EGO Birsta

EGO Birsta

Dela

Träning & Hälsa sedan 1981

Gratisvecka 16-22 september - Ego 18/09/2024

Gratisvecka 16-22 september - Ego 16 till 22 september är det gratisvecka på Ego! Passa på att prova träna på gymmet eller att testa något av våra roliga gruppträningspass! Bokning till passen öppnar som vanligt 46 timmar innan passets början. Du som inte är medlem bokar plats på telefon 060-172595 eller på plats i rece...

Photos from EGO's post 06/05/2020
Photos 26/03/2020

Bästa medlem på Moove!

Just nu är det en väldigt turbulent tid på många sätt! Vi upplever nånting som kommer sätta spår i oss för en väldigt lång tid framöver. Mitt i allt detta som sker omkring oss i världen och på nära håll så skall ju våra vanliga liv också fortgå, helst så vanligt som möjligt. Men vi får mer och mer åtstramningar och begränsningar på det. Som det ser ut nu har vi kunnat hålla öppet våra anläggningar och i stort sett träna på som tidigare men detta kan ändras väldigt snabbt. Vi gör vårt bästa att följa med i utvecklingen och vara på tå inför nya förutsättningar. Vad det gäller Moove så har vi även där stora förändringar framöver att se fram mot. Det kommer ju en tid även efter Corona!

Jag öppnade det första Moove för 10 år sedan i Cupolen i Birsta med tanken om att skapa ett ställe där trösklarna till träning var låga och möjligheterna att fastna för en aktiv livstil var goda. Snabbt efter Birsta tog vi över anläggningen i Ånge och ytterligare nåt år senare byggde vi anläggningen i Kvissleby. Det har blivit en härlig mix av gruppträning, crossfit, skivstänger, mammor, seniorer och bicepspumpande vilket har bidragit till en fantastisk social och välkomnande plats för mängder av medlemmar, personal och mig själv. Med backspegeln som perspektiv så har vi uppnått målet med våra anläggningar och vi kan se tillbaka på en oerhört rolig och fantastisk tid med massor av människor, möten, svett, skratt och tårar. Det har varit så himla kul och utvecklande genom alla år men som allting så har även Moove ett slut. Fast det kan mer ses som att jag skickar anläggningarna vidare till EGO för att de skall fortsätta att utvecklas och locka till nya träningspass, skratt och grymma prestationer.

Den 1a april blir Moove EGO! Jag och Moove kliver åt sidan och skickar med både EGO och alla medlemmar ett stort lycka till och kör hårt! Det kommer bli så himla bra! Jag är otroligt tacksam för att du har varit medlem hos oss! Både du som har varit stammis under alla år, det värmer att du har varit med så länge men även du som nyss har börjat!

Stort tack och sluta inte, varken som medlem eller med träningen! Vi behöver dig och du behöver träningen!

Hälsningar Mats

start 26/03/2020

Bästa medlem på Moove!

Just nu är det en väldigt turbulent tid på många sätt! Vi upplever nånting som kommer sätta spår i oss för en väldigt lång tid framöver. Mitt i allt detta som sker omkring oss i världen och på nära håll så skall ju våra vanliga liv också fortgå, helst så vanligt som möjligt. Men vi får mer och mer åtstramningar och begränsningar på det. Som det ser ut nu har vi kunnat hålla öppet våra anläggningar och i stort sett träna på som tidigare men detta kan ändras väldigt snabbt. Vi gör vårt bästa att följa med i utvecklingen och vara på tå inför nya förutsättningar. Vad det gäller Moove så har vi även där stora förändringar framöver att se fram mot. Det kommer ju en tid även efter Corona!

Jag öppnade det första Moove för 10 år sedan i Cupolen i Birsta med tanken om att skapa ett ställe där trösklarna till träning var låga och möjligheterna att fastna för en aktiv livstil var goda. Snabbt efter Birsta tog vi över anläggningen i Ånge och ytterligare nåt år senare byggde vi anläggningen i Kvissleby. Det har blivit en härlig mix av gruppträning, crossfit, skivstänger, mammor, seniorer och bicepspumpande vilket har bidragit till en fantastisk social och välkomnande plats för mängder av medlemmar, personal och mig själv. Med backspegeln som perspektiv så har vi uppnått målet med våra anläggningar och vi kan se tillbaka på en oerhört rolig och fantastisk tid med massor av människor, möten, svett, skratt och tårar. Det har varit så himla kul och utvecklande genom alla år men som allting så har även Moove ett slut. Fast det kan mer ses som att jag skickar anläggningarna vidare till EGO för att de skall fortsätta att utvecklas och locka till nya träningspass, skratt och grymma prestationer.

Den 1a april blir Moove EGO! Jag och Moove kliver åt sidan och skickar med både EGO och alla medlemmar ett stort lycka till och kör hårt! Det kommer bli så himla bra! Jag är otroligt tacksam för att du har varit medlem hos oss! Både du som har varit stammis under alla år, det värmer att du har varit med så länge men även du som nyss har börjat!

Stort tack och sluta inte, varken som medlem eller med träningen! Vi behöver dig och du behöver träningen!

Med vänliga hälsningar Mats Störtebecker, Moove

MOOVE BLIR EGO!
1 april blir Moove i Birsta och Kvissleby en del av Ego. Det innebär att du som är medlem på Moove från 1 april kommer att kunna träna även på Ego City, Ego Storgatan, Ego Alnö och Ego Kvissleby med ett och samma träningskort! Här följer aktuell och viktig information i samband med övergången:

* Så snart som möjligt behöver du hämta ut ett Ego-kort. Det kan du göra på Moove redan nu, när vi har personal på plats. Din bricka/tagg från Moove kommer dock att fungera ett tag till.
* Från 1 april ligger alla gruppträningspass i Ego:s system och kan bokas på www.ego.nu eller i appen ”Bokningsappen”. Redan från 30 mars kan du logga in med din e-postadress som användarnamn och med ditt födelsedatum (åtta siffror) som lösenord. När du hämtat ut ditt Ego-kort blir istället ditt kortnummer ditt lösenord. Läs mer om appen och om våra bokningsregler på ego.nu under fliken Boka/schema.
* Betalar du din medlemsavgift via autogiro rullar ditt avtal vidare med samma månadsavgift som tidigare, fast med Ego som betalningsmottagare. Du som har möjlighet att få ett lägre pris (tex studerande och seniorer +65 år) har möjlighet att teckna om ditt avtal med nytt pris efter 1 april. Ego:s priser hittar du på ego.nu under fliken Bli medlem .
* För dig som har ett förbetalt träningskort gäller det med samma slutdatum som innan.
* För dig som är kommunanställd och bara kan träna på Moove i Kvissleby finns möjlighet att uppgradera ditt träningskort till ett förmånligt pris.

Mer information om gruppträningspass, öppettider och annat kommer att läggas ut löpande på ego.nu. Vi förstår så klart att många är oroliga över läget med coronaviruset som råder just nu. Hur vi anpassar oss med anledning av detta finns under Aktuellt på ego.nu.

Nu kör vi! Kramar från personalen på Ego!

start

Photos 12/03/2020

Bästa medlem!

Just nu får vi många frågor om hur vi på Moove förhåller oss till Coronaviruset och risken för smittspridning bland medlemmar och personal på anläggningen. Vi följer noga utvecklingen och förlitar oss på Folkhälsomyndighetens och regeringens information och rekommendationer. Vi på Moove tar läget i samhället på största allvar och vi håller oss uppdaterade kontinuerligt och är redo att sätta in nödvändiga åtgärder om situationen förändras. Vi kommer att hålla aktuell information till medlemmar om Mooves åtgärder uppdaterade på vår Facebooksida, Instagram och på anläggningen. Skulle större förändringar göras kommer även medlemmar informeras via mejl.

Som det ser ut för tillfället bedömer vi att det inte är befogat att stänga anläggningen för träning. Vi fortsätter att bedriva verksamheten med öppettider och träning som tidigare. Detta kan komma att ändras beroende på utvecklingen av situationen. Däremot påpekar vi följande individuella ansvar:

* Känner du dig inte full frisk ska du inte besöka Moove
* Har du under de senaste 14 dagarna rest internationellt ska du inte besöka Moove
* Har du varit i kontakt med någon som har covid-19 ska du inte besöka Moove
* Tvätta händerna ofta med tvål och vatten
* Undvika att röra vid ansiktet och ögon
* Hosta och nysa i armvecket eller en pappersnäsduk
* Undvik nära kontakt med sjuka människor
* Försök hålla ett avstånd till människor

Ett besök på en träningsanläggning är förknippat med väldigt många kontaktytor och därför är det stor betydelse av renlighet i form av egen kroppsvård och att rengöring av de maskiner och redskap som används görs både före och efter användning. Sprayflaskor, papper, tvål, handsprit finns tillgängligt i god utsträckning. Dock är handsprit slt i handeln.

Med vänliga hälsningar Moove

Photos 06/03/2020

”Vad väger hanteln-tävligen” som vi haft på Birsta City/Ikea igår och idag är nu avslutad.

Hanteln väger alltså 11.1 🏋️

Många tävlande men bara en som hade nästintill rätt! (11.25)
Grattis Isac, vi hör av oss till dig inom kort 🥳🥳

Photos 05/03/2020

Idag har vi gästat IKEA och Birsta City och imorgon fredag är vi på plats igen!

Kom och prova vår hinderbana, surra lite och lyft en stång.
Du kan även ”gissa vikten på hanteln” och vinna en månads träning hos oss 🙌

11-13 på Ikea och 13-15 på Birsta City!

Photos 02/03/2020

Bingon är avslutad så kom ihåg att lämna in era brickor senast på ons, full eller inte, man har ändå chans till vinst! ⭐️

Photos from EGO Birsta's post 29/02/2020

Kickstarta våren med Sofia!
Sista rycket nu! På mån drar det igång 💪 @ Moove Birsta

Vill du placera din affär längst upp i Gym-listan i Sundsvall?

Klicka här för att få din sponsrade notering.

Plats

Telefon

Webbplats

Adress


Södra Förmansvägen 5 A
Sundsvall
85753