08/06/2026
🏓 LILLA GÖTEBORGS SMASHEN ÄR TILLBAKA! 🏓
Den 14 augusti är det dags för säsongens första Lilla Göteborgs Smashen i Exhuset!
Tävlingen riktar sig till spelare födda 2015–2019 och passar perfekt för både nya och lite mer erfarna tävlingsspelare.
📅 14 augusti
📍 Exhuset, Göteborg
⚠️ Denna gång spelar vi endast ett förmiddagspass, så antalet platser är begränsat.
Anmäl er redan idag och säkra er plats till höstens första tävling!
🔗 Anmälan: https://forms.gle/B3upLeZjhCF19FwL7
Dela gärna vidare till spelare och föräldrar i er klubb.
04/06/2026
☀️ SOMMARLOVSLÄGER I EXHUSET ☀️
Vi bjuder in till GBTF:s Sommarlovsläger i Exhuset!
Vi erbjuder två olika läger för att alla spelare ska få träna på en nivå som passar dem och samtidigt ha roliga dagar tillsammans.
🏓 10–11 augusti
Rekommenderat för nybörjare (ca 0–300 poäng)
🏓 12–13 augusti
Rekommenderat för spelare (ca 300–600 poäng)
Poänggränserna är inte stenhårda utan ska ses som en riktlinje för att hitta rätt grupp.
📄 Fullständig inbjudan finns på gbtf.se/lager
📝 Anmälan:
0-300p: https://forms.gle/kBnAGtuzSTwoKPEv5
300-600p: https://forms.gle/giZf2YcSE1yLHNJR9
Välkomna till några härliga sommardagar fyllda med pingis!
02/06/2026
Inbjudan Varbergsläger 4-6 september!🏓😃
4-6 september är de dags för läger i Varberg igen.
En helg med massor av pingis, utvecklande träning, go gemenskap – perfekt för spelare med ca 600–1200 rankingpoäng som vill ta nästa steg i sin utveckling.
Förra säsongens läger blev fulla snabbt, så först till kvarn gäller även denna gång!
Mer info finns på GBTF.se/lager
📎 Länk till anmälan https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdeFCpC77eYOOFaByIV6afWwjVpkpcHDrkkYZ3moFsi-mEDkQ/viewform?usp=send_form
01/06/2026
I lördags träffades TEAM GÖTEBORG för en sista träning tillsammans innan sommaren☀️
Utöver bra individ anpassad träning tillsammans med tränarna Yuhan Chen, Simon Söderlund, Carl Sahle, Gabriel Sveden och Emil Pettersson spelades de en mini turnering och delades ut priser till de som kört på allra bäst under säsongen! Tack för denna säsongen, på återseende🏓😃
28/05/2026
Då var den spelad, säsongens sista GBTF Driven! 🏓
Under våren har det totalt spelats fem kvällstävlingar i Exhuset, och den sista avgjordes nu den 28 maj med hela 60 deltagare. Resultaten kommer snart upp på GBTF.se/resultat.
Jag vill passa på att tacka var och en av er som varit med under säsongen. Det har bjudits på många jämna matcher, goa skratt och några klassiska kantbollar 😅
Även jag ibland varit lite stressad i sekretariatet har jag verkligen uppskattat de här kvällarna och sett fram emot varje tävling. Hoppas ni känt likadant!
Nästa säsong är vi tillbaka med ännu fler tävlingar. Stay tuned 👀🏓
/Michael
21/05/2026
18 spelare deltog när GBTF arrangerade USM-läger i BTK Linnés hall den 9–10 maj 🙌
Helgen hade stort fokus på förberedelserna runt mästerskapsspel, från uppvärmning och rutiner innan match till hur man tränar smart inför tävling med rätt belastning och fokus. Det blev ett väldigt uppskattat läger med hög koncentration, bra intensitet och många nyttiga diskussioner både vid och utanför borden.
En viktig del under helgen var också att prata om kroppsspråk, professionalism och mindset, detaljer som ofta kan vara avgörande på hög nivå och som är viktiga delar i spelarnas utveckling framåt.
Stort tack till alla spelare och ledare för en riktigt bra helg – och extra tack till våra sparringpartners Robin, Fredrik, Joar, Alex, Simon och Mikael för grym hjälp under lägret 👏🏓
12/05/2026
Efter många bra träningsdagar tillsammans under våren var det den 2-3maj dags för Team Göteborg att åka iväg tillsammans på tävlingsresa till Svanesund och Sundaspelen 2026! 🙌
Det blev en riktigt härlig helg med väldigt mycket matcher, coachning och tid tillsammans utanför hallen också. Vi sov på madrasser i fina Svanhallen med riktig lägerkänsla, åt tacos, spelade minipingis och avslutade kvällen med att kolla Lag-VM tillsammans. 🌮🏓
Totalt var 22 spelare från Team Göteborg med under helgen. Sammanlagt grävde Team Göteborg spelarna fram hela 10 guld tillsammans - inte illa pinkat! 🤩👏Coachteamet bestod av Michael, Linus Karlsson och Emil Pettersson.
Stort tack också till föräldrarna Magnus, Terese, Martina, Tobias och Alice som hjälpte till under resan
Nu laddar vi för säsongens sista träningsdag med Team Göteborg tillsammans den 30 maj.
Team GBG pallplatser:
Team GBG – Pallplatser
Flickor Storpool
* Elina Tichen Luo – 🥈
Pojkar 10
* Gunnar Nicklasson – 🥈
Pojkar 12
* Yichen Wei – 🥇
* Noah Stockman – 🥉
* Nils Lindberg – 🥉
Pojkar 14
* William Salomonsson – 🥇
* Pei Yao – 🥈
* Agust Lundin – 🥉
* Fred Bäckström – 🥉
Maxklasser
Max 400 poäng
* Alicia Li – 🥇
Max 800 poäng
* Noah Stockman – 🥇
Max 1100 poäng
* Theo Backman – 🥈
Max 1200 poäng
* Yichen Wei – 🥇
* Pai Yao – 🥈
* Nils Lindberg – 🥉
Max 1400 poäng
* Emil Idänmaa – 🥇
* Pai Yao – 🥉
Max 1750 poäng
* Maximilian Sivertz – 🥉
Dubbel över 2000 poäng
* Rafael Tavakol / Emil Pettersson – 🥇
* Arvid Zhu / Måns Ottertun – 🥈
* Ture Sahlholm / William Salomonsson – 🥉
Storpool
Storpool 1
* Alfred Nilsson – 🥇
* William Salomonsson – 🥉
Storpool 2
* Fred Bäckström – 🥇
* Rafael Tavakol – 🥈
Storpool 3
* Nils Lindberg – 🥈
Storpool 6
* Noah Stockman – 🥇
11/05/2026
I söndags hade vi säsongsavslutning av vår Barn och Ungdomstävling Lilla Göteborgs Smashen. Under våren har vi totalt haft 7st tävlingar och några av spelarna har varit med vid varje tillfälle. Tanken med Lilla Gbg Smashen är att de ska vara en låg tröskel för att börja tävla😊 Den har ett upplägg där alla får spela många matcher och alla får pris. Vi tackar så hemskt mycket till alla spelare, föräldrar och ledare för denna säsongen. Vi ses nästa säsong! På bilden ser ni Elina och Liam från Lekstorp som är några av dem som varit med på många av träffarna. Resultat för helgens tävling ligger uppe på GBTF.se/resultat
06/05/2026
Nu på söndag den 10 Maj spelas säsongens sista Lilla Gbg Smashen. Ta chansen till en sista rolig tävling i Exhuset innan sommaren☀️🏓
Anmälan sker via denna länk: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScnzYXsdgwO-TNv9v8CuCHSAMwnFJfHzJ9UFiL35UAnDjudxA/viewform
28/04/2026
Team Göteborg 19 april i Exhuset 🏓
Fokus under dagen låg på tempo, matchspel och att våga ta initiativ i duellerna.
Träningen leddes av huvudtränare Yuhan Chen, Simon Söderlund, Emil Pettersson, Johannes Klang, Linus Karlsson och Björn Axelsson.
Stort tack också till våra sparringar Fredrik Norell, André Diaz och Joar Walton som bidrog fint till träningen!
Riktigt kul att se engagemanget hos spelarna och hur de pushar varandra över klubbgränserna.
Nu laddar gänget vidare inför den gemensamma resan till Svanesund och tävling där kommande helgen.
Bra jobbat allihop!