15/06/2026
Lilja med sin fina nya grimma.
Idag kommer 10 barn som ska vara med på 3 roliga ridlägerdagar. Lilja har varit med många år och vet det blir mycket mys och full fart i bus-backarna 🤗 en av årets verkliga höjdpunkter.
(läger v 27 fimns 3 lediga platser)
12/06/2026
14 superfina och helt unika repgrimmor levererade från
Imorgon har ponnyerna på sig dem på skogsridning.
Gissa vem som ska ha vilken...🤗
11/06/2026
Alltså hur? Jag förstår att när höbalen är slt gömmer sig rester under lastpallen den låg på....men hur lyfte de ur lastpallen över kanten? Wilma ser nöjd ut.
22/05/2026
Ni vet väl att vi också har en festlokal och catering. Så här års är det fullt upp med mat till student och bröllop i lokalen. I trädgården gödslar jag både gräsmatta och rabatter med brunnen ponnygödsel och det växer så det knakar. 😀🌷
07/05/2026
Gödsel från Kummingårdens ponnyer. 40kr/säck eller gräv själv gratis i egen säck.
Öppet för eget gräv
torsdag och fredag 19-20
Lördag och söndag 9-14
31/03/2026
Nämen! En ny kompis i hagen. Välkommen Ferrari! En riktig "Lilla Gubben" ponny 😍
Idag får han bli kompis med Legolas.
30/03/2026
Idag hade vi en "kul dag för personal och ponnyer"
Kajsa och Amanda från Equulog kom hit och pratade häst-komunikation och ledarskap. Vi tränade agilityhinder/utmaningar. Jättekul! På bilden Legolas efter att ha sökt morotsbitar under konor.
Vi vill verkligen rekommendera
Kummingårdens ridlekis, inte bara för att de anlitade oss😉utan för välskötta glada ponnier, pedagogiska lektioner med hästvälfärd i fokus. Såhär ska barn starta sitt hästliv! De tar emot elever från 1 år!! Utbildningsstege från en kvart för de minsta till skogspromenader. Hästarna gick och ställde sig vid sina bestämda platser när de ville ta en paus, det tyder på att de trivs!!!
Tack för en givande dag med trevliga hästar och duktiga elever❤️🙌
14/03/2026
Så nöjd jag är med att jag i höstas valde att lägga hampaströ i ponnyernas tält och skjul i hagen!
Trots snö och regn och 14 ponnyer dygnet runt, har det alltid varit torrt, mjukt och mysigt här inne. Mycket lätt att mocka och så drygt att jag bara behövt toppa lite en gång.
Tidigare har jag haft kutterspån eller halm, men det blir stora mängder blött att ta bort hela tiden och bara mysigt precis när det är nytt.
Här är hampabädden efter 5 månader!
(I bakgrunden, Corvette. 🥰 och om ni undrar varför han är med på alla mina foton så är det för att han alltid vill vara nära och få pussar och mys.)