Blussuvoll H1

Blussuvoll H1

Del

Lag fra Trondheim som spiller volleyball i 2. divisjon sesongen 2021/2022

Følg oss på instagram: blussuvollh1 Ta da kontakt med oss via denne siden

Blussuvoll H1 er et lag som blander unge spillere med pågangsmot med eldre rutnierte herremenn med og uten barn på slep. Alle spillere som ønsker å prøve seg hos oss er velkommen.

08/10/2021

Bedre sent enn aldri;

25.september spilte vi seriekamper i Dragvollhallen. Vi var veldig spente og ivrige etter å komme i gang med årets serie. Både fordi vi har lagt en god del av pandemien bak oss(forhåpentlig for godt), og at vi har en ny tropp med en del unge, sultne spillere🙂

Vi møtte NTNUI 4 som vi tapte knepent mot i RM helgen før. Nok en gang spilte vi gjevnt mot dette laget i samtlige sett, men denne gangen gikk vi heldigvis seirende ut av kampen(3-2). Vi vant 1.sett, tapte 2. og 3, men vant 4. og 5.sett. Vi gjør en del småfeil i kampen som vi skal jobbe med på treninger fremover, men samtidig gjorde vi akkurat nok riktige og gode valg til at vi vant kampen.

I den andre kampen møtte vi TBK1. Dette er et lag som er å regne med i toppen av serien også i år, og vi var i utgangspunktet aldri i nærheten av å kunne vinne denne kampen. 3-2 kampen rett før tok en del energi av oss og selv om vi spilte noe gjevnt i starten av settene(bortsett fra sett 1), dro de i fra og vant 3-0. Selv om vi tapte denne kampen ser vi på dette som god kamptrening.

Nå venter en hel måned før vi skal i aksjon igjen. Vi har så langt brukt treningene godt på mengdetrening(stablisere oss mer på ulike områder), og det vil vi fortsette med frem mot neste serierunde i November.

22/09/2021

Årets RM ble spilt i helgen og målet vårt var å spille opp mot vårt beste og nå lengst mulig. I gruppespillet hadde vi bra kontroll på NTNUI 8(2-0), og spilte en gjevn kamp mot TBK2(2-0). Sistnevnte kamp lå vi under en del poeng midtveis i begge sett, men vi klarte heldigvis å ta igjen ledelsen og tilslutt vinne kampen.

I kvartfinalen møtte vi NTNUI4. Her gjorde vi en god del personlige feil og de spilte godt som gjorde at de vant 1.sett. I det neste settet gjorde vi imidlertidig en liten rokkering på posisjonene og vi begynte å spille opp mot vårt toppnivå. Da vant vi dette settet ganske tydelig. I det tredje settet gjør vi noen personlige feil som gjør at vi havner noen poeng bakpå. Den ledelsen klarer vi aldri å ta helt inn og vi kommer ikke oss på det toppnivået vi hadde i det 2.settet. NTNUI 4 vinner da tilslutt kampen med noen poeng i siste sett.

Med et veldig ferskt, nytt og delvis ungt lag tar det tid før relasjonene sitter. Vi trente godt før RM, men vi har ennå en god del trening igjen før vi klarer å holde toppnivået over lengre tid. Fortsetter vi med gode treninger og får toppnivået til å holde lengre har vi tro på at vi kan kjempe i øvre del av tabellen. Vi tar med oss erfaringene fra helgen inn i denne uken og mot helgen som kommer. Da skal vi møte TBK1 og NTNUI4 i årets første seriekamper. Vi håper å kunne gi TBK1 en god match og forhåpentlig få en liten revansj mot NTNUI4 fra RM.

14/09/2021

Da er det på tide å oppdatere litt status om H1 denne høsten. Til helgen spiller vi vår første kamper for sesongen, og det skjer på Steinkjer i årets RM(1.runde NM). Vi ser svært frem til å få kommet i gang og få testet oss mot lag fra både 2. og 3.divisjon.

Vi har fått inn mange nye spillere på laget i år i samtlige posisjoner, og vi vil nok trenge litt tid før vi får satt grunnspillet skikkelig. Vi har dog trent godt de siste 2 ukene og forhåpentlig har vi et godt nok grunnlag til å komme langt i helgens turnering. Det ser også ut til at vi klarer å reise dit med hele 11 mann(!). Det trenger vi riktignok da herrer og damer spiller på hhv. lørdag og søndag. Det betyr et tettere kampprogram enn normalt og flere kamper på en dag.

Vi gleder oss selv om vi vet det kommer til å bli en tung dag, og vi kommer med en oppdatering/lite referat i etterkant av turneringen🙂

10/11/2020

Det ble aldri noen oppdatering etter siste seriekamper, men her kommer da en liten oppsummering. Vi startet seriehelgen med kamp mot TBK. Vi slet med å komme i gang spillmessig, og vi gjorde flere personlige feil iløpet av kampen. Med unntak av 2.sett var vi ikke gode nok i denne kampen. TBK var jevnt over flinke til å være mer presis og kontant i avgjørende faser i spillet enn det vi var. Vi endte da opp med et 3-1 tap som selvfølgelig var bittert, men vi var ikke gode nok denne kampen.

I neste kamp spilte vi mot NTNUI 5. Vi hadde snakket om at det var et lag som kunne overraske, men heldigvis for oss klarte vi å spille vårt spill gjennom hele kampen. Da ble det tilslutt en 3-0 seier i denne kampen i vår favør.

Nå er det usikkert når neste seriekamper skal spilles da alle kamper ut november er avlyst/utsatt pga. den økende smittetrenden. Vi legger ut info om neste serierunde når vi vet mer.

28/10/2020

Lørdag 31.oktober møter vi TBK og NTNUI 5 i Trondheim spektrum. TBK har vunnet sine 4 kamper så langt i år og er en av favorittene til å vinne 2.divisjon. Gjennom de siste årene har vi hatt flere gode oppgjør mot TBK hvor resultatene har bikket både vår og deres vei. Denne kampen kommer til å bli både morsom og tøff, men vi håper selvsagt på seier. NTNUI 5 har så langt tapt sine 4 første kamper, men de kommer nok til å gi oss kamp likevel. Seier kan aldri tas på forskudd uavhengig tidligere resultater. Vi gleder oss til å spille kamper igjen!

Vi må prøve å være skremmende gode denne dagen. Forhåpentlig vil det være nok til å ta med oss samtlige poeng hjem igjen.

11/10/2020

I går reiste Blussuvoll til Steinkjer med et lite håp om å få med seg poeng fra de to kampene. Etter litt usikkerhet på antall spillere som kunne være med, fikk vi tilslutt skrapa sammen 7 spillere som var klare for å kjempe om poeng. Vi hadde spillere som kunne bekle alle posisjoner på banen, men vi hadde egentlig 1 senterspiller for lite. Derfor måtte en av våre nye kantspillere(Rasmus) ta rollen som senter. En posisjon som var uvant for han og som vi ikke hadde trent på i forkant av kampen. Kort fortalt så var det et scenario som ikke var aktuelt tidligere i uken. Nok om vår spillerlogistikk.

Første kamp var mot Mosjøen. Et lag som rykket opp til 2.divisjon fra i fjor, og de hadde allerede spilt to seriekamper tidligere. De hadde fra før to seiere(TBK2 og NTNUI5) og et tap(TBK1) før møtet med oss. Vi hadde ikke mye informasjon om Mosjøen før kampen, men hadde så vidt sett på video noen ballvekslinger fra tidligere kamper. Vi så da at de hadde noen spillere som kunne gi oss problemer. I det første settet var det flere gode ballvekslinger og lagene fulgte hverandre tett. Mot slutten av 1.sett begynte vi å dra litt ifra og klarte å hale i land settet med 25-21 i vår favør. I sett 2 var det jevnt i starten, men vi tok flere poeng enn de utover i settet og vant fortjent 25-15. I det siste settet klarte vi å videreføre det gode spillet vårt og fikk flere gode situasjoner på nettkanten. Godt servepress kombinert med gode valg på nett(blokk og angrep) gjorde at vi tok 3.settet med 25-12. En god 3-0 seier selv om Mosjøen tidvis ga oss motstand i alle settene i perioder. Med seieren i boks var det på tide å få restituert kropp, ben og armer godt før vi skulle i aksjon mot Steinkjer i underkant av en time etterpå.

Steinkjer manglet en av deres viktigste angrepsvåpen på diagonalen, og da øynet vi håp om å kunne ta Steinkjer på deres egen hjemmebane. Vi hadde troen på å kunne ta Steinkjer selv med diagonalen på plass, men vi visste det kom til å bli tøft uansett hvem de stilte med. Når kampen startet kjente vi raskt på at vi hadde helt rett. I det første settet startet det jevnt, men vi fikk i gang det gode spillet fra Mosjøen-kampen etterhvert og halte i land settet med 25-17. I den andre settet begynte det å bli litt tungt. Mange og lange ballvekslinger slet ut begge lag i flere perioder, og vi gjorde litt for mange personlige feil. I det andre settet dro Steinkjer fra i slutten og tok settet 25-21. Mot slutten av 2.sett og utover i 3.sett fikk vår diagonal en strekk i leggen. Det gjorde at vi kun hadde kant og senter å legge til. Det gjorde oppgaven om å innkassere en seier noe vanskeligere. I det tredje settet var det mye av det samme spillet som i 2.sett, men nå snudde rollene på slutten av settet. Selv med en noe redusert angrepsstyrke tok vi settet med samme siffer(25-21) og tenkte at hvis vi fortsetter slik i det 4.settet har vi vunnet. Det gjorde vi altså ikke.

Mottakene våre kom litt for langt unna nett til at senterspillerne kunne få leggene samt at diagonalen var mye ut av angrepsspillet grunnet strekk, og derfor ble det mye kant-legg i sett 3 og 4. Hvis du lurte på hvorfor diagonalen ikke ble byttet ut kan det sies med en gang at vi hadde ingen på benken å bytte inn. Det 4.settet var jevnt, men Steinkjer var alltid et par poeng foran. Steinkjer begynte også å ta mye baller i forsvar da våre angrep ble veldig forutsigbare(av naturlige årsaker), og de tok da settet 25-21 som også var fortjent.

Det måtte da et 5.sett til for å avgjøre kampen. Her var tidvis Steinkjer det beste laget og etter sideskifte hadde Steinkjer en ledelse på 8-4. Vi tok igjen forspranget litt og litt i de påfølgende ballvekslingene til det sto 12-12. Da kom det en feilserve fra oss. Med 13-12 tok Steinkjer likeså godt 14-12 like etterpå og Steinkjer fikk matchball. Det så tøft ut å avverge to matchballer mot et lag som sto godt i forsvar på våre angrep, og kampen frem til da hadde hatt mange ballvekslinger. Mange var tunge til sinns og hadde slitne ben, og spillergleden var delvis borte etter en lang kamp. Etter en liten ballveksling klarte vi å avverge matchballen, og vi skulle serve på 13-14. En litt tøff serve gjorde at mottaket ble litt for nærme nett og leggeren til Steinkjer var borti nettet. Vi hadde avverget nok en matchball, og da begynte vi å våkne opp på 14-14. Nok en serve fra Blussuvoll ble sendt i vei og nå begynte vi faktisk å sette et godt forsvar og blokk mot Steinkjer. Vi vant denne ballen også og vi ledet 15-14. Vi servet nok en gang og satte nok en god blokk og godt forsvar, og med nok et kant-legg og blokktouch mot Steinkjer hadde vi vunnet kampen med 16-14.

Etter kampene var vi svært fornøyde etter å ha tatt med oss 5 av 6 mulige poeng. Den siste kampen var riktignok jevn og svært tung, men veldig morsom å spille. Begge kampene ble filmet, og vil nok trolig bli lagt ut på Youtube etterhvert. Steinkjer VBK har også lagt ut en stream fra 5.settet på deres FB-side. Våre neste kamper er mot TBK og NTNUI 5 31.oktober. Godt at det er et par uker til. Vi trenger ukene til å få restituert etter helgens tunge kamper😏

08/10/2020

En god stund siden sist oppdatering, men nå er det vel på høy tid for å legge ut et innlegg. Til helgen kan vi endelig få klasket i gang seriespillet for årets sesong. Vi møter Mosjøen VBK og Steinkjer VBK kl 15 og kl 17 denne lørdagen. Begge disse lagene har allerede møttes i seriespillet, og her gikk Steinkjer seirende ut. Mosjøen rykket opp til 2.div i år og hadde tidvis godt spill mot Steinkjer i den første serierunden. For sistnevnte sin del har de hentet inn noen nye spillere fra i fjor og har beholdt flere av deres sentrale spillere. De viste at i årets Regionsmesterskap at de er å regne med i toppen også i år(kom til semifinalen).

Vi reiser til Steinkjer med godt mot(dog litt få spillere), men vi vet at begge lag kommer til å gi oss god motstand. Vi håper å få med oss flest mulig poeng denne lørdagen😁

19/11/2018

Close, but no cigar på Dragvoll

Blussuvoll - Lierne 3-0, Blussuvoll - NTNUI H2a 2-3

Den første kampen vår denne helga mot et ungt Lierne-lag var jo presumptivt som oppvarming å regne, særlig siden vi stilte med et ganske sterkt lag. Det ble ikke akkurat noen oppvisning, men heller en litt ukonsentrert affære, der Blussuvoll gjorde akkurat nok i tre sett til å vinne komfortabelt. Et litt typisk høydepunkt var vel da Martin først headet en ball ut til innkast, for så å hamre inn en staffel på neste ball. Det var bare den typen kamp.

Så var det toppkampen da, og der så det merkelig nok ut til at begge lag hadde like store startvansker. Et gjensidig dårlig førstesett preget av store variasjoner i stillingen og tekniske feil endte til slutt hos NTNUI. Neste sett klarte de grønne studentene, med settseieren i ryggen, å justere seg inn med god serving og blokking, mens Blussuvoll fortsatte å rote. 2-0. Så, på 0-3 i tredje sett, begynte endelig Bluss-gutta å spille volleyball. Mottakene satt bedre og bedre, leggene fulgte etter, og uttellingen på nett skjøt i været. Laget begynte omsider å sette litt av den taktiske planen også, og NTNUI slet med å finne mottrekk. 1-2 ble fulgt av samme trend i fjerde sett, der Bluss kontrollerte mer og mer av kampen og tok det settetogså .

2-2, altså og tiebreak. Et stort og viktig comeback som fort kan bli avgjørende når poengene skal summeres til slutt. Akkurat det så det ut til at de røde spillerne også tenkte, idet de ga seg for dagen da tiebreaket skulle spilles. 1-8 ved sidebytte ble til 7-15 og tap.

Det ble altså litt som forrige spillehelg for Blussuvoll. Vi får ikke de seks poengene som ville forsterket posisjonen vår i serien, samtidig gjør vi nok til at vi fortsatt har serien i våre egne hender med gode prestasjoner utover, og kan sånn sett ta juleferie med god samvittighet.

På banen og benken for Blussuvoll: Aigars, Bernt, Thomas, Rune, Martin, Øystein, Eskil, Nico, Tormod, Trym, Marius, Anders og Johannes

05/11/2018

3. plass, Ranking 2

Etter en grei seier mot Lierne i første puljekamp fikk vi tøff motstand mot et stadig bedre NTNUI H2b, og i motsetning til i seriekampen var det denne gangen Bluss som sluttet å spille ball etter 20 poeng. Det resulterte i et 0-2-tap som sendte oss ut i semifinale mot opprykksjagende H2a. Der stilte vi et sterkt lag, og det ble en jevn kamp, men 20-poengssyndromet slo til i denne kampen også, slik at vi røyk i semien, og for første gang siden RM 2017 måtte se finaleplassen glippe.

Bronsefinale, dermed, mot TBK, og det ble en tett og jevn affære med tøffe angrep begge veier og en del situasjoner som gav høy temperatur. Vi klarte å løfte oss i de avgjørende øyeblikkene etter å ha latt første sett glippe, og dro i land en viktig seier.

Som trøndersk breddevolleyballs Rosenborg har vi marginene med oss i det administrative, idet en planlagt endring av rankingpoengfordelingen likevel ikke slo inn denne sesongen. Dermed var vår tredjeplass nok til fortsatt å toppe rankingen foran en viktig seriekamp mot NTNUI H2a om to uker.

2-3-Bluss? Tror det ja.

I krigen for Blussuvoll: Aigars, Eskil, Marius, Thomas, Martin, Johannes, Tormod, Bernt, Rune og Trym.

22/10/2018

Blussuvoll - NTNUI H2b 3-1; Blussuvoll - NTNUI H2c 3-1

Tida for første runde med ordentlige femsetts seriekamper sto endelig for døra, og Blussuvolls barske herremenn var som vanlig klare for oppgaven. Forfall fra tre mottaksspillere for anledningen tok vi med stor ro, og fant nye mottaksspillere i vår jevne og knallgode stall, så vi hadde ting på stell.

NTNUI H2b møtte oss med mye energi og til tider høyt servepress, men etter litt justering og et kjedelig settap viste Blussuvoll rutinen sin mot slutten av settene, der litt mer krutt på nettkant enn våre grønne motstandere og taktisk god serving ble tungen på vektskåla.

Til kampen mot H2c gjorde vi litt strategiske endringer i stallen, og byttet en diagonal med en ekstra midtspiller, siden de to stakkarene som spilte første kamp måtte spille både framme og bak, og følgelig var totalt utslitte. Vi tok tidlig en stor ledelse, anført av nevnte midtspillere, gjennom gode mottak og gratisballer, men så lot vi ledelsen gå til hodet på oss, og slapp h2c inn i kampen - der de forble resten av oppgjøret. Vi avgjorde til slutt med sterk og kynisk serving, igjen, men måtte nok en gang se 3-0-seieren glippe.

Neste serierunde skal vi bli flinkere til å vinne andresett. Du hørte det her først.

For Blussuvoll spilte: Eskil, Øystein, Tormod, Johannes, Martin, Rune, Anders og Bernt. Trenerteamet bestod for anledningen av Jørgen og Trym.

Vil du plassere din bedrift på toppen av Gym-listen i Trondheim?

Klikk her for å få din Sponsede Oppføring.

Sted

Telefon

Adresse


Trondheim

Åpningstider

Mandag 20:30 - 22:00