Yoga med Johanna

Yoga med Johanna

Dela

Yogastudio i Göteborg, som funnits sedan 2011. Mer info: https://www.youtube.com/channel/UCb9SzQ7cTxSlW0sAw1ACIEA

Yoga för vuxna och tonåringar i små grupper med fokus på styrka och rörlighet samt på mental träning för lugn och stabilitet.

24/05/2026

Hoppas att det har varit en fin pingsthelg! Jag är lite trött efter Göteborgsvarvet igår, men som vanligt var det en väldigt fin stämning i stan med en härlig publik som hejade och stöttade🩷.

Den här veckan hade jag de sista passen för de ordinarie yogagrupperna, men jag har planerat in två extra pass de närmaste veckorna. Det första är i morgon måndag kl. 17.30-18.30 (och det andra på tisdag den 2 juni kl. 17.30-18.30). Vädret ser ut att bli vackert, så jag satsar på ett uteyogapass! Om det mot förmodan skulle bli sämre än prognosen säger, så är vi inomhus. Du kan anmäla dig via mejl eller sms: 0768-937211. Hoppas att du kan komma!

Ha en fortsatt fin söndag🌞!

23/05/2026

Jättetrött, men också jätteglad efter mitt 24e Göteborgsvarv🍾🎉😊.

20/05/2026

Jag vill bara påminna om yogapassen den här veckan. I morgon har jag nybörjaryoga kl. 18.00-19.00. Då kör vi ett blandat pass. Klockan 19.00- 20.15 är det "Yoga: kraft & lugn", som jag har berättat förut är detta ett lite snabbare yogapass med vikter. Vi avslutar med en extra lång avslappning på 15 minuter. På fredag kl. 6.30 - 7.30 har jag morgonyoga nivå 1. Där blir det också ett blandat pass. Det går jättebra att komma på ett eller flera av passen. Om du har varit anmäld under våren är det gratis. Övriga betalar 100 kr. Anmäl dig med mejl eller sms: 0768-937211.
Ha det fint och hoppas att vi ses på yogan🌸!

17/05/2026

Hoppas att det har varit en fin långhelg

Den här veckan hade jag bara ett yogapass (i tisdags). Vi kunde tyvärr inte vara ute i trädgården eftersom det både var kallt och lite regnigt (om jag inte minns fel 😊).

Nästa vecka har jag tre ordinarie pass. Det är torsdags- och fredagsgrupperna som slutar för terminen. På torsdag kl. 18.00 – 19.00 har jag ett nybörjarpass och kl. 19.00-20.15 Yoga kraft & lugn (yoga med lätta vikter). På fredag har jag morgonyoga 06.30-07.30. Som vanligt är ni hjärtligt välkomna på extrapass om ni har möjlighet.

Tyvärr hinner jag inte ha några fler pass nästa vecka. Jag har en intensiv tid i skolan nu med kursprov som ska rättas/bedömas och betygssättningar. Dessutom håller jag på att avsluta ett nytt romanmanus, som jag hoppas kunna skicka till några förlag i slutet av maj.

Som jag skrev i förra veckobrevet håller jag just nu på att planera mina videor för sommaren och har därför inte heller denna vecka gjort någon ny inspelning, men glöm inte att jag har många videor på min kanal om du har lust att yoga med mig hemma. Du hittar passen här: https://www.youtube.com/channel/UCb9SzQ7cTxSlW0sAw1ACIEA

Ha en fortsatt fin söndag och hoppas att vi ses på yogan nästa vecka💗!

10/05/2026

Hoppas att helgen har varit bra! Jag hade en härlig springrunda i Delsjön idag och badade efteråt. Tyvärr hade jag inte min termometer med mig, men det kändes i alla fall som om det börjar bli lite varmare i vattnet nu😊.

Nästa vecka är speciell, eftersom det är Kristi himmelsfärd på torsdag och klämdag på fredag. Måndags-, tisdags och onsdagsgrupperna har ju slutat nu, vilket innebär att det inte är någon ordinarie yoga, men jag har satt in ett ”extrapass” på tisdag kl. 17.30-18.30. Om det är uppehåll är vi ute (annars är vi i yogastudion). Det ser ut att bli fint väder, men inte jättevarmt, så tänk på att ha på dig passande kläder. Du anmäler dig via mejl eller på sms: 0768-937211 senast 16.30 på tisdag. Alla som har varit anmälda under våren yogar gratis. Annars kostar det 100 kr. Hjärtligt välkommen💗!

Den här veckan har jag inte spelat in någon yogavideo. Jag kände att jag behövde ta en paus och nu planerar jag sommarens videor, som jag kommer att spela in framöver. Om du har lust att yoga med mig hemma, hittar du alla mina pass här: https://www.youtube.com/

Ha det fint och hoppas att vi ses på yogan på tisdag🌷!

07/05/2026

Nu några av yogakurserna redan slut, men jag fortsätter med ett par extrapass (+ ordinarie pass) fram till sommaren.

Om det är vackert väder kommer vi att vara i trädgården (obs! gäller ej de tre ordinarie passen i v.21).

Följande dagar och tider:

tisdagen den 12 maj kl. 17.30 - 18.30 blandat pass nivå 1,

torsdagen den 21 maj kl. 18.00-19.00 nybörjaryoga (ordinarie kurs inomhus), kl. 19.00-20.15 Yoga med lätta vikter (ordinarie kurs inomhus)

fredagen den 22 maj kl. 06.30-07.30 (ordinarie kurs inomhus),

måndagen den 25 maj kl. 17.30-18.30 blandat pass nivå 1,

tisdagen den 2 juni kl. 17.30-18.30 blandat pass nivå 1.

Du anmäler dig via mejl: [email protected] eller sms: 0768-937211. För dig som varit anmäld under våren är det gratis. Detta gäller även nya elever som vill prova på en gång. Övriga: 100 kr. som betalas via swish 123 097 4014 efter passet.

Ha en fin dag🌸!

03/05/2026

Hoppas att du hade en bra Valborgsmässoafton och att det har varit en fin helg!

I den här veckan hade onsdagsgruppen sista tillfället yoga och nästa vecka är det måndags- och tisdagsgrupperna som slutar. Torsdags- och fredagsgrupperna har två gånger kvar. Det blir ju lite ”konstigt” nu i slutet av terminen på grund av helgdagarna, men alla är naturligtvis välkomna på extrapass i mån av plats (även om ”din” grupp har slutat för terminen). Hör bara av dig om du vill komma!

I måndags- och tisdagsgrupperna nästa vecka kommer vi att köra ett blandat pass med lite av varje av det vi gjort under våren. I torsdags- och fredagsgrupperna har vi sista tillfället sidoböjningar och på torsdag kl. 19.00-20.15 blir det yoga kraft & lugn som vanligt. Kom gärna på extrapass om du vill testa yoga med lätta vikter.

I förrgår spelade jag in en ny yogavideo. Eftersom det var så fint väder blev det inspelning på balkongen🌞. Passet bygger delvis på det vi kommer att göra i måndags- och tisdagsgrupperna den kommande veckan. Det är alltså en sekvens med lite av varje för kroppen som du kan göra när du är sugen på lite yoga där hemma. Du hittar passet här:https://youtu.be/9K9SPr5iGxE

Ha en fin söndag och välkommen till yogastudion nästa vecka💗!

30/04/2026

Valborgsmässoafton🇸🇪☀️🌷! En härlig kväll på stan (fram tills dess att vi råkade hamnade i polisdrama 😬 på Avenyn).

26/04/2026

Hoppas att det har varit en fin helg än så länge och att ni har kunnat njuta av det vackra vädret idag!

Nu börjar yogakurserna gå mot sitt slut. Eftersom påsken gjorde att vissa grupper missade två gånger och att det är en del helgdagar framöver, så kommer flera av grupperna sluta olika veckor. I nästa vecka är det sista gången för onsdagsgruppen, men jag vill påminna om att det går jättebra att komma på extrapass framöver i andra grupper.

Eftersom det är Valborgsmässoafton på torsdag och 1:a maj på fredag är det tyvärr ingen yoga då. Yogastudion är alltså öppen från måndag – onsdag i den kommande veckan. Då är ni alla hjärtligt välkomna!

Nästa vecka på måndag och tisdag fortsätter vi med sidoböjningarna, som vi började förra veckan. I onsdagsgruppen kommer vi att köra ett blandat pass med lite av varje som vi gjort under terminen.

Idag har jag lagt upp ett nytt pass på min Youtube-kanal. Det är en kort morgonstretch (15 minuter), som kan vara en skön start på dagen när man inte har så mycket tid, men ändå vill få in en kort yogastund. Testa det gärna! Du hittar det här: https://youtu.be/IPK2W62Leqo

Ha en fortsatt fin söndag☀️!

19/04/2026

Hoppas att det har varit en bra vecka för dig!

Den här veckan i yogastudion avslutade vi bakåtböjarpasset i måndags-, tisdags-, torsdags- och fredagsgrupperna. Bakåtböjare är ju nyttiga att göra för att hålla ryggen rörlig och frisk, så jag rekommenderar att försöka få in ett sådant pass hemma då och då. För två veckor sedan spelade jag in en förkortad version av passet vi har gjort i studion. Testa det gärna! Du hittar det här: https://youtu.be/D5dko0VK15I

I onsdagsgruppen började vi med ett nytt pass: ”Sidoböjningar” och den sekvensen kommer vi att fortsätta med nästa vecka i alla grupper. Sidoböjningar hänger också ihop med ryggen, men jag har även lagt in några positioner för utsidan av höfterna och benen, så att vi får med så mycket bra som möjligt för kroppen. Idag har jag lagt upp ett nytt pass på Youtube med just sidoböjningar. Vill du prova det, hittar du det här: https://youtu.be/U3dpwTmhExY

Ha en fin söndag!💗

Vill du placera din affär längst upp i Gym-listan i Gothenburg?

Klicka här för att få din sponsrade notering.

Plats

Telefon

Adress


Snöskategatan 3
Gothenburg
41270

Öppettider

Måndag 09:00 - 17:00
Tisdag 18:00 - 17:00
Onsdag 17:30 - 17:00
Torsdag 09:00 - 17:00
Fredag 06:30 - 17:00