14/06/2026
🌧️🐎 Regnig och ruskig breddloppsdag på Bergsåker 🌧️🐎
Resultatet blev två fjärdeplatser, men insatserna var betydligt bättre än vad placeringarna visar. 💪
Både Younger och Dilemma gjorde fina lopp, även om slutresultatet inte blev det vi hoppats på… vi siktar ju alltid mot seger 😉
Båda hästarna fick luckan lite för sent efter resor invändigt. När luckan väl kom avslutade de starkt med full fart över upploppet och hade bland de bästa spurterna över mållinjen. ✨
👉 Det är bara att anmäla igen och se fram emot nästa start! 🍀🐴💛
(Bilden: Younger laddar upp inför loppet!)
13/06/2026
🐎✨ Söndag = Breddag på Bergsåker! ✨🐎
Vi selar ut två hästar:
🌟 Younger gör första starten för oss i lopp 1
🌟 Dilemma startar i lopp 2
Rauno kör även:
👉 Orwar J.C. i lopp 3
👉 Engsbro Kvicken i lopp 4
👉 Candy Laday i lopp 5
🍀 En härlig travsöndag väntar – håll tummarna för hela gänget!
☕ Är du på plats? Kom gärna förbi stallet och säg hej! 🐎💛
04/06/2026
🐎✨ Trav på hemmaplan ikväll!
Vi selar ut två hästar på Bergsåker:
🌟 Porslinosåfin i lopp 1
🌟 Dilemma i lopp 3
⏰ Första start 17.45
🍀 Håll tummarna för oss och kom gärna förbi stallet och säg hej! Alltid lika roligt att träffa er ☕🐎💛
17/05/2026
🐎✨ Start idag på Hagmyren för Dilemma!
👉 Lopp 3
👉 Spår 7
👉 2140 meter voltstart
Han har fått ett bra utgångsläge och känslan är att han borde kunna göra ett fint lopp idag 💪🍀
Nu håller vi tummarna! 🐴✨
13/05/2026
🥺🐎 Tyvärr har vi fått stryka Kalle Taxam från starten på Solvalla på grund av en sårskada.
Tråkigt när formen känns bra, men hästens hälsa går alltid först 💛
Nu får Kalle läka ihop i lugn och ro, så kommer vi tillbaka igen 💪✨
08/05/2026
🌟 Kommentarer från torsdagens starter 🌟
Porslinosåfin var jättefin i måndagens jobb, men idag stämde det inte alls…😔
Hon bara bromsade, vinglade och tog ingenting i loppet. Var minst 100 meter sämre än vad hon borde vara.
Hon har inte visat någon brunst, så kanske var det bara en sån där dag som tjejer kan ha ibland 😉🙈 Vi kommer igen!
Dilemma satt fast med alla krafter kvar och fick aldrig chansen.
💥 Troligtvis hade han vunnit om luckan kommit i tid!💪 Kul att han är på G igen!
Trevlig helg! Hyvää viikonloppua! 🇫🇮✨