Hellbound Racing

Hellbound Racing

Dela

Hellbound Racing är ett dragracing-team med tre bilar. Vi sysslar med vintage dragracing. Våra bilar är; Opel -49, Barracuda -65 gassers och en T23 Altered

04/07/2021

Här är sista körningen idag på Hudik Raceway. Det gick rätt bra, men bilen missar lite på ett par cylindrar i starten. Mera tuning behövs alltså. 5.03 blev tiden, långt ifrån personbästa, men helgen var verkligen kanon ändå. Obs: vi kör på filmen i mitten.

Blown Budget, Föne Raceway, 2020-07-12 24/09/2020

Här testkör Blown Budget på Föne Raceway juli 2020. Det var inte så stort fokus på själva körningen, utan den här testen handlade om längre burnout och dry hops. :)

Blown Budget, Föne Raceway, 2020-07-12 En test-körning under SVDA-helgen 10-12/7 2020 på Föne Raceway. Här testar vi lite längre burnout och dry hops.

Dragstalgia Santa Pod 2017 part 6 24/09/2020

Ja va faan... hösten är på gång så här kommer en liten repris från Dragstalgia på Santa Pod 2017. Det blev personbästa för Blown Budget på den här repan.

Dragstalgia Santa Pod 2017 part 6 Final part and more action from the Willys Wars, Supercharged Outlaws, Slingshot Showdown, Cannonball, Outlaw Anglias, Outlaw Flat Fours and the Wild Bunch o...

Matte Palm, Hellbound Racing på Hudik Raceway 2020-09-12 24/09/2020

Matte var jättesugen att få en första indikation på tid med nya insprutningen och E85 och åkte till Hudik Raceway för en Test&Tune 12 september. Det gick jättebra. Det är en del att vänja sig vid när man som Matte kör på "gehör", dvs växlar manuellt utan växlingslampa eller annan hjälp. Så tiderna kommer att gå ner en hel del framöver, räkna med det!! När kommer första 9:an?? :)

Matte Palm, Hellbound Racing på Hudik Raceway 2020-09-12 Nu har Matte fått till insprutningen och E85. Denna wheelie överraskade nog en del ser det ut som! :)

02/09/2020

Här kör Matte första repan efter att ha fått ordning på mekaniska insprutningen. Bilen går som ett troll, men han får jobba på burnouterna, eller hur.. :)

Photos from Hellbound Racing's post 13/09/2019

Vi tog det lugnt idag och körde bara en repa av tre möjliga. Men i morgon ska vi vara med för fullt. 😀 Tiden blev 7,62 och det är bra för mitt "nya jag". Dvs jag ska sluta kräva ut varenda hundradel ur motorn och köra med mer safe bestyckning.

11/09/2019

I morgon torsdag åker vi till Gardermoen, Oslo, för race-helg 13-15/9. Nytt världsrekord? Troligen! Njae, men kul ska vi ha! Matte och Leif hänger med som crew. Vi hoppas på go tur med allt!

Photos from Hellbound Racing's post 20/07/2019

Jag kommer att byta inriktning från 2020. Planen är att ha mitt nya projekt (Willys -33 gasser) klar till nästa sommar. Det har dykt upp några bilder tidigare, men det har varit ganska snålt. Så även framöver... :) Här kommer några "sneak previews". Willys'en har ett 7,50-chassi, och jag siktar väl inte på att köra så snabbt. Men vi får se.... Det var så fint väder och dessutom semester att det kändes läge för en liten fotosession av bilarna i garaget...

19/07/2019

Här hittade jag en liten video när Blown Budget körde allra första repan för i år efter topp-renoveringen. Jag viste inte hur guppig banan skulle vara på bromssträckan,så det blev en rätt lugn körning. 5,16 nånting blev det.

Vill du placera din affär längst upp i Gym-listan i Sundsvall?

Klicka här för att få din sponsrade notering.

Plats

Webbplats

Adress


På En Dragstrip Nära Dig
Sundsvall