05/06/2026
Näst på tur för vår sommarintervju är vår juniorlagstränare Niclas! 🌞
Vilken låt kommer gå i Niclas hörlurar i sommar, och vart går nästa resa om Niclas själv får bestämma? Läs så får du se! 🔥
PS. Niclas bjuder även på en bonus! Hur klär han sig helst till fest? Bläddra till andra bilden så får du klädtips från vår stilmedvetne juniorlagstränare. 👀
Vad gör du helst när du är ledig?
- Solar/badar
Vad måste alltid följa med till stranden?
- Kall Cola och olika bollar
Vad är din bästa sommartradition?
- Spelkvällar med familjen
Vilken låt känns mest som sommar just nu?
- Waka Waka - Shakira
Vad lägger du helst på grillen i sommar?
- En god köttbit! 🥩
Om du fick resa vart som helst i sommar – vart hade du åkt?
- Just nu London, annars Maldiverna såklart 😎
Vad vet få människor om dig?
- Jag gillar att laga mat och baka.
Beskriv dig själv med tre ord.
- Ärlig, familjär, rolig
Vilket är ditt första VM-minne?
- VM 2018 när Sverige kom till kvartsfinal
Vilken VM-spelare hade du helst spelat tillsammans med?
- Zlatan
Om du fick spela VM-final imorgon – vilken låt hade spelats när du går in?
- Waka Waka - Shakira
Vilket VM hade du helst velat uppleva på plats?
- 2014 i Brasilien
Om du fick göra ett avgörande mål i VM – hur hade du firat?
- Sprungit mot klacken, snurrhoppat med ett finger i luften
FEM SNABBA
Solsemester eller fotbollsresa?
- Fotbollsresa
Lokala talanger eller dyra värvningar?
- Lokala talanger
Tiki-taka eller kontringsfotboll?
- Tiki-taka
Supporter på sittplats eller ståplats?
- Ståplats
Sverige vinner VM eller favoritklubb vinner Champions League?
- Arsenal vinner CL
AVSLUTANDE FRÅGOR
Vem vinner VM?
- England 🏴
Din hälsning till alla läsare?
- Njut av sommaren och heja fram Sverige till ett bra VM 🌞
Passa på att gratulera Niclas till Arsenals PL-titel vetja!
Trevlig helg alla Oxie-fans! /Madeleine 🤍🖤
04/06/2026
🔥 Grillen glöder
🥪 Kiosken är laddad
👊 Grabbarna är taggade
Ikväll ska serieledningen försvaras , och vi vill ha DIG på plats!
Om du inte redan sitter på Oxievångs IP eller är på väg dit, så är det hög tid att snöra på dig skorna och styra kosan hit! 🏃♂️🏃♀️
📅 4 Juni
⏰ 19:30
📍 Oxievångs IP
🆚
📸
03/06/2026
Herrlaget är återigen i serieledning, och imorgon är de äntligen tillbaka på hemmaplan! 🔥
Torsdag 4 juni klockan 19:30 ser ni våra serieledare från Oxie ta sig an Skanör Falsterbo. Välkomna till Oxievångs IP! ⚽
📸
03/06/2026
Veckans matcher!
Notera att herrlaget spelar hemma redan imorgon, klockan 19:30 👀
Heja Oxie SK 🖤🤍
📸
03/06/2026
Veckans matcher!
Heja Oxie SK 🖤🤍
📸
03/06/2026
På lördag den 6:e juni är vår samarbetspartner Nordic Wellness självklart på plats!
De håller i olika prova på-pass och har med sig lite härliga goodies som de delar ut. 🔥
Du kommer väl? 🫵
02/06/2026
Sommaren knackar på dörren, och med det vill vi köra igång med lite sommarintervjuer i våra sociala kanaler! 🌞
Först ut är vår otroliga klubbchef Mathias. Hur hade Mathias firat ett VM-mål, och vilka tror han vinner VM? Läs så får du se! 🔥
Vad gör du helst när du är ledig?
- Spelar golf eller slötittar på någon serie.
Vad måste alltid följa med till stranden?
- Ett par kalla öl.
Vad är din bästa sommartradition?
- Paddla kanot i Rönne å.
Vilken låt känns mest som sommar just nu?
- Stromae - Alors on danse.
Vad lägger du helst på grillen i sommar?
- Cevapi.
Om du fick resa vart som helst i sommar, vart hade du åkt?
- Kroatien.
Vad vet få människor om dig?
- Att den sport jag utövat under längst tid i mitt liv är ishockey.
Beskriv dig själv med tre ord.
- Trött, envis & principfast.
Vilket är ditt första VM-minne?
- Brasiliens kollaps i VM-finalen 98.
Vilken VM-spelare hade du helst spelat tillsammans med?
- Mario Balotelli.
Om du fick spela VM-final imorgon, vilken låt hade spelats när du går in?
- Wake me up med Avicii.
Vilket VM hade du helst velat uppleva på plats?
- VM 2002 i Japan & Sydkorea.
Om du fick göra ett avgörande mål i VM, hur hade du firat?
- Med en t-shirt med tryck Why always me? Balotelli-style.
FEM SNABBA
Solsemester eller fotbollsresa?
- Fotbollsresa
Lokala talanger eller dyra värvningar?
- Lokala talanger.
Tiki-taka eller kontringsfotboll?
- Kontringsfotboll.
Supporter på sittplats eller ståplats?
- Ståplats.
Sverige vinner VM eller favoritklubb vinner Champions League?
- Malmö FF, Champions league.
AVSLUTANDE FRÅGOR
Vem vinner VM?
- Frankrike, men hade varit roligare med Brasilien.
Din hälsning till alla läsare?
- Njut av sommaren och ät mycket glass 😎
Trevlig vecka alla Oxie-fans! /Madeleine 🤍🖤
02/06/2026
På lördag är det dags! Den 6:e juni firar vi vår årliga Oxie SK-dag! ⚽
I år har vi verkligen slagit på stora trumman, och det ser ut att kunna bli en riktigt härlig stämning på Oxievångs IP! 🌞
Därför är vi i behov av din hjälp. Vi ska bland annat ha flaggverkstad, pysselhörna, loppis samt kioskverksamhet igång samtidigt mellan klockan 9-15. Du behöver självklart inte vara på plats hela tiden, men har du en timma eller två att avvara hade vi varit oerhört tacksamma.
Hade du varit intresserad av att hjälpa till med ett av dessa områden?
Kontakta [email protected] för mer information och anmälan.
Du behövs, stor tack på förhand! 🤍🖤
30/05/2026
Idag gästar herrlaget Västra Ingelstad. Välkomna bort till Västra Ingelstads IP för att njuta av fotboll i solen! 🌞
Har ni inte möjlighet att vara på plats följer ni matchen bäst i Min Fotboll-appen!
Här är laget som ska spela hem tre poäng under eftermiddagen ⚽
📅 30 maj
⏰ 13:00
📍 Västra Ingelstads IP
🆚
📸
29/05/2026
Solen skiner, det är fredag och damlaget spelar äntligen hemmamatch på Oxievångs IP! 🔥
Om du inte redan är på plats; Spring bort till Oxievångs IP och heja fram tjejerna till tre poäng! 🏃♀️🏃♂️
Såhär formerar Coach Jocke & Jonas laget i afton ⚽
📅 29 Maj
⏰ 19:00
📍 Oxievångs IP
🆚 .mollan
📸