11/03/2024
Konditionsfenomenet tackar för sig!
🤔Efter en rätt lång betänketid har jag landat i att avsluta min enskilda firma ”Konditionsfenomenet”, efter ca 11 år! Den har givit mig så mycket. Förutom att det till och från har varit ett deltidsjobb, så har den givit mig glädje, inspiration, nya kunskaper inom ekonomi och marknadsföring, nya träningsformer, och framförallt en hel hög med nya likasinnade vänner och till och med vänner för livet🙋🏼♀️. Är så tacksam för dessa år🙏!
Vill framförallt tacka alla mina kunder och samarbetspartners:
🏃🏼♂️Nouryon/Akzo Nobel som stått ut med mig som coach i flera år, i Bredsand och på Södra berget. Med och utan skidor.
🍼Tjejerna med barnvagnar och bebisar vid Sidsjön.
🏃🏼♀️Lunchlöpargänget vid Selångersån och Tonhallen.
⛷️🏃🏼♂️🏃🏼♀️Alla som tagit PT lektioner på Södra bergets skidspår och runt Sidsjön med omnejd. I löpning eller på skidor.
⛷️Skidgruppen, som sista 2 vintrarna verkligen varit en succé. Att träna intervaller på skidor i grupp verkar poppis!
💪Alla som stått ut med alla Skidgångspass under höstarna i alla möjliga backar kring Sidsjön och Södra berget. Och jag TROR att jag faktiskt har bidragit till en ny het träningsform här i Sundsvall🔥😉.
🏋🏼♀️🏊🏼♀️
Sommarträningsgängets tidiga morgonpass med löpning vid Sidsjön, gympa i gröngräset och trappträning vid Fagerdalsparken, styrka i utegymmet Hantverksparken och framförallt morgondoppen EFTER passen💦.
📻P4 Västernorrland som lät mig vara deras träningscoach i radio under en period.
💃Göteborgsvarvet som hade med mig som en av deras 3 ”profiler” inför loppet (tillsammans med Clara Henry och Rickard Olsson😀)
👩🏼🏫Skidförbundet som trodde på mig som Skidcoach och utbildare.
💰FORMA jurister och ekonomer som på ett smidigt sätt hjälpt mig med bokföringen.
💫Södra berget och Sundsvalls kommun som alltid levererar toppklass på spår👌.
👉Nu blir det ännu mer tid för mig själv, mina nära och kära och ha friheten att göra vad jag vill, när jag vill, både hemma och såklart i mitt fjällparadis där jag trivs som bäst🗻!
Fortsätt träna och må bra. Jag tror mycket på variation, uteträning och träning i grupp, så har du svårt att komma ut och iväg, gå ihop med ett gäng och peppa varandra!
Inom kort stängs Facebooksidan och min företagsmail ner, men vi kommer garanterat att ses i spåren och backarna framöver så då tar jag gärna en pratstund.
Kram🤗
28/02/2024
Vi slutar på topp🤩! Glatt gäng, grym form, bländande teknik, stenhårda och roliga Skejtintervaller, perfekt före, grym prepp, skön temperatur, vindstilla, nöjd coach. Vad mer kan man begära?!? Tack för i år "Skidgruppen"❣️
22/02/2024
Sista finslipet inför stafettvasan, för halva gänget i alla fall😀💪. Härlig kväll i snabba spår med stakning som tema. Vintern håller i, och det gör vi i Skidgruppen med👊!
31/01/2024
Glöm inte lekens betydelse🤸🏻♀️! Balans, koordination, kondition, rumsuppfattning, motorik, kreativitet och ROLIGT.
Lite svårt att leka själv bara😉, så detta är ju bara EN av anledningarna till att träna i grupp! Nouryons avslutning blev lite av allt, boll-lek, stafett, intervaller och teknikmoment. Nu får dom nöta vidare själva med de verktyg de fått med sig. Önskar er lycka till👊/Skidcoach Susanne
24/01/2024
Inte alltid räls och manchester i Sundsvall, även om man kan tro det😘. Men trots vädrets utmaningar idag, med en hel del ny lössnö och nära nollan och långt ifrån lättvallat, blev det en härlig och lyckad helkväll. Inledde med Skejtkurs part 2 med Nouryon. Tog sen vid med ett klassiskt tufft pass med vinterns träningsgrupp. Hängsida, balansträning, långa diagonalbackar, och stakimpulser var delar av kvällens innehåll😀💪!
17/01/2024
Så roligt att få vara med och bidra till att få Sundsvalls medborgare på fötter/skidor💪😀. Med min rabattkod "SUSSI20" får du 20% rabatt på anmälningsavgiften på samtliga lopp👌.
14/01/2024
Södra berget i Sundsvall i all ära, men jag vill slå ett slag för ett lite bortglömt spår som tar oss från Sidsjöspåret till Nacksta tur och retur. En sträcka på ca 2,5 km med mycket fin diagonal åkning varvat med lite brantare knixar. Ändå förhållandevis lättåkt jämfört med många sträckningar uppe på södra berget. En "nackdel" är väl att det också är ett relativt populärt promenadstråk, vilket gör att när det är mjukt blir Skejt bädden fort söndertrampad. Men har man då koll på Sundsvalls kommuns hemsida och aktuell spårpreparering kan man välja dagar som idag då det var så nära perfektion man kan komma👌. Ut och njut, och förläng Sidsjön runt, när som helst på dagen eftersom det även är elljus👍.
10/01/2024
Full fart på Ängen ikväll, när Nouryon Sundsvall körde sitt första av fyra pass i Skejt. Snabbfört vilket gjorde det både roligare och mer utmanande😉. Nu är det bara hem och träna och nöta och repetera grunderna samt växel 4 och 5 till nästa gång. Då går vi in på nästa växel👊.
08/01/2024
Trots att vintern känns som den redan varit extremt lång, dröjde det faktiskt tills nu innan vinterns skidgrupp drog igång. Men från -20 - +1 klagar vi inte på. Fint före, fina spår och väldigt starkt gäng😀. Vi inledde med mycket fokus diagonal, både med och utan stavar, på platten och uppför. På onsdag kör vi igen, då blir det Skejt. Och ännu varmare verkar det bli, men snö finns det ju gott om😅.
28/11/2023
Vilken otroligt fin respons på att delta i träningsgrupp på skidor😀! Gruppen är snart fulltecknad! Wow! För er som funderar, så påminner jag om att detta INTE är en teknikkurs eller kurs för nybörjare, utan för er som är rätt hemma på skidorna. Är du osäker på om detta är rätt grupp för just dig? Skicka ett mail, så listar vi tillsammans ut om det är det👍. För er som anmält er, så kommer det snart mer info i er mail. [email protected]. /Skidcoach
27/11/2023
Jag kör igen! TRÄNINGSgrupp i Skidor - vintern 2024🎉
Träningsgruppen vänder sig till dig som redan har använt skidåkning som motions/träningsform. Du kanske känner att du skulle utveckla din skidåkning lite mer med hjälp av uppstyrd kvalitativ träning och träning tillsammans med andra i grupp. Kanske ska du åka ett motionslopp i vinter?
Det är en stor fördel om du hanterar både skejt och klassiskt, då vi kommer att varva de båda teknikerna. Du KAN även åka klassiskt på skejtpassen om du vill, men det blir ju såklart en del anpassning och kanske inte helt optimalt för dig.
Vi kommer under alla pass att träna någon form av intervaller; långa, korta, uppför, utför, stakning osv.
Det blir någon form av teknikinslag varje pass, men tyngdpunkten kommer att ligga på kvalitativa och roliga träningspass på skidor😀.
Prel. datum i dagsläget: 8/1, 10/1, 24/1, 29/1, 31/1, 7/2, 20/2, 22/2 , 28/2
Plats: Sidsjön och Södra berget.
Kostnad: 700 kr + spårkort/spåravgift.
Anmäl intresse till: [email protected].
Av skidförbundet certifierad skidcoach för vuxna.
(max 15 pers)
Röster från förra årets grupp:
💬Dessa pass har varit helt fantastiskt bra och roliga. Jag känner verkligen att jag blivit både starkare och tekniskt bättre. Hoppas på fortsättning både på snö och barmark! Tack för att du varit en bra tränare!
💬Tack för de här träningspassen, jag tycker det har varit toppenbra träning.
💬Ett perfekt upplägg för det är inte ofta som man kommer sig för att träna teknik eller intervaller när man är ute och åker själv.
💬Variationen av pass och pass med hög intensitet blir ett bra komplement till övrig träning.
💬Superbra förberedelse inför lopp.
💬Garanti på minst ett bra och kvalitativt pass per vecka.
19/10/2023
Sista passet med Höstgruppen genomfördes något passande i halvt snöstorm❄️😅. Det vädergudarna ville säga är nog att ni är klara med stavarna och kan snart levla upp till stavar OCH skidor⛷️. Och som detta gäng, plus lika många till som kanske fastnat hemma med sommardäck?, har kämpat bra hela 10 pass i höst. Go, go, go - nu är ni starka och väl förberedda för vintern👊! På bild här samlas några av mina guldkorn från Sundsvalls underbara skidspår. Och snart kommer det släppas platser till vinterns träningsgrupp på skidor just på dessa spår 🤍, så håll utkik🧐!