Upprop!! Imorgon, onsdag 20:15, spelar vi grundseriens sista match på Sjöfruskolan på Tomtebo. Problemet vi har är att vi knappt har ett lag. Så har du fotbollsskor så är du hjärtligt välkommen. Tröjor har vi men inga att fylla dem med. Om du är intresserad av att kicka lite boll så skriv här eller kontakta Markus Ekman.
Hammarby KIV - Sveriges nordligaste Hammarbylag
Hammarby KIV - Sveriges nordligaste Hammarbylag
Alla till olearys ikväll
11/06/2015
Matchrapport från dagens match mellan Bajen är Bäst Ändå och nå småttingar som ställer upp i Barcas bortadress.
Nanne gör debut som spelare vilket inspirerar samtliga spelare att höja sig ett snäpp.
Spelboken har nötts in vilket visade sig idag.
Första halvlek slogs många långa bollar på Tjerna som storspelade som forward idag.
Efter 1-0 bestämmer kapitano att vi håller bollen längst med backen och det storspelades med så kallad "wan tach" passningsspel men lägena utnyttjas inte.
Första slutar 0-1 till Bajen.
I halvtid är stämningen på topp men ett allvarets ord kommer från ledarsidan att hålla tätt från start då kvicka småttingar kan klämma sig mellan och skapa oro bland backlinjen.
Just detta händer och kvittering sker efter dryga 2 minuter.
Bajen är Bäst Ändå trotsar A-lagets syn på bakåtmål och fortsätter meja på med sitt säkra spel längst backen.
1-2 kommer i andra halvlekens 15:E minut efter ett klappklapp spel som chippas över sista backen ner mot målvaktens vänstra stolpe där den glödhete vristen kommer och sätter bollen i motsatt kryss, stenhårt och 1-2 är ett faktum.
Nervositeten bland supportrarna vändes till hat när det återstår 4 minuter av matchen då vår ensamme mittfältare hoppar upp för att plocka ner bollen på mittplan uppvaktad av 3 spelare som river ner honom (maac) på ett sätt endast tidigare setts inom amerikansk fotboll.
Resultatet av det fula spelet tänder en gnista hos nanne som kliver in och puttar bort en spelare med en mjuk puff, varpå maac vaknar till liv och gör en hopptackling likt Stålmannen på 90-talet, det hela resulterar i två röda kort till Bajen och ett gult (?!) till hemmalaget.
5 mot 7 i de sista 4 minuterna som kändes som 10 domineras av Bajen TOTALT och ur det kaotiska går Bajen segrare, för tredje raka matchen i rad.
Nu med två röda och en hel del gula ihopsamlade kan vi nog sätta oss ner nu under sommaruppehållet och spela UNO.
Nästa match spelas i Augusti nån gång.
Men innan dess utlovas lagfest med dunken och red bull.
Match ikväll 19:00 på Minerva :-)
Hävlar vad bra vi är! två raka segrar och en tredjeplats i ligan. Nanne och Mats ni är välkomna på studiebesök alla dagar i veckan så kan Simon visa den "vinnande manualen" samt ta en kaffe med vår energisparande topp Tjerna som kan undervisa a-lagets toppar hur man "är på rätt plats vid rätt tillfälle". Senaste matchen var fotbollsutopi, kontrollerat från start till slut. Pär är en "freak off nature" med ett positionsspel som man inte sett sen Ronnies dagar och Jesper i backlinjen för tankarna till Pétur. Oj vilket lag, vilka tröjor och vilken ko-vändning från starten men nu är vi på gång. Vinn Bajen vinn!
Nu måste vi få stöttning i denna prövans tid. Söndag kl. 17:00 spelar Bajen är bäst ändå på Minervskolan. Bajare i Umeå med omnejd slt upp! Hen ur huse!!!
Säsongen fortsätter i dur för Bajen är Bäst Ändå. Torsk, överkörning eller förnedring kalla det vad ni vill men förkrossande förlust i andra matchen mot något random brödgäng. Antingen blev det 4-1 eller 5-1 men vem bryr sig. Det enda vi tar med oss är maestro´s brunka-in-bollen-i-mål. Inte snyggt men alla mål räknas (fatta Linus H- dax att leverera). Tunn trupp och solen i ansiktet gjorde kvällen tuff för de grönvita krigarna som lova bättring till nästa match! Imorgon hoppas vi att a-laget bryter trenden och tokspöar danskjävlarna imorgon så gör vi samma sak mot nästa sopgäng vi möter! Forza Bajenfamiljen!!
Tung start på säsongen. På uppvärmningen stukar den defensiva spelmotorn, Hammarby Kiv-BäBä´s Zidane/Viera/Schwartz, Markus "Vinnie Jones" Ekman foten och blir placerad i målet. två minuter innan matchstart är det endast s*x tappra krigare på plats men två sent anländande spelare gör rostern komplett och matchen kan starta. Bajen startar i ett ursinnig tempo och varken domare eller motståndare verkar vara med de första tio sekunderna sen går det utför i cirka 35 minuter. Försäsongsupplägget kan ifrågasättas då Bajen varken kan passa eller springa men gliringarna till medspelare verkar sitta. Kul det i alla fall. Första halvlek slutar 0-0 med en mersmak för Bajen trots allt. Andra drar igång och Bajen är kvar på sidan för motståndarna, De Optimistiska/Nobina, är klart hungrigare och mer tekniska. 1-0 görs på en markeringsmiss och efter det rinner matchen ut i sanden. Som Nanne skulle ha sagt "är vi inte redo så har vi inget i Allsvenskan att göra". Nej åter till Olles och dricka mer STÖL för detta går fan inte! Forza grönvit!
Peppen är total!!!
imorgon kväll är det premiär! 20:00 på Ersängsskolan. Kolla utskicket som går ut imorgon ni som är anmälda, får ni inte smet så meddela mig så får jag kolla upp det. Ta med benskydd, ska tydligen va bra när man bensaxar motståndarna till Burträsk. Förbered er på en jävla omgång för nu ska vi joxa trasa!
Nu på lördag möts vi upp, samtliga falanger inom Umeås grönvita bröder och systrar för lite STÖL och skönt häng på O´learys med start 15:30 för er som är intresserade. Så släng på dig halsduken och värm upp stämbanden för nu drar vi igång!
Har vi bytt namn till BäBä (Bajen är Bäst ändå)?
Klicka här för att få din sponsrade notering.
Plats
Typ
Kontakta affären
Webbplats
Adress
Nygatan 47
Umeå
90330