Här är sista körningen idag på Hudik Raceway. Det gick rätt bra, men bilen missar lite på ett par cylindrar i starten. Mera tuning behövs alltså. 5.03 blev tiden, långt ifrån personbästa, men helgen var verkligen kanon ändå. Obs: vi kör på filmen i mitten.
Hellbound Racing
Hellbound Racing är ett dragracing-team med tre bilar. Vi sysslar med vintage dragracing. Våra bilar är; Opel -49, Barracuda -65 gassers och en T23 Altered
24/09/2020
Här testkör Blown Budget på Föne Raceway juli 2020. Det var inte så stort fokus på själva körningen, utan den här testen handlade om längre burnout och dry hops. :)
Blown Budget, Föne Raceway, 2020-07-12 En test-körning under SVDA-helgen 10-12/7 2020 på Föne Raceway. Här testar vi lite längre burnout och dry hops.
24/09/2020
Ja va faan... hösten är på gång så här kommer en liten repris från Dragstalgia på Santa Pod 2017. Det blev personbästa för Blown Budget på den här repan.
Dragstalgia Santa Pod 2017 part 6 Final part and more action from the Willys Wars, Supercharged Outlaws, Slingshot Showdown, Cannonball, Outlaw Anglias, Outlaw Flat Fours and the Wild Bunch o...
24/09/2020
Matte var jättesugen att få en första indikation på tid med nya insprutningen och E85 och åkte till Hudik Raceway för en Test&Tune 12 september. Det gick jättebra. Det är en del att vänja sig vid när man som Matte kör på "gehör", dvs växlar manuellt utan växlingslampa eller annan hjälp. Så tiderna kommer att gå ner en hel del framöver, räkna med det!! När kommer första 9:an?? :)
Matte Palm, Hellbound Racing på Hudik Raceway 2020-09-12 Nu har Matte fått till insprutningen och E85. Denna wheelie överraskade nog en del ser det ut som! :)
Här kör Matte första repan efter att ha fått ordning på mekaniska insprutningen. Bilen går som ett troll, men han får jobba på burnouterna, eller hur.. :)
Föne 28/9-20 Frasse kör en testrepa. Inkl "dry hops" den här gången. 🙂 🏁🏁 🏁
(det syns ingen bild, men klicka på länken så visas videon!)
https://www.facebook.com/richard.broms/videos/10216492665780685
13/09/2019
Vi tog det lugnt idag och körde bara en repa av tre möjliga. Men i morgon ska vi vara med för fullt. 😀 Tiden blev 7,62 och det är bra för mitt "nya jag". Dvs jag ska sluta kräva ut varenda hundradel ur motorn och köra med mer safe bestyckning.
11/09/2019
I morgon torsdag åker vi till Gardermoen, Oslo, för race-helg 13-15/9. Nytt världsrekord? Troligen! Njae, men kul ska vi ha! Matte och Leif hänger med som crew. Vi hoppas på go tur med allt!
20/07/2019
Jag kommer att byta inriktning från 2020. Planen är att ha mitt nya projekt (Willys -33 gasser) klar till nästa sommar. Det har dykt upp några bilder tidigare, men det har varit ganska snålt. Så även framöver... :) Här kommer några "sneak previews". Willys'en har ett 7,50-chassi, och jag siktar väl inte på att köra så snabbt. Men vi får se.... Det var så fint väder och dessutom semester att det kändes läge för en liten fotosession av bilarna i garaget...
Här hittade jag en liten video när Blown Budget körde allra första repan för i år efter topp-renoveringen. Jag viste inte hur guppig banan skulle vara på bromssträckan,så det blev en rätt lugn körning. 5,16 nånting blev det.
Klicka här för att få din sponsrade notering.
Plats
Typ
Webbplats
Adress
På En Dragstrip Nära Dig
Sundsvall