06/06/2026
Torsdagsgolf #6 🥏
Förlåt för sent inlägg, men här är resultatet från denna veckogolf! 🙌🏼 så kul att se så många komma till banan & testa alla uppdateringar vi gjort 🥳
Utlottning av disc vanns av Emil Gustafsson, Magnus Kronhamn & Stefan Backlund 🥏✨
04/06/2026
🩵 Uppdatering om banan 🩵
Efter en arbetskväll med tappra medlemmar så har det fixats mer på banan! Hål 18 har fått sitt nya tee samt den nya korgplaceringen, och är uppdaterad i Tjing till par 4. Hål 16 & 17 har fått next tee skyltar, och på hål 14 har teepaden flyttats ner mot bäcken för att få en lite snällare vinkel.
Ikväll är det i vanlig ordning dags för veckogolf på Sticksjö, anmälan i Tjing. Hoppas ni kommer och testar den uppdaterade banan 🙌🏼✨
Side note: för kännedom så kommer vi publicera i resultatsinlägget vem som vunnit disc i utlottningar så att alla kan ha koll på detta 🥏
LET’s GET BIRDIES FOLKS (& en del bogeys förstås..) 🦅🐣
29/05/2026
Torsdagsgolf #5 2026 🥏
Igår kom det ännu en gång massvis med deltagare på veckogolfen, så kul att se! Bra kämpat alla, hoppas vi ses näst torsdag igen ✨
Påminner även om att ni som var med igår svarar på enkäten som länkades i gårdagens inlägg så att vi kan se över förändringarna på banan och ta emot er feedback 🙌🏼
••••••••••••••••••••••••••••
Imorgon spelas Södra Norrlandstourens första deltävling i Härnösand, en tour där Sticksjö Discgolfbana & Sundsvalls Frisbeeförening kommer stå som värd för en av deltävlingarna!
Många utav våra medlemmar från klubben kommer att vara med och tävla i det smockade startfältet 🥏 lycka till samtliga! 🩵💙
Länk till eventet i Tjing för att se hur det går imorgon: https://tjing.se/event/d9fc456a-2def-478e-b84b-22282c8bc522
28/05/2026
Bilder från hålförändringarna i maj ✨
28/05/2026
Ikväll är det dags för veckogolf på Sticksjö igen 🙌🏼🥏
Det är några hålförändringar som gjorts på banan, och dessa är spelbara redan ikväll! Det som är gjort är att hål 13 fått korgen flyttad, hål 14 är nu en par 3 med korgen flyttad kortare, hål 15 är ett helt nytt hål, 16 helt nytt hål, 17 helt nytt hål, 18 är än så länge gamla 17 men kommer att bli en par 4 där istället snart. Se bilder i separat inlägg för sneak peak, och kom till banan ikväll och testa nyheterna! ✨
OBS!! Vi uppskattar feedback kring förändringarna på banan och har därför skapat en enkät vi gärna vill ha besvarad efter avslutad torsdagsgolf, vilken vi länkar till här:
https://l.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fdocs.google.com%2Fforms%2Fd%2Fe%2F1FAIpQLSe8f5ynwM7vmXcunOcvWAXBOp1Py5OU6o_M8ylQ5Opal4Ligg%2Fviewform%3Fusp%3Dpublish-editor&h=AUClUWKptta9MIHBp_tr-9NKu1NtOlpPKFKLZdcJtTxLR5T0OEraCjM-igQ903axvhtZY985PI5NZgZF45015KXuxtL-ABr42j_TTr4qwHX-BAWVIGadwJvd2JiyxJoCBZZtkBgOgAnl&s=1
Tack på förhand 🩵💙
22/05/2026
Torsdagsgolf #4 2026 🥏
Här är resultaten från gårdagens veckogolf på Sticksjö! 🙌🏼 fantastisk kväll med många deltagare & fint väder ☀️
Tack alla, ses nästa torsdag! 💙🩵
21/05/2026
Otroligt roligt med 37 personer på våran veckogolf idag! 🩵 Vi fortsätter köra 20 kr för medlemmar och 40 kr för icke medlem, det genererar inte så mycket till föreningen eftersom vi lottar ut en disc efter var tolfte deltagare, men det viktiga är att det fortsätter vara en rolig veckotävling! Det lottades bara ut en disc idag p.g.a en miss ifrån mig med beställningen av nya discar ifrån Mickes Discgolf. Men nya discar är på väg och Elina Fromm och P-o Cahling har discar att hämta efter utlottningen 🙂
Hoppas vi ses nästa vecka med ännu fler glada discgolfare!
17/05/2026
Arbetsdag onsdag 20/5, 17.00.
Vi samlas vid boden där det ges instruktioner på vad som behöver göras 🙂 Hoppas vi ses!
14/05/2026
Torsdagsgolf #3 2026 🥏
Tack till alla deltagare som var med och kastade på den geggiga banan, bra kämpat! Vi ses nästa torsdag igen 🩵💙
24/02/2026
Hej!
I torsdags hade vi årsmöte. Väldigt uppskattat att det var flera medlemmar som kom! Där fick jag fortsatt förtroende att sitta kvar som ordförande ett år till och Stefan fortsätter som kassör. Vi valde in två nya medlemmar i styrelsen, så nu är vi 5 stycken i styrelsen + 1 suppleant. Välkomna Hugo, Linnea och Agnes!
Under vintern har det sökts bidrag för att bygga 18 nya tees. Då är tanken att vi ska bygga 2 * 4 meters tees. Vi återkommer så fort vi har mer information kring det.
4 Juli spelas SNT på Sticksjö i år. Där önskar vi att medlemmar vill hjälpa till med att få till ett så bra arrangemang som möjligt. Sen kom det fram förslag angående att arrangera PDGA- sanktionerade veckogolfer, så det jobbas det vidare kring.
Finns det någon/några som skulle vara intresserade av att hjälpa till att jobba med banan eller vara behjälplig med veckogolfer alternativt vara med att söka sponsorer så är ni varmt välkomna att höra av sig till mig.
Påminner även om att lösa medlemsavgiften, viktiga inkomster för vår förening :)
Glöm inte vår torsdagsputtning! :)
M.V.H Peter E.