 mulige seiere. Dagens motstander ligger hakk i hel på andre plass, to poeng bak oss.
Dette kommer til å bli en hard kamp, og vi skal gjøre alt for å dra enda en seier inn til lands.
Ta turen opp til Eberg kunstgress kl 2040! Vi trenger all support vi kan få idag.
Kle dere etter været, men vi skal love dere at det skal koke på Eberg i det dommeren blåser i fløyta og kampen er igang!
Heia ITFU!!
17/09/2018
Referat 16/9-18 Elektra FK
Tredje kamp for våre helter i burgunder. Begynner det og kjennes som rutine ennå? Dette var første kamp foreløpig spilt etter solens nedgang. Det regnet også. Mange smilte, men temperaturen var ikke helt der de fleste kanskje skulle ønske at den var.
Det hadde uansett ikke så mye å si da kampstart nærmet seg. Som ivrige gaseller på vei til et sjeldent vannhull ilte ITFUerne inn mot banen. Motstanderne var de ikke fullt så fryktinngytende Elektra FK. Disse hadde nemlig tapt 7-1 mot lagets forrige rival: DMHHI. Som de fleste husker vant jo ITFU 3-0 mot disse.
Etter den taktiske mesterklassen fra forrige kamp startet laget i konservativ 3-2-1, med banens beste fra forrige kamp, Johannes, i mål. ITFUerne startet kampen i godt mot (på grensen til overmot), og puttet fire mål i rask suksesjon; vi snakker få minutter. Ole, Håvard og Lodin meldte seg på scoringslista, hvor Lodin stikker seg ut med to mål. Her bør også Oles tverrligger og inn nevnes. Etter mesterlig innsats slapp Johannes inn et par mål, det var glatt, mørkt og vått. Sånt skjer. 4-2 til pause.
Etter pause gikk heltene våre igjen over til vår tidligere standard 2-3-1, med Håvard som returnerende stjerne med keeperhansker (han har nå spilt halvannen kamp som keeper!). I andreomgang scoret begge lagene like mye. Fra ITFU ble det mål fra Emil og vikar Tormod, og målene til motstanderen var selvsagt bare tull. Forsvarsarbeidet til Fotballutviklerne var stort sett bunnsolid, bortsett fra da de slapp inn mål. Heldigvis scoret de flere i et føre selv Messi ikke ville prestert på topp i. Kampen ender 6-4.
Banens beste denne gang er Lodin med to mål. Andre nevneverdige prestasjoner er Emil (1 mål og assist), Thobias (3 assist) og Joachim (2 assist fra forsvar). Det var vanskelig å peke ut banens beste denne gangen, etter godt spill fra mange på banen.
For de som lurer spilles neste kamp på søndag 20:40 på Eberg kunstgress mot Datakameratene FK, ligaens andreplass etter tredje matchdag. ITFU leder foreløpig etter tre sterke seire.
Startsjuer: Topp: Thobias. Midt: Lavrans, Emil. Forsvar: Joachim, Håvard, Erlend. Keeper: Johannes. Benk: Ole, Aleks, Lodin, Jørgen, Øistein, Erlend, Tormod.